coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟

آیا بین خرید یک لپ تاپ گیمینگ و سیستم گیمینگ تردید دارید؟ نمی‌دانید برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟ معمولا همیشه کامپیوتر بهترین انتخاب گیمرها بوده است؛ اما لپ‌تاپ‌های جدید نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. جای تعجب نیست که دستگاه‌های قابل حمل، یک گزینه واقعی برای بازی هستند؛ باریک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از همیشه. اما، همچنان مزایا و معایبی دارند؛ درست مثل یک کامپیوتر معمولی پس کدامیک بهتر است؟

مزایای استفاده از کامپیوتر قدرتمند برای بازی

امروزه، حتی با ارتقا لپ‌تاپ‌ها، کامپیوتر شخصی همچنان بهترین راه دستیابی به عملکرد ایده‌آل در بازی‌ها است. بنابراین، برای رسیدن به جواب برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، بهتر است ابتدا به مزیت‌ها و امکانات یک کامپیوتر در بازی‌ها در مقابل خرید لپ ‌تاپ بپردازیم:

گرافیک

کارت‌های گرافیک در کامپیوتر‌های شخصی، هنوز سریع‌تر از تراشه‌های مشابه در لپ‌تاپ‌ها هستند (با وجود این‌که برخی از هسته‌های گرافیکی هم در کامپیوتر‌های شخصی و هم در لپ‌تاپ‌ها وجود دارند) و دلایل روشنی وجود دارد که چرا کارت‌های گرافیک در کامپیوتر‌های شخصی برتری خود را حفظ می‌کنند.

هر چه خنک‌تر بهتر

کامپیوتر‌ها، از اندازه بزرگ‌تر و سیستم‌های خنک‌کننده قدرتمندتری برخوردار هستند. بنابراین، همان عملکرد بسیار سریع‌تری نیز دارد. شرایط حرارتی بهتر، به این معنی است که کامپیوتر‌های شخصی از کارت‌های گرافیکی استفاده می‌کنند که در لپ‌تاپ‌ها در دسترس نیستند.

با این‌حال، در بررسی این سوال که برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، باید گفت که تنها کارت‌های گرافیک نیستند که در آن قدرت بیشتری از کامپیوتر شخصی دریافت می‌کنید. بهبود شرایط حرارتی همچنین، به این معنی است که پردازنده‌های دسکتاپ، سرعت بهتر و هسته‌های بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌های مشابه دارند و حافظه، اغلب در کامپیوتر‌های شخصی سریع‌تر است.

تنوع در پیکره بندی کامپیوتر‌های شخصی

کامپیوتر‌های شخصی، بسیار متنوع‌تر هستند. شما، می‌توانید هزاران مولفه مختلف را با هم ترکیب کنید. هنگام انتخاب کیس، می‌توانید انواع فاکتورها و طرح‌های مختلف را مدنظر قرار دهید. همچنین کامپیوتر، قابلیت ارتقا در کارت گرافیک جدید، حافظه بیشتر یا فضای ذخیره‌سازی اضافی را دارد. این درحالی است که در اغلب لپ‌تاپ‌ها، می‌توانید تنها حافظه و فضای ذخیره‌سازی را تغییر دهید.

هزینه اقتصادی

وقتی با سوال برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر مواجه می‌شویم، باید درنظر بگیریم که کامپیوتر‌های شخصی تقریبا همیشه ارزان‌تر از معادل‌های لپ‌تاپ هستند. دلیل این امر این است که سازندگان کامپیوتر شخصی، مجبور نیستند هزینه فشرده‌‌سازی همه چیز در داخل یک شاسی کوچک را درنظر بگیرند.

نکات منفی کامپیوترهای بازی

انتخاب کامپیوتر‌های شخصی بازی، دارای مزایای بسیاری است؛ اما چندین زمینه نیز وجود دارد که می‌تواند آن را به خطر اندازد:

  • کامپیوترها، بزرگ‌تر از لپ‌تاپ‌ها هستند و وزن بیشتری هم دارند. اگر فضای زیادی در خانه ندارید یا می‌خواهید در مسابقات ورزشی الکترونیکی بازی کنید، کامپیوتر شخصی قابل حمل نخواهد بود.
  • کامپیوترها، به‌طور بالقوه از لپ‌تاپ‌های بازی نویز بیشتری دارند. همه چیز به اجزا و خنک‌کننده بستگی دارد. همچنین این واقعیت ساده موجود است که برخی از افراد به دسکتاپ نیازی ندارند؛ زیرا به اصلاح یا ارتقا علاقه‌مند نیستند.
  • در بررسی سوال برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، مسئله تجهیزات جانبی نیز وجود دارد. کامپیوتر می‌تواند ارزان‌تر از لپ‌تاپ باشد؛ اما ممکن است مجبور باشید برای مانیتور، صفحه کلید و ماوس هزینه بیشتری کنید.

عاشق لپ‌تاپ گیمینگ هستید؟

برای رسیدن به جواب برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، قابل‌ذکر است که لپ‌تاپ‌های گیمینگ مزایای زیادی دارند. بنابراین، جای تعجب نیست اگر به خرید یک لپ‌تاپ سوق پیدا کنید. مزایای آشکار این لپ‌تاپ‌ها، عبارتند از:

  • وزن بیشتر لپ‌تاپ‌های گیمینگ، کمتر از 2.5 کیلوگرم و ضخامت آن‌ها حدود 2 سانتی‌متر است و بسته‌های کاملی هستند که می‌توانند تمام بازی‌های برتر امروزی را با فریم‌های درجه یک اجرا کنند.
  • امروزه، بیش از هر زمان دیگری، لپ‌تاپ‌های گیمینگ گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی دارند.
  • لپ‌تاپ‌های بازی نیز، دارای قدرت زیادی هستند. پردازنده‌های گرافیکی مدرن، به‌راحتی از قدرت کافی برای انجام بازی‌ها، با نرخ تازه‌سازی بالا و در بازی‌های ورزشی الکترونیکی که به نرخ فریم سه رقمی نیاز دارند، برخوردارند. اگر به اندازه کافی هزینه کنید، می‌توانید یک لپ‌تاپ گیمینگ خوب اجرا کند.
  • لپ‌تاپ‌های گیمینگ، اغلب پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا را با پردازنده‌های قدرتمند، فضای ذخیره‌سازی و حافظه سریع سازگار می‌کنند؛ بنابراین، برای تولید محتوا و کار عالی هستند.

نکات منفی لپ‌تاپ بازی

درکل، هنگام بروز تردید در پاسخ به این سوال که برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، باید خاطرنشان کرد لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیز معایبی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • شما قدرت بازی کمتری نسبت به کامپیوتر‌های شخصی مشابه دریافت می‌کنید و این امر، به دلیل مشکلات حرارتی است. حتی اگر یک لپ‌تاپ همان پردازنده گرافیکی دسکتاپ را داشته باشد، نمی‌تواند با همان سرعتی که در کامپیوتر شخصی کار می‌کند، عملکرد مطلوبی داشته باشد. همچنین، شرایط خرید cpu برای لپ‌تاپ وجود ندارد.
  • لپ‌تاپ‌ها، معمولا پردازنده‌هایی ندارند که با کامپیوتر‌های شخصی رومیزی مطابقت داشته باشد و اغلب دارای حافظه‌هایی هستند که با سرعت پایین‌تری نیز کار می‌کنند.
  • عمر باتری لپ‌تاپ‌های بازی، اغلب ضعیف است؛ عمدتا به این دلیل که باتری‌ها فقط می‌توانند بسیاربزرگ باشند و هسته‌های گرافیکی کل انرژی را مصرف می‌کنند.
  • پس از خرید دستگاه، گزینه‌های زیادی برای ارتقا دریافت نمی‌کنید.
  • صفحه نمایش در لپ‌تاپ‌ها نیز کوچک‌تر خواهد بود و سایزهای 15.6 و 17 اینچی محبوب‌ترین هستند.
  • از نظر هزینه، برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟ لپ‌تاپ‌های بازی، تقریبا همیشه گران‌تر از معادل‌های دسکتاپ هستند. دلیل آن هم واضح است: ساخت ماشین‌های باریک، سبک و قابل حمل هزینه بیشتری دارد.

لپ‌تاپ گیمینگ در مقابل دسکتاپ: کدام برنده می‌شود؟

برای درک این قضیه که برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، دقیقا آن‌چه را که از دستگاه جدید خود می‌خواهید ارزیابی و از آن اطلاعات برای تصمیم‌گیری استفاده کنید:

  • در برخی موقعیت‌ها، خرید کامپیوتر منطقی‌تر است. اگر عملکرد اهمیت دارد، کامپیوتر شخصی بهترین جواب است. همچنین، اگر نیازی به جابه‌جایی مکرر دستگاه خود ندارید، به‌طور مشابه عمل کنید. اگر می‌خواهید به مرور زمان آن را ارتقا دهید نیز یک کامپیوتر شخصی ارزش بهتری ارائه می‌دهد.
  • اگر بودجه شما نیز کم است، یک کامپیوتر ارزان‌تر از یک لپ‌تاپ معادل خواهد بود. از هزینه‌های صفحه نمایش و لوازم جانبی و ارتقا ور کارت گرافیک هم آگاه باشید.
  • اگر می‌خواهید در هر جایی که هستید به بازی بپردازید و همچنین اگر فضای زیادی در خانه ندارید، لپ‌تاپ مفیدتر به‌شمار می‌ورد؛ زیرا فرم کوچک آن به معنی نگهداری راحت آن است.

جمع‌بندی

درحالی‌که کامپیوترهای بازی هنوز عملکردی عالی دارند، به این معنی نیست که لزوما تنها آن‌ها مناسب بازی هستند. امری که می‌توانیم در پاسخ به سوال برای گیم خرید لپ تاپ منطقی تر است یا کامپیوتر درنظر داشته باشیم این است که طیف کامپیوتر‌های شخصی و لپ‌تاپ فوق‌العاده و گسترده است؛ بنابراین، هر چه بخرید، شما را راضی خواهد کرد.

سوالات متداول

1. آیا کامپیوتر بازی بیشتر از لپ‌تاپ عمر می‌کند؟

دسکتاپ‌های گیمینگ، برای ارتقا و تعمیر دارای هزینه کمتری هستند و باید گفت قبل از منسوخ‌شدن عمر طولانی‌تری دارند.

2. آیا رم 12 گیگابایتی برای بازی خوب است؟

برای رایانه‌های شخصی بازی، 16 گیگابایت رم برای شروع بهترین انتخاب است.

3. آیا باید یک کامپیوتر معمولی تهیه کنم یا یک کامپیوتر بازی؟

برای گیمرهایی که می‌خواهند جدیدترین و سخت‌ترین بازی‌ها را در بالاترین تنظیمات تجربه کنند، یک رایانه شخصی بازی ۱۰۰٪ ارزش تفاوت عملکرد بهتر را نسبت به یک رایانه معمولی دارد.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر