coinex
راهنمای خرید تکراتو

مقصر بینی بزرگ رژیم غذایی مادر در دوران بارداری است

اخیرا تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد ویژگی‌های منحصر به فرد صورت هر فرد ممکن است تحت تأثیر رژیم غذایی مادر در دوران بارداری قرار بگیرد. به عنوان مثال، مصرف رژیم‌های غذایی با پروتئین فراوان می‌تواند به پهن‌تر شدن بینی و فک شخص منجر شود.

تفاوت‌های ظریفی که در ظاهر افراد وجود دارد، از شکل جمجمه گرفته تا غضروف بینی، همگی تحت تأثیر تغذیه در زمان بارداری قرار می‌گیرند. هرچه میزان پروتئین مصرفی در دوران بارداری بیشتر باشد، ژن‌هایی به نام mTORC1 فعال‌تر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: پاک کننده ها و شوینده های خانگی باعث بروز بیماری های عصبی می‌شوند

با توجه به گفته محققان، این ژن می‌تواند با تغییر در طول و پهنای سوراخ‌های بینی، شکل گونه‌ها و برجستگی فک روی ظاهر نوزاد تأثیر بگذارد. هرچند که ظاهر اولیه صورت انسان تحت تأثیر ژن‌های والدین قرار می‌گیرد، اما تفاوت‌های بین فرزندان از یک خانواده، از جمله تفاوت‌های میان خواهر و برادران، نشان‌دهنده این است که عوامل دیگری نیز در این فرآیند نقش دارند.

به گفته دانشمندان، رژیم غذایی مادر در دوران بارداری به میزان قابل توجهی مسئول تعیین ویژگی‌های ظاهری فرزندان است. در مطالعات منتشر شده در مجله Nature Communications، محققان بین‌المللی اظهار داشته‌اند:« کنترل میزان پروتئین در رژیم غذایی مادر می‌تواند فعالیت mTORC1 را تنظیم کرده و به تغییرات ظریف در شکل جمجمه جنین منجر شود.»

این تحقیقات نشان می‌دهند که نوع تغذیه مادر در دوران بارداری می‌تواند سیگنال‌های mTORC1 را در رحم تغییر داده و ویژگی‌های ظاهری خاصی را به فرزندان انتقال دهد.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، رژیم‌های غذایی با پروتئین فراوان می‌توانند باعث بزرگ‌شدن اجزای صورت، برجسته‌تر شدن فک و ضخیم‌تر شدن غضروف بینی در فرزندان شوند. از طرف دیگر، مصرف رژیم‌های غذایی با پروتئین کمتر ممکن است منجر به ظاهری با نوک تیزتر و چهره‌های باریک‌تر در فرزندان شود.

به گفته محققان، این پدیده ممکن است برای برخی حیوانات پرفایده باشد و باعث شود زندگی راحت تری داشته باشند. به عنوان مثال، در برخی از انواع ماهی‌ها، اگر ماهی مادر رژیمی با ارزش غذایی پایین داشته باشد، نوزادان آن ماهی بینی‌های بلندتر و نازک‌تری خواهند داشت که این ویژگی می‌تواند به آنها در شرایط کمبود غذا کمک کند.

بیشتر بخوانید:

لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر