coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هلیکوپتر رئیسی دچار سانحه شد [+ویدیو]

امروز عصر، یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 هلیکوپتر رئیسی دچار سانحه شد. گزارش‌های متفاوتی درباره سانحه‌ای برای یکی از بالگردهای کاروان ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی منتشر شد.

ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه به منظور بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه ارس، به همراه الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی دو کشور حضور داشت.

بیشتر بخوانید: مروری بر بزرگترین و مرگبارترین سوانح هوایی جهان در طول تاریخ

چه افرادی در هلیکوپتر رئیسی حضور داشتند

در این سفر، هلیکوپتر رئیسی که آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در آن حضور داشتند، در منطقه ورزقان دچار حادثه شد. تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند. رئیس‌جمهور، آیت‌الله آل هاشم، حسین امیرعبداللهیان، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند نفر دیگر از همراهان در این بالگرد حضور داشتند.

چه افرادی در هلیکوپتر رئیسی حضور داشتند
افرادی که در هلیکوپتر رئیسی حضور داشتند

حدود یک ساعت پس از اعلام سانحه به تیم‌های امدادی، آنها به محل حادثه رسیدند و عملیات جستجو آغاز شد. 16 تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شدند، اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، کوهستانی و جنگلی بودن آن و شرایط نامساعد جوی به ویژه مه غلیظ، عملیات جستجو و نجات به طول خواهد انجامید.

دهقانی، نماینده ورزقان به خبرنگار انصاف نیوز گفت: هنوز به بالگرد رئیس‌جمهور دسترسی پیدا نکرده‌ایم و شرایط منطقه سخت و پیچیده است. اطلاعات دقیقی در دست نداریم.

ویدئو محل حادثه هلیکوپتر رئیسی

وزیر کشور در این رابطه گفت: «وزیر کشور گفت: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند. به دلیل وضعیت آب و هوا و مه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مجبور به فرود سخت شده است.»

اگر برای رئیس جمهور اتفاقی بیوفتد چه کسی جایگزین او می‌شود؟ راهکار قانون اساسی چیست؟

با توجه به حادثه امروز بالگرد برای سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، این سوال مطرح می‌شود که در صورت وقوع حادثه ناگوار برای دومین مقام ارشد کشور، قانون اساسی چه تدابیری برای جانشینی او در نظر گرفته است؟
علی ملیحی، فعال رسانه‌ای، در توئیتی نوشت:
اصل 131: در صورت فوت، عزل، استعفا، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس‌جمهور، معاون اول با موافقت رهبری وظایف او را بر عهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و معاون اول موظف است حداکثر ظرف 50 روز رئیس‌جمهور جدید را انتخاب کند.

 

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر