coinex
راهنمای خرید تکراتو

علت اختلال در مسیریاب ها و اینترنت مشخص شد؛ [+ توضیحات مدیرعامل نشان]

از روز گذشته یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 اختلال در مسیریاب ها و اینترنت ایران کاربران را آزار می‌دهد. این اختلالات تا همین حالا هم ادامه داشته و مدیرعامل مسیریاب نشان در این خصوص توضیحاتی داده است.

از بعدازظهر روز گذشته یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 کاربران گزارشات بسیاری از اختلال در مسیریاب ها و اینترنت کشور داده و بدین صورت اعتراض خود را بروز دادند. اگرچه می‌دانیم که اختلال اینترنت ایران دیگر به یک مبحث بسیار عادی برای مردم تبدیل شده اما تا به حال گزارش خاصی از اختلالات در سرویس‌های مسیریاب مانند نشان، بلد، ویز و غیره منتشر نشده بود.

آنطور به مشخص شده ظاهراً اختلال در GPS کشور منجربه به اختلال در اپلیکیشن‌های مسیریاب و اختللات اینترنت در روز گذشته تاکنون شده است. البته این اختلال از نظر ما است ولی مدیرعامل مسیریاب نشان می‌گوید که پدیده Spoofing GPS یا «جعل GPS» اتفاق افتاده است که همین مورد به اینترنت نیز لطمه زده و اختلالاتی را در شبکه اینترنت نیز بوجود آورده است.. ضمناً هنوز علت اصلی این اختلال و حعل GPS مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: آموزش فعال کردن نقطه اتصال آیفون ؛ چگونه اینترنت آیفون خود را به اشتراک بگذاریم؟

اختلال در مسیریاب ها و اینترنت 16 و 17 اردیبهشت 1403

جواد عامل، مدیرعامل مسیریاب نشان به عنوان محبوب‌ترین مسیریاب ایرانی در خصوص اختلالات مسیریاب‌‌ها توضیح داد:

«یکی از مشکلات عمده‌ای که کاربران مسیریاب با آن روبه‌رو هستند، مسئله جعل موقعیت مکانی یا Spoofing GPS است. به این صورت که کاربر مثلاً در نقطه‌ای در مرکز تهران است، اما بر اساس سیگنال‌های غیر واقعی، موقعیت مکانی GPS، دستگاه او را روی باند فرودگاه مهرآباد نمایش می‌دهد. این موضوع در تمام سرویس‌های نقشه‌محور مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، اما برای مسیریاب‌ها، یک چالش جدی و بحران است.»

اختلال در مسیریاب ها و اینترنت 16 و 17 اردیبهشت 1403

مدیرعامل نشان افزود: «منبع این اختلال هنوز مشخص نیست و تیم نشان از روز گذشته در تلاش برای بررسی و کشف علت اختلال به‌وجود آمده است.»

در این گزارش همچنین گفتهخ شده که «اختلال در سرویس GPS کشور، باعث اختلال در اینترنت کشور هم شده است.» این اختلال‌ها از روز گذشته نیز توسط کاربران گزارش شده و بر اساس داده‌های رادار آروان گلاد این اختلالات تا صبح امروز هم ادامه داشته است.

ما نیز امروز شاهد اختلال اینترنت به خصوص در اینترنت همراه کشور بودیم. به نظر باید تا برملا شدن علت اصلی این اختلالات منتظر بمانیم و سپس راه چاره‌ای برای رفع اختلالات اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص اختلالات در مسیزیاب‌ها و اینترنت ایران چیست؟ آیا شما نیز در این دو روز با اختلالا مواجه شده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر