coinex
راهنمای خرید تکراتو

برکشایر هتاوی وارن بافت ، اصلی‌ترین سرمایه‌گذار اپل، 13 درصد از سهام خود را فروخت

برکشایر هتاوی وارن بافت با ارزیابی کامل سهام خود در ابتدای سال 2024 اعلام کرد که حدود 13 درصد از سهام اپل را در این دوره فروخته است.این اطلاعات از سوی این کنگلومرات در طول این هفته منتشر شد. با این حال، وارن بافت، تعهد خود به سرمایه‌گذاری در اپل را تأیید کرد. به گزارش CNBC، گزارش درآمدی سه ماهه اول 2024 برکشایر نشان داد که سرمایه این شرکت در اپل اکنون ارزش 135.4 میلیارد دلار دارد – که نشان می‌دهد که حدود 790 میلیون سهم دارد.


بیشتر بخوانید:


فروش 13 درصدی سهام اپل توسط برکشایر هتاوی وارن بافت

بر اساس قیمت سهام اپل، این به معنای فروش حدود 115 میلیون سهم است. با این‌حال، وارن بافت بزرگترین سرمایه‌گذار اپل به جز سرمایه‌گذاران ETF ف محسوب می شود.

وارن بافت در جلسه سالانه برکشایر هتاوی در روز شنبه، با ستایش از اپل، اعلام کرد که اپل به نظر این شرکت عملکرد باموفق‌تری نسبت به دو شرکت دیگری که برکشایر هتاوی بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، یعنی آمریکن اکسپرس و کوکاکولا، عمل دارد.

با این‌حال، بافت جزئیات خاصی درباره دلایل فروش 13 درصد سهام اپل خود در چهارماه اول سال ارائه نکرد. اما به این اشاره کرد که قصد او از فروش سهام اپل، افزایش نقدینگی بوده و احتمالا از آن برای مقاصد دیگری مانند پرداخت بدهی یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دیگر استفاده کند.

در این مراسم  تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز حضور داشت و به CNBC گفت: ” باعث افتخار است که او در شرکت ما سرمایه‌گذاری کرده است.”

وارن بافت در 2023، 10 میلیون از سهام اپل را فروخت و بعدها اعتراف کرد که اشتباه‌ کرده است. پس از آن در ابتدای سال 2023، 1 درصد از سهام خود را که برابر با 10 میلیون سهم می‌شد هم فروخت. به این ترتیب این دومین سال متوالی است که بافت تصمیم به فروش بخشی دیگر از سهام خود را می‌فروشد.

بیشتر بخوانید:

منبع: 9to5mac

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر