coinex
راهنمای خرید تکراتو

6 مورد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌کنند؛ از روکش صندلی تا کفپوش 3بعدی!

گارانتی خودرو اصلی‌ترین موردی است که پس از خرید خودرو صفر به عنوان تضمین به مشتریان تحویل داده می‌شود. اما برخی موارد هستند که گارانتی را باطل می‌کنند. در این مطلب به 6 مورد از عجیب‌ترین موارد ابطال گارانتی ماشین اشاره می‌کنیم.

اگر به یک نمایندگی فروش خودرو در ایران و یا مستقیماً برای خرید خودرو به شرکت تولیدکننده بروید، شرکت، خودرو شما را گارانتی می‌کند تا مهمترین بخش از خدمات پس از فروش خود را انجام داده باشد. یکی از اشتباهاتی که خریدارن باور دارند، این است که تمامی هزینه‌های خودرو پس از خروج از نمایندگی یا کارخانه برعهده شرکت گارانتی‌کننده است و باید هزینه آن را بپردازد. اما می‌دانیم که این مورد اشتباه است و خودروساز در اکثر موارد نسبت به پوشش‌دهی خدمات به مشتری امتناع می‌کند.

لازم است بگوییم که تقریباً هرگونه دستکاری در سیستم، فنی و موتوری خودرو و حتی موارد تزئینی می‌تواند گارانتی خودرو شما را باطل کند. برخی از این تغییرات منطقی به نظر می‌رسد و شرکت گارانتی‌کننده حق دارد آن را در پوشش خدمات خود قرار ندهد؛ اما عدم پذیرش برخی موارد مانند استفاده از کفپوش 3بعدی، روکش صندلی و غیره توسط شرکت به دور از منطق است و مشخص نیست چه دلیلی می‌تواند داشته باشد. غیر از 2 مورد گفته شده، 4 مورد دیگر نیز وجود دارد که گارانتی ماشین شما را باطل می‌کنند. در ادامه با جزئیات خبر همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: میزان مالیات خودرو در سال 1403 اعلام شد؛ کدام خودروها باید مالیات بدهند؟

چه مواردی گارانتی خودرو را ابطال می‌کند؟

برخی افراد بر این باورند، خودرویی که گارانتی داشته باشد به این معنی است که تمامی هزینه‌ها و ایرادات فنی آن برعهده شرکت سازنده خواهد بود، در حالی که چنین نبوده و گارانتی خودرو در ایران قوانین و ضوابطی دارد. اما در ادامه به برخی از عجیب‌ترین دلایل ابطال گارانتی خودرو اشاره می‌شود که خریداران خودروی صفر کیلومتر باید نسبت به آن آگاه باشند.

  • تغییر اندازه رینگ و لاستیک

از مشتریان پس از تحویل خودرو اقدام به افزایش اندازه رینگ یا لاستیک می‌کنند. این موضوع از نظر خودروساز می‌تواند جلوبندی خودرو را تحت فشار قرار دهد و در نتیجه خدمات گارانتی برای بخش جلوبندی خودرو باطل می‌شود.

  • نصب روکش صندلی

روکش صندلی برای آن دسته از خودروهایی که از ایربگ‌های جانبی بهره می‌برند و یا تنظیم آن‌ها به صورت برقی است، می‌تواند گارانتی صندلی‌های خودرو را از کار بی‌اندازد. چرا که اکثر روکش صندلی‌های موجود در بازار فاقد استاندارد ایربگ هستند و می‌توانند از تنظیم راحت‌تر صندلی خودرو جلوگیری کنند.

چه مواردی گارانتی خودرو را ابطال می‌کند؟

  • کف‌پوش سه‌بعدی

نصب کف‌پوش یا زیرپایی سه بعدی یکی از عجیب‌ترین مواردی است که می‌تواند گارانتی سیستم گیربکس خودروهای دنده دستی را باطل کند. شرکت تولیدکننده بر این باور است، کف‌پوش‌های سه بعدی به دلیل ضخامت بالایی که دارند، مانع از گرفتن کامل پدال کلاچ می‌شوند و همین موضوع می‌تواند باعث خرابی گیربکس شود.

  • نصب برچسب شیشه دودی

علاوه‌بر اینکه استفاده از برچسب‌های شیشه دودی با درصد بالاتر روی خودرو غیرقانونی است، حتی منجر به ابطال گارانتی نیز می‌شود. شرکت خودروساز اعتقاد دارد تا زمانی که خودرو شامل گارانتی است، استفاده از این برچسب‌ها می‌تواند گارانتی شیشه بالابرها و کلیدهای مربوط به آن را باطل کند.

  • هرگونه دست‌کاری در بخش فنی خودرو

انجام هرگونه دست‌کاری اعم از نصب قطعات برقی غیراستاندارد، تقویت موتور، دست‌کاری بدنه خودرو و… می‌تواند منجربه ابطال گارانتی شود. اما یکی از عجیب‌ترین قطعاتی که باعث از کار افتادن گارانتی خودرو می‌شود، نصب استرس‌بار است.

  • نصب استرس‌بار

استرس‌بار به نوعی یک میله فلزی محسوب می‌شود که به کمک آن ثبات و پایداری یک خودرو در هنگام حرکت‌های ناگهانی و سریع در پیچ‌های تند و یا هنگام مانورهای خطرناک از سوی راننده، تا حد زیادی حفظ می‌شود. این قطعه در بسیاری از خودروهای روز دنیا نیز استفاده می‌شود، اما خودروساز داخلی معتقد است که نصب آن باعث آسیب به سیستم تعلیق خودرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص موارد ابطال گارانتی خودرو گفته شده چیست؟ آیا تاکنون برای دریافت خدمت پس از فروش به نمایندگی‌های شرکت مراجعه کرده‌اید؟ لطفاً تجربیات و نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر