coinex
راهنمای خرید تکراتو

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت کاهش یافت

دریافت گواهینامه موتورسیکلت تاکنون مانند گواهینامه خودرو 18 سال بود اما حالا یک تغییر کوچک اتفاق افتاده که افراد با سن پایین‌تر هم می‌توانند گواهینامه دریافت کنند. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا بیان کرد که در زمان حال صدور گواهینامه موتورسیکلت برای افراد 18 سال به بالا انجام می‌شود که همراه با گواهینامه خودرو، از سال 1390 به تصویب رسیده است. اما ما دریافت گواهینامه برای موتوسیکلت را به 4 نوع مختلف تبدیل کرده‌ایم که فعلاً اجرایی نشده و در حال تکمیل زیرساخت‌های آن هستیم.

حتماً می‌دانید که قوانین دریافت گواهینامه سالانه درحال تغییر است و به نوعی این قوانین ساده‌تر و دریافت این سند رانندگی راحت‌تر از قبل شده است. شاید عمده دلیل این اتفاق برمی‌گردد به افزایش درخواست برای گواهینامه که توامان با افزایش تعداد خودرو و موتورسیکلت است که نه فقط برای مصارف شخصی استفاده می‌شود، بلکه این وسایل نقلیه حالا جنبه کسب درآمد هم پیدا کرده و افراد بسیاری در سراسر کشور به سمت شغل‌هایی مانند تاکسی اینترنتی و پیک موتوری رفته‌اند. به نظر می‌رسد که به زودی در یکی از 4 نوع گواهینامه موتور، سن افراد به 16 سال کاش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: صدور گواهینامه موتورسیکلت بانوان منتفی شد؟ [+ فیلم]

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت 16 سال شد

به نقل از مهر؛ سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا در خصوص مصوبه هیأت وزیران در مورد تغییر وضعیت گواهینامه در انواع موتورسیکلت گفت:

صدور انواع گواهینامه رانندگی در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسیده بود. برای تمامی موتورسیکلت‌ها فقط یک نوع گواهینامه تعریف شده بود که متقاضیان بر اساس شرایطی که در آئین‌نامه تعریف شده بود و با حداقل سن ۱۸ سال و داشتن سلامت جسمی، روحی و روانی طی آموزش‌های نظری و عملی و قبول شدن در آزمون‌ها می‌توانستند گواهینامه موتورسیکلت را دریافت کنند.

اسدی افزوذ: «در زمان حال گواهینامه موتورسیکلت را به 4 نوع شامل «الف میم»، «الف 1»، «الف 2» و «الف» تفیک کرده که این تصمیم براساس مصوبه هیئت وزیران و 1 سال پس از تصویب اجریی خواهد شد. پس زمان اجرایی شدن این طرح از اسفند 1403 خواهد بود و در این مدت باید زیرساخت‌های لازم آن فراهم شود.»

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت 16 سال شد

وی ادامه داد:

برای دریافت گواهینامه «الف میم» و «الف ۱» متقاضیانی که بخواهند این ۲ نوع را دریافت کنند با حداقل سن ۱۶ سال می‌توانند ثبت‌نام و در آزمون شرکت کنند که البته شرط آن طی کردن دوره‌های آموزش عملی و ارائه گواهی سلامت جسمی و روحی و روانی است و مختص موتورسیکلت‌های سبک است و همچنین در آئین‌نامه تفکیک شده که برای چه موتورسیکلت‌هایی، متقاضی می‌تواند از این ۲ نوع گواهینامه استفاده کند.

طبق گفته رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا، صدور گواهینامه برای گواهینامه «الف 2» کماکان 18 سال است و فعلاً تصمیمی برای کاهش سن دریافت آن گرفته نشده است. همچنین گواهینامه «الف» کامل‌ترین و بالا ترین رتبه گواهینامه موتورسیکلت است حه حداقل سن برای دریافت آن 21 سال است و فرد 2 سال پس از دریافت گواهینامه «الف 2» باید برای دریافت ن اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص صدور گواهینامه موتورسیکلت برای افراد 16 سال چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر