coinex
راهنمای خرید تکراتو

میزان مالیات خودرو در سال 1403 اعلام شد؛ کدام خودروها باید مالیات بدهند؟

میزان مالیات خودرو در سال 1403 تعیین شد. با توجه به مقررات مالیاتی در بودجه سال 1403، خودروهایی که ارزششان بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است، باید سالانه یک درصد از مازاد مبلغ تعیین شده را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

به گزارش تکراتو به نقل از اقتصاد آنلاین، خودروهای سواری و وانت دو اتاقی با شماره‌های انتظامی شخصی، که ارزششان بیش از 35 میلیارد ریال است، مشمول پرداخت مالیات سالیانه یک درصد می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

میزان مالیات خودرو در سال 1403

در این بند، قیمت روز خودروها بر اساس ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود و این سازمان باید اطلاعات لازم را از پلیس راهور دریافت کرده و به اشخاص مشمول اعلام کند.

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی موظف هستند که مالیات مربوط به خودروهایشان را تا پایان بهمن ماه سال 1403 پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت، مجازاتی طبق ماده 190 قانون مالیات‌های مستقیم به آنها تعلق می‌گیرد.

ثبت و انتقال خودروهایی که مالیات برای آنها تعیین شده، قبل از پرداخت مالیات ممنوع است و متخلفان مسؤولیت تضامنی در پرداخت مالیات مربوطه دارند.

پلیس راهور به دستور امنیتی کشور باید فهرست مالکان و خودروهای مشمول را تا پایان فروردین ماه 1403 به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کند و امکان دسترسی به اطلاعات برخط را برای این سازمان فراهم کند.

هرگونه اعتراض اشخاص در مورد مالیات تعیین شده، طبق تبصره 1 ماده 216 قانون مالیات‌های مستقیم قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر