coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

تعمیرات مک بوک ؛ همه چیز درباره هزینه تعمیرات مک بوک

معمولا هزینه تعمرات لپ تاپ های اپل در مقایسه با سایر لپ تاپ ها کمی گران تر است.علت این موضوع تا حد زیادی به فناوری های بکار رفته در لپ تاپ های اپل بر میگردد و در کنار آن نیز قیمت قطعات این لپ تاپ ها.معمولا یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران هنگام خرابی مک بوک ها ، هزینه تعمیرات و مرکراز مناسب برای تعمیرات آن ها میباشد.ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل و جامع به موضوع خرابی مک بوک ها و هزینه تعمیرات آن ها بپردازیم.

هزینه تعمیرات مک بوک

از آنجا که اصلی ترین مسئله در هزینه تعمیر مک بوک یا همان لپ تاپ اپل بحث قطعات میباشد، ما قصد داریم تا شما را با عوامل موثر بر قیمت قطعات مک بوک آشنا کنیم.

لیست قیمت تعویض و تعمیر قطعات مختلف مک بوک

قیمت تعویض باتری مک بوک

باتری لپ تاپ اپل Apple A ا Apple A1245 Air A1237-A1304-OEM Battery

از ۱٫۰۲۵٫۰۰۰ تومان

باتری لپ تاپ اپل Apple A1382 Pro A1286 ا Apple A1382 Pro A1286 Battery

از ۲٫۱۵۰٫۰۰۰ تومان

باتری لپ تاپ اپل A1398_2013

۲٫۰۵۰٫۰۰۰ تومان

باتری مک بوک پرو 13 اینچ 2009 – 2012 مدل A1278 – مدل باتری A1322

۲٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت تعویض کیبورد مک بوک

کیبورد مک بوک رتینا 12.6 اینچ مدل A1534 کد:MF855,MF865,MLHA2

۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

کیبورد مک بوک پرو ۱3 اینچ ۲۰۱۶ مدل A1706

۳٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان

کیبورد لپ تاپ اپل Keyboard Apple MacBook Pro A1425

۶۷۰٫۰۰۰ تومان

کیبورد مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۱۷ مدل A1708

۲٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان

کیبرد لپ تاپ اپل MacBook Air A1370 مشکی-اینتربزرگ

۵۹۹٫۰۰۰ تومان

کیفیت قطعات مک بوک

اولین نکته در مورد هزینه تعمیرات مک بوک، بحث کیفیت قطعات آن ها میباشد.قطعات لپ تاپ های اپل به طور کلی شامل چند نوع کیفیت هستند.از آنجا که شرکت اپل به طور رسمی قطعات مک بوک را تولید نمیکند، درنتیجه تمامی قطعاتی که در بازار وجود دارند به سفارش شرکت های مختلف تولید میشوند. در این میان برخی از شرکت ها قطعات با کیفیتی را تولید میکنند و برخی دیگر نیز قطعاتی با کیفیت پایین.برخی از قطعات نیز از روی دستگاه های مک بوک های کارکرده باز میشود.به طور مثال اگر برد دستگاه شما خراب شده باشد، به احتمال بسیار زیاد باید با برد یک مک بوک کارکرده جا به جا شود.به طور کلی قطعاتی که از روی دستگاه های کارکرده اپل جابه جا شود و مورد استفاده قرار بگیرد معمولا قیمت بالاتری دارند،چرا که از نظر کیفیت مشابه قطعه دستگاه شما هستند.

مهلت تست و ضمانت

مورد دیگری که میتواند در در بحث هزینه تعمیرات مک بوک تاثیر گذار باشد، بحث ضمانت و مهلت تست است.مهلت تست به شما این امکان را میدهد که تا حد زیادی از سلامت قطعه تعویض شده مطمئن شوید.در کنار این موضوع بحث ضمانت نیز میتواند تا حد زیادی به شما اطمینان دهد تا موارد تعمیر شده با دقت و کیفیت مطلوبی صورت گرفته اند.

از کجا هزینه تعمیر قطعات مک بوک را بیابیم؟

یکی از راه های ساده و البته کاربردی استفاده از ابزار تخمین قیمت هزینه تعمیرات قطعات مک بوک میباشد. iFixit فارسی چندی پیش ابزاری را برای محاسبه و تخمین قیمت لپ تاپ معرفی کرده بود.حالا نیز این مجموعه از سرویس جدیدی برای محاسبه هزینه تعمیر قطعات مختلف لپ تاپ رونمایی کرده است.

شما میتوانید با کمک این ابزار از قیمت تعمیر و یا تعویض قطعات مختلف مک بوک مثل باتری، ال سی دی، کیبورد و … مطلع شوید.

قیمت قطعات مک بوک

در کنار موارد بالا، مشاهده و استعلام قیمت قطعات مک بوک نیز میتواند به شما کمک کند تا از هزینه تعمیرات قطعات مک بوک مطلع شوید.
هزینه تعمیر قطعات مک بوک معمولات شامل هزینه قطعه و اجرت تعویض و یا تعمیر میباشد.اجرت یا دستمزد تعویض یا تعمیر یک قطعه معمولا رابطه مستقیمی با هزینه قطعه و سختی تعویض و یا تعمیر قطعه دارد.
پس کافیست تا ابتدا قیمت قطعه مورد نظر خود را بیابید.جهت مشاهده لیست قیمت قطعات مختلف مک بوک میتوانید از طریق لینک های زیر اقدام کنید.

تخصص و تجربه

یکی از اصلی ترین مواردی که در تعمیر مک بوک باید به آن توجه کرد موضوع تخصص و تجربه است. تعمیر لپ تاپ های اپل نیاز به دانش و تخصص دارد.بسیاری از افراد بدون داشتن تجربه اقدام به تعمیر این لپ تاپ ها میکنند و باعث ایجاد صدمات بیشتر به سایر قطعات میشوند.توصیه ما به شما این است که حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر