coinex
راهنمای خرید تکراتو

تپسی با فشار دستگاه قضا، گزینه عجله ندارم را حذف کرد!

پس از جنگ و جدل‌های سازمان تعزیرات با تپسی بر سر حذف گزینه «عجله دارم» حالا تپسی و این بار با دستور قضایی مجبور به حذف گزینه عجله ندارم شده است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

مدتی پیش رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، اعلام کرد که گزینه عجله دارم در اسنپ و تپسی مصداق بارز گران‌فروشی است و باید به سرعت حذف شود. درنهایت این اتفاق افتاد و گزینه مورد‌الذکر توسط هردو تاکسی اینترنتی حذف شد. اگرچه اسنپ و تپسی هرکدام در بیانیه‌های جداگانه گفتند که ما گران‌فروشی نکرده‌ایم، اما درنهایت این گزینه حذف شده و پس از آن شاهد افزایش کرایه تاکسی های اینترنتی هستیم.

این افزایش قیمت در صورتی است که رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به اسنپ و تپسی اولتیماتوم داد که نباید به بهانه حذف عجله دارم، کرایه‌ها را افزایش داد. اما با نگاهی به قیمت‌گذاری جدید این دو سرویس تاکسی اینترنتی ، شاهد هستیم که نرخ کرایه به شدت افزایش یافته و سازمان تعزیرات نیز واکنشی نشان نداده است. به عنوان مثال، مسافتی که خود ما از محمدشهر کرج به سمت ماهدشت می‌رفتیم، قبل از حذف گزینه عجله دارم و در زمان اوج ترافیک نهایتاً تا 50 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌‎شد، اما حالا این میزان تا 80 هزار تومان و در زمان‌ بار ترافیکی کم رسیده است که اگر عجله دارم حذف نمی‌شد شاید کرایه کمتر از این مبلغ می‌بود.

اما به تازگی و طبق دستور دستگاه قضا، تپسی مجبور شده است گزینه عجله ندارم را نیز از پلتفرم خود حذف کند. این گزینه در زمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت که مسافر عجله‌ای برای رفتن به سمت مقصد نداشت و با صرف هزینه‌ای کمتر راهی مقصد شود. به نظر دستگاه‌های نظارتی قصد دارند تغییرات عمده‌ای را در روند خدمت‌رسانی تاکسی‌های اینترنتی لحاظ کنند که امیدواریم تصمیمات درستی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: قابلیت جدید تپسی معرفی شد؛ ثبت درخواست خودرو در کمترین زمان ممکن

تپسی گزینه عجله ندارم را هم حذف کرد

پس از دستور سازمان تعزیرات حکومتی، نخست اسنپ و سپس تپسی گزینه عجله دارم را حذف کردند. این گزینه قطعاً از جنبه‌های مختلف به نفع مسافر بود و با شرایط فعلی بهتر بود که حذف نمی‌شد.

اما گزینه «عجله ندارم» تپسی همچنان فعال بود و بسیاری از کاربران در صورت نداشتن عجله و فرصت کافی می‌توانستند از این گزینه استفاده کنند. اما از ابتدای این هفته (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) و به دستور قضایی گزینه عجله ندارم از اپلیکیشن تپسی حذف شده است. به نظر می‌رسد با توجه به تمرکز ماه‌های اخیر نهادهای نظارتی بر قیمت تاکسی‌های آنلاین، در حال حاضر رویکرد این نهادها به سمت حذف گزینه‌هایی است که باعث هرگونه تغییر قیمتی می‌شوند.

تپسی گزینه عجله ندارم را هم حذف کرد

به نقل از پیوست؛ تپسی در این‌باره گفت:

هدف ما از اضافه کردن گزینه‌هایی مانند «عجله دارم» و «عجله ندارم»، ارائه امکانات متنوع متناسب با شرایط و نیازهای کاربران است و امیدواریم در ادامه مسیر همچنان بتوانیم در راستای این هدف گام برداریم. اما به هر حال این گزینه به دستور قضایی حذف شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین تکراتو از حذف گزینه عجله ندارم از تپسی چیست؟ آیا حذف این گزینه مانند عجله دارم، منجربه به افزایش نرخ کرایه خواهد شد؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر