coinex
راهنمای خرید تکراتو

طرح کهربای بانک مرکزی چیست و چگونه می توان بدون کارت بانکی از فروشگاه های کشور خرید کرد

طرح کهربای بانک مرکزی آمده است تا جایگزینی باشد برای کارت‌های بانکی. پس برای خرید از فروشگاه‌های مختلف باید چکار کرد؟ در ادمه با ما باشید تا شیوه استفاده از طرح کهربا را به شما توضیح دهیم.

حتماً شما هم در چندین بانک مختلف حساب دارید و برای همه حساب‌های خود یک کارت بانکی مجزا دریافت کرده‌اید. حجم کارت‌های بانکی و نگهداری از همه آنها هم تبدیل به یک معذل شده و همین مورد باعث شده تا کشورهای پیشرفته به فکر راه چاره‌ای باشند تا کارت‌های بانکی را حذف کنند. هم‌اکنون استفاده از کارت برای خرید در بسیاری از کشورهای پیشرفته به خاطره تبدیل شده و شهروندان این کشورها با شیوه‌های مختلف از پرداخت با گوشی موبایل گرفته تا پرداخت با اثر انگشت و حتی کف دست استفاده می‌کنند.

حال نوبت ایران است که به فکر حذف تدریجی کارت‌ های بانکی باشد و همه را از حجم بالا و استرس این کارت‌ها راحت کنند. طرح کهربای بانک مرکزی جدیدترین خدمت این بانک است که در حال حاضر در مراحل اولیه اجرا قرار دارد و چند بانک کشور هم به طرح اضافه شده‌اند. با استفاده از طرح کهربا می‌توان بدون کارت بانکی و با استفاده از ویژگی NFC در گوشی‌های هوشمند، خرید خود را انجام دهید.

برای بهره‌گیری از ویژگی خرید با گوشی هوشمند، حتماً می‌بایست موبایل شما قابلیت NFC را داشته باشد. این قابلیت در بسیاری از گوشی‌های امروزی ایران وجود دارد، اما اگر کمی به قبل‌تر برگردید و در مدل‌های قبلی این امکان احتمالاً پشتیبانی نشده است.

NFC به خودی خود نمی‌تواند خریدها را انجام دهد و باید حتماً دستگاهی مخصوص در فروشگاه‌ها راه‌اندازی شده، اپلیکیشن‌های پرداخت به‌روز شده و ویژگی را پشتیبانی کرده و در آخر با روشن کردن ویژگی NFC و نزدیک کردن گوشی به دستگاه، خرید خود را انجام و مراحل را نهایی کنید. برای اطلاع از جزئیات طرح کهربا با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای دانلود و استفاده از همراه بانک تجارت و بلو بانک و همراه بام ملی برای کاربران iOS

طرح کهربای بانک مرکزی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ممکن است برای خرید به فروشگاهی مراجعه کرده باشید و پس از جمع‌‌آوری سبد خرید، حالا زمان آن رسیده که مبلغ آن را پرداخت کنید. اگر پول نقد دارید که هیچی؛ اما اگر می‌خواهید با کارت بانکی خرید خود را انجام دهید می‌توانید از پرداخت NFC استفاده کنید. این خدمت یک هدفگذاری مهم دارد.

ممکن است به هر نحوی کارت بانکی خود را جا گذاشته باشید، اینجاست که پرداخت با NFC اهمیت پیدا می‌کند و می‌توانید از این روش استفاده کنید. مهمترین هدف خرید با NFC ارتقاء سطح استانداردهای امنیتی شبکه بانکی و کارت های بانکی کشور است.

طرح کهربای بانک مرکزی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

شیوه پرداخت در طرح کهربای بانک مرکزی

شیوه پرداخت با NFC گوشی موبایل را تا حدودی در پاراگراف‌های اول خبر گفتیم. این خدمت هم‌اکنون توسط 6 بانک کشور پشتیبانی شده و به تدریج همه بانک‌ها به سیستم متصل می‌شوند.

برای استفاده از ویژگی خرید با NFC ابتدا باید برنامه‌ مخصوصی که بانک پشتیبانی‌کننده به شما می‌دهد را بر روی گوشی خود نصب کنید. برنامه باز کرده و اطلاعات کارت بانکی خود در داخل آن وارد می‌کنید. این کار فقط یکبار لازم است و برای خریدهای دیگر نیازی نیست دوباره کارت بانکی را ثبت کنید.

در هنگام پرداخت خرید، مبلغ خرید بر روی دستگاه تراکنش پایانه خرید فروشگاه نمایش داده شده و پس از تأیید مبلع توسط خریدار و پذیرنده، گوشی خود را بدون تماس با دستگاه در کنار آن قرار داده و عملیات پرداخت انجام می‌شود.

پس از خرید هم دستگاه رسید خرید را به شما تحویل داده و هم رسید بر روی تلفن همراه شما نمایش داده می‌شود.

ببشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص طرح کهربا چیست و آیا شما تمایل به استفاده از این روش را دارید یا هنوز هم استفاده از کارت بانکی را می‌پسندید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر