coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

مشخصات بالگرد حامل رئیس جمهور که دچار سانحه شد

با توجه به سانحه‌ای که برای هلی کوپتر رئیسی رئیس جمهور ایران اتفاق افتاد، نگاهی به مشخصات بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش می‌اندازیم.امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ابراهیم رئیسی و همراهانش در یک سانحه هوایی دچار حادثه شدند. هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی نحوه سقوط هلیکوپتر رئیسی و سرانجام سرنشینان آن در دسترس نیست. موضوع سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور ایران بازتاب جهانی داشته و بسیاری از رسانه‌های خارجی مانند رویترز و آسوشیتدپرس و … به آن پرداخته‌اند.

در راستای سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش، در حرم امام هشتم، حرم حضرت معصومه و شاهچراغ مراسم دعایی برای سلامتی سرنشینان این حادثه در حال برگزاری است.

خرید بلیط هواپیما

از لحظه وقوع حادثه بالگرد رئیسی تیم‌های امدادی، تیم‌های کوهنوردی، 40 تیم واکنش سریع، سپاه و ارتش به محل اتفاق اعزام شدند و از همان زمان جستجو ادامه دارد.

در پی این حادثه به نظر می‌رسد نرخ دلار و ارز نیز دستخوش تغییرات شده و رمز‌ارزهایی مانند بیت‌کوین نیز ریزش داشته‌اند.

بالگرد حامل رئیس جمهور از چه نوعی بود؟

هلیکوپتر حامل رئیسی رئیس جمهور ایران از نوع بل 412 بود. حداکثر سرعت بالگرد رئیسی که سقوط کرد 259 کیلومتر بر ساعت بود. البته در برخی از سایت‌ها مانند تسنیم عنوان شده که مدلی که رئیس جمهور ابراهیم رئیس با آن دچار سانحه شد مدل بل 212 بوده است.

هلیکوپتر بل 412 که رئیس‌جمهور در آن حضور داشت در ناوگان هوایی هلال احمر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بالگرد دو موتوره، چهار ملخه و چند منظوره نسخه پیشرفته بل 212 است و تفاوت اصلی آن‌ها در روتور اصلی چهار پره کامپوزیت ۴۱۲ است.

بالگرد بل 412 که رئیسی رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه امیر عبدالهیان در آن حضور داشتند می‌تواند تا 15 نفر از جمله 2 خلبان و 13 سرنشین را با حداکثر سرعت 259 کیلومتر بر ساعت و برد پروازی 980 کیلومتر جابجا کند.

از این هلی کوپتر در عملیات‌های مختلف دریایی، حمل و نقل مسافر و VIP، حمل بار، امداد و نجات، عملیات لرزه نگاری، کشف نفت و گار، انتقال مصدومان، تجسس، گردشگری عملیات کوهستان جنگلبانی، مبارزه با حریق و غیره استفاده می‌شود.

علاوه بر سانحه هوایی که برای بالگرد یا هلیکوپتر رئیسی رخ داد، می‌توان به سانحه‌ای که در مرز بین ونزوئلا-گویان و سقوط در مناطق کوهستانی نزدیک هسپریای کالیفرنیا اتفاق افتاد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: 

هلیکوپتر رئیسی دچار سانحه شد [+ویدئو]

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر