coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اولین لپ تاپ مجهز Galaxy AI معرفی شد؛ مشخصات لپ تاپ Galaxy Book 4 Edge

سامسونگ دیروز از اولین لپ‌تاپ خود با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، به نام Galaxy Book 4 Edge رونمایی کرد. این معرفی تنها چند ماه پس از عرضه اولین سری گوشی‌های هوش مصنوعی این شرکت، یعنی سری Galaxy S24 انجام شد.از زمان گسترش هوش مصنوعی ، تقریبا تمامی محصولات تولیدی شرکت‌های بزرگ به این قابلیت مجهز شده‌اند. این فناوری بقدری همه‌گیر شده که برخی از نگران از دست دادن شغلشان هستند. حالا سامسونگ با ارائه Galaxy Book 4 Edge گام بزرگی در زمینه تولید بهترین بهترین لپ تاپ های 2024 برداشته است.


بیشتر بخوانید:


ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی در لپ تاپ Galaxy Book 4 Edge

لپ‌تاپ Galaxy Book 4 Edge از پردازنده Snapdragon X Elite استفاده می‌کند که سال گذشته معرفی شد. این اولین چیپست کوالکام است که از هسته پردازنده سفارشی Oryon که توسط Nuvia توسعه یافته، بهره می‌برد. این هسته پردازشی از هسته‌های مورد استفاده در چیپ‌های سری M اپل قوی‌تر است. همچنین، این چیپست دارای یک واحد پردازشی عصبی (NPU) قدرتمند است که توانایی انجام تا ۴۵ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) را برای پردازش‌های هوش مصنوعی دارد و آن را به یک گزینه عالی برای عملکردهای هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، Galaxy Book 4 Edge از نسخه جدید ویندوز ۱۱ که برای پردازنده‌های ARM64 بهینه‌سازی شده، استفاده می‌کند.

 ویژگی‌های برتر Galaxy Book 4 Edge

Link to Windows: کاربران می‌توانند صفحه گوشی گلکسی خود را بر روی لپ‌تاپ آینه کنند و از ویژگی‌هایی مانند Circle to Search که بخشی از مجموعه هوش مصنوعی گلکسی موجود در Galaxy S24 است، استفاده کنند.

Windows Copilot: کاربران می‌توانند با فشار دادن دکمه اختصاصی Copilot به Windows Copilot دسترسی پیدا کنند. این قابلیت می‌تواند به سوالات پاسخ دهد، اطلاعات را از وب بیابد و اقداماتی مانند پیدا کردن فایل‌ها یا حل مشکلات را توصیه کند.

ویژگی Recall: این ویژگی که در تمامی دستگاه‌های Co-Pilot+ موجود است، به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از جستجوهای زبان طبیعی هر چیزی که در Galaxy Book 4 Edge انجام داده‌اند را پیدا کنند. کاربران می‌توانند به جستجوی اسناد، ایمیل‌ها یا ویدیوهای تازه ایجاد شده بپردازند.

Cocreator در Paint: این ویژگی در نسخه جدید اپلیکیشن Paint به کاربران اجازه می‌دهد تا طرح‌های ساده خود را به آثار هنری حرفه‌ای تبدیل کنند و میزان استفاده از هوش مصنوعی در طرح را تنظیم کنند.

زیرنویس زنده با ترجمه زنده: Galaxy Book 4 Edge می‌تواند در حین پخش صدا و ویدیو زیرنویس ایجاد کند و سپس آن را به زبان دلخواه شما تبدیل کند.

افکت‌های Windows Studio در تماس‌های ویدیویی: واحد پردازشی عصبی قدرتمند داخل Snapdragon X Elite به Galaxy Book 4 Edge کمک می‌کند تا افکت‌های دوربین در زمان واقعی را در تماس‌های ویدیویی پشتیبانی کند. این افکت‌ها شامل تار کردن پس‌زمینه، تعویض پس‌زمینه، تنظیم فوکوس و فیلترهای دوربین هستند.

با اینکه این ویژگی‌ها در سایر لپ‌تاپ‌ها نیز موجود هستند، اما به لطف NPU، Galaxy Book 4 Edge با مصرف انرژی کمتری این قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

با معرفی Galaxy Book 4 Edge، سامسونگ یک گام بزرگ در جهت ادغام قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در لپ‌تاپ‌ها برداشت و تجربه کاربری منحصر به فردی را ارائه می‌دهد که قبلاً تنها در گوشی‌های هوشمند دیده می‌شد. این لپ‌تاپ با پردازنده قدرتمند و ویژگی‌های متنوع خود، انتخابی عالی برای کاربرانی است که به دنبال تکنولوژی‌های نوین هستند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر