coinex
راهنمای خرید تکراتو

ایران هواپیمای جت 100 نفره می‌سازد [+ ویدئو]

پس لغو پروژه ساخت هواپیمای 72 نفره که علتش هم مشخص نشد، حالا رئیس جمهور به تازگی دستور ساخت هواپیمای جت 100 نفره ایرانی را داده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز پس از جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به لغو پروژه هواپیمای 72 نفره که مدتها ساخت آن به تیتر یک رسانه‌ها بدل شده بود، خبر داد که به دستور ریاست جمهوری، پروژه دیگری به راه افتاده که به واسطه آن قرار است هواپیمای جت 100 نفره بسیازیم.

ظاهراً برای ساخت این هواپیما یک کارگروه ویژه راه افتاده و بررسی‌ها نسبت به ساخت این هواپیما آغاز شده است. ضمناً آنطور که مشخص است، ابراهیم رئیسی، مردادماه 1402 دستور طراحی این هواپیما را صادر کرده است. در ادامه مطلب با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: سازمان هواپیمایی کشور:هر فردی می‌تواند مالک هواپیماهای جت شخصی باشد

هواپیمای جت 100 نفره ایرانی در حال ساخت است

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، روز شنبه در نشستی خبری اعلام کرده پروژه ساخت هواپیمای جت ایرانی ۷۲ نفره کنار گذاشته شده است. مهرماه سال گذشته بود که وزارت صمت اعلام کرد برنامه جامع طراحی این هواپیما تدوین شده است.

امروز معاون علمی فناوری رئیس جمهور خبر ساخت هواپیمای جت ۱۰۰ نفره را اعلام کرد.

هواپیمای جت 100 نفره ایرانی در حال ساخت است

دهقانی فیروزآبادی در مورد اظهارات اخیر خود توضیح داد:

«در کشور چند پروژه طراحی هواپیما داشتیم؛ ازجمله پروژه هواپیمای ۷۲ نفره که بر مبنای ارتقا هواپیمای ۱۴۱ بود. آن پروژه متوقف شد و تیم آن در پروژه دیگری استفاده می‌شود. منتهی کار رسانه استعمار پیر همین است و بدون دقت به سؤال و جواب ارجاع داده بود به هواپیمای ۱۰۰ نفره‌ای که کارگروهش را رئیس جمهور تشکیل دادند.»

او ادامه داد: «بعد از دستور آقای رئیس جمهور، کارگروه تخصصی تشکیل دادند که وضعیت را بررسی کند. وزارت صمت، راه، دفاع، سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های معتبر در این کارگروه هستند و جمع‌بندی این بود یک هواپیمای به‌روز جت با حداقل ۱۰۰ نفر سرنشین طراحی شود.»

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ساحت هواپیمای ایرانی 100 نفره چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر