coinex
راهنمای خرید تکراتو

ربات انسان‌ نما فوق‌ سریع S1 شما را با حرکات دقیقش شگفت‌زده خواهد کرد [+ویدئو]

هر چند به نظر می‌رسد که هر هفته یک ربات انسان‌نما  معرفی می‌شود، اما هنوز هیچکدام با سرعت و دقت مدلی که به تازگی توسط شرکت چینی Astribot توسعه باقته نیستند. به تازگی ویدئویی از یک ربات انسان‌ نما فوق‌ سریع منتشر شده که سرعت خارق‌العاده‌ی آن شما را شگفت زده می‌کند.
به نظر می‌رسد عصر عصر ربات‌های انسان‌نما مبتنی بر هوش مصنوعی فرا رسیده و هروز یکی از آنها ظهور می‌کند. ماه گذشته، شاهد دو پیشنهاد قابل توجه از OpenAI بودیم. یکی از آنها یک ربات تاول‌تاول کننده لباس نروژی 1X بود که مهارت‌های لمس نرم قابل توجهی را نشان داد و دیگری یک ربات Figure بود که توانایی استدلال زبان طبیعی نسل بعدی واقعی را نشان داد. و در این ماه شاهد ظهور آتلس از Boston Dynamics و ربات (Walker X) واکر اس که توسط  UBTech توسعه یافته بودیم.


بیشتر بخوانید: 


ربات انسان‌ نما فوق‌ سریع

اما ویدیوی امروز که مهارت‌های یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی به نام S1 از یک شرکت فرعی نسبتاً ناشناخته Stardust Intelligence به نام Astribot در شهر شنژن چین را نشان می‌دهد، واقعاً حیرت‌برانگیز است. این سرعت و میزان دقت، متفاوت با چیزی است که تاکنون دیده‌ شده است.

به گفته Astribot، این ربات انسان‌ نما فوق‌ سریع می‌تواند حرکاتی را با سرعت بالای 10 متر در ثانیه انجام دهد و هر بازوی آن توان حمل 10 کیلوگرم وزن را دارد. اما این ربات نه تنها سریع بلکه بسیار دقیق هم است، همه چیز از باز کردن و ریختن مایعات، تا پوست‌کندن خیار تا پختن یک ساندویچ در تابه را انجام می‌دهد.

ویدیو همچنین نشان می‌دهد که ربات در تقلید از حرکات انسان بسیار ماهر است، که این به معنای آن است که یک آموزنده خوب خواهد بود.
البته، ویدیو برای ما چند سوال به وجود آورده است. آیا S1 نیمه پایینی دارد؟ تمام انسان‌نماهایی که تا‌کنون دیده‌ایم، وسیله‌ای برای حرکت داشته‌اند، اما این به نظر می‌رسد که یک ربات نسبتاً ثابت است.
همچنین شرکت می‌گوید: “نام Astribot از قول لاتین باستان ‘Ad astra per aspera’ گرفته شده است که به معنای ‘سفری از طریق دشواری برای رسیدن به گرد و غبار ستاره’ است، که نشان‌دهنده برنامه‌ی طولانی‌مدت شرکت و تعهد محکم آن به توسعه و ترویج فناوری ربات هوش مصنوعی است.”

اگر این شرکت نوظهور بتواند خود را در عصر ربات‌ها حفظ کند احتمالا توجه سازندگان زیادی که در زمینه تولید ربات انسان نما فعالیت می‌کنند را جلب خواهد کرد و به نوعی می‌توان منتظر جنگ ربات‌ها بود.

شاید جالب باشد که بدانید شرکت Astribot در سال 2022 در شنژن تأسیس شده و حدود یک سال برای تولید این ربات انسان‌ نما فوق‌ سریع وقت صرف کرده است.

بیشتر بخوانید: 

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر