coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

شرکت TCL CSOT اولین گوشی تاشو سه گانه را رونمایی کرد

شرکت TCL CSOT (تکنولوژی اوپتوالکترونیک استار چین TCL) در نمایشگاه SID 2024 اولین گوشی تاشو سه گانه جهان را رونمایی کرد. این اتفاق پنج سال پس از نمایش یک نمونه اولیه از طراحی مشابه در سال 2019 رخ داد.اولین گوشی تاشو سه گانه از صفحه نمایش “Free-type” استفاده می‌کند که با باز شدن کامل، صفحه نمایشی به اندازه 7.85 اینچ را ارائه می‌دهد و تجربه‌ای شبیه به تبلت را فراهم می‌کند. این پنل دارای نسبت ابعاد معمولی تبلت است و از مکانیزم تاشوی منحصر به فردی برخوردار است که اجازه می‌دهد در حالت‌های “G” و “Z” باز شود.


بیشتر بخوانید:


اولین گوشی تاشو سه گانه فقط 427 میکرون ضخامت دارد

نسخه‌های قبلی گوشی‌های تاشوی سه‌گانه با مشکل ضخامت زیاد روبرو بودند. به نظر می‌رسد TCL این مشکل را حل کرده و مدل جدید آنها تنها 427 میکرون ضخامت دارد.

این گوشی همچنین دارای طراحی حسگر زیر پنل (SUP) است که امکان تشخیص چهره سه‌بعدی از طریق حسگرهای قرار گرفته در زیر نمایشگر را فراهم می‌کند. این قابلیت برای پرداخت‌های موبایلی و باز کردن قفل دستگاه نیز کاربرد دارد.

نکته قابل توجه این است که هم منطقه نمایشگر عادی و هم منطقه SUP دارای تراکم پیکسلی یکسان 420PPI هستند که تجربه بصری یکنواختی را فراهم می‌کند.

این پنل همچنین دارای تکنولوژی‌های مدرن مانند فناوری LTPO است که به دستگاه امکان می‌دهد نرخ تازه‌سازی را بین 1Hz و 120Hz تنظیم کند و مصرف انرژی پایینی داشته باشد. TCL ادعا می‌کند که نمایشگر به گونه‌ای ساخته شده که برای مدت طولانی دوام بیاورد.

برنامه‌های TCL برای تجاری‌سازی این گوشی تاشوی سه‌گانه همچنان نامشخص است. شایعاتی وجود دارد که شرکت‌های بزرگی مانند هواوی نیز در حال کار بر روی دستگاه‌های مشابهی هستند. گفته می‌شود که هواوی ممکن است اواخر امسال گوشی تاشوی سه‌گانه با صفحه نمایش 10 اینچی را عرضه کند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر