coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بازیگران سریال بدل [بیوگرافی + عکس]

سریال بدل با بازی اشکان اشتیاق و فرزانه سهیلی، تازه‌ترین مجموعه طنز شبکه سه است. برای آشنایی با بازیگران سریال بدل با ما همراه شوید.

مجموعه بدل به کارگردانی علیرضا مسعودی (علی مشهدی) جدیدترین سریال کمدی تلویزیون است که با داستانی جذاب، به موضوع تحول انسان پرداخته است. اگر از علاقه‌مندان سریال‌های طنز ایرانی هستید، می‌توانید سریال بدل را هر شب حوالی ساعت 20:30 از شبکه سه سیما تماشا کنید.

در این سریال بازیگرانی توانمند همچون شهرام قائدی، فرزانه سهیلی، پریسا مقتدی، اشکان اشتیاق، هادی عامل هاشمی و داریوش سلیمی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. در ادامه، زندگینامه و عکس بازیگران سریال بدل و بیوگرافی کارگردان این مجموعه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال بدل

سریال بدل محصول سیما فیلم است. این مجموعه تلویزیونی به نویسندگی علی مشهدی و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌شهرضایی در 26 قسمت ساخته شده است.

بازیگران سریال بدل
بازیگران سریال بدل

در سریال بدل علاوه‌بر بازیگرانی که در ابتدای نوشتار نام بردیم، چهره‌هایی همچون گیتی معینی، یدالله شادمانی، ساعد هدایتی، فرحناز منافی ظاهر، اسدالله یکتا، پویا ریحانی، فرزانه سهیلی، شهین تسلیمی، علیرضا مسعودی، عرفان آصفی، مجید علیزاده، شهره اشتری، مرتضی زارع، ماهان عبدی، محمد اسلامی، سینا رازقی، محمد حاجی زاده، ابوالفضل رجبی، امین سلیمی راد و آوا رزازان نیز به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

رضا نصیری تهیه‌کننده سریال بدل، پس از تولید برنامه‌هایی مثل کودک شو، ماجراجویان، تهمتن و مردان آهنین، حالا با تهیه یک سریال طنز به کار هنری خود ادامه می‌دهد. او در این باره گفته است: «سال‌های قبل در سینما سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی را شروع کرده بودم، با کار نمایشی ناآشنا نبودم، اما با این سریال فرصت شد که دوباره به این عرصه بیایم.»

نصیری اظهار داشت: «پرمخاطب‌ترین سریال‌های شبکه‌نمایش خانگی را نهایتا چندصد هزارنفر تماشا کردند اما برنامه‌های تلویزیونی مخاطبان میلیونی دارند.»

اشکان اشتیاق

عکس بازیگران سریال بدل

زندگینامه بازیگران سریال بدل را با اشکان اشتیاق آغاز می‌کنیم که زاده‌ی ششم تیر ماه سال ۱۳۶۱ در تهران است. اشتیاق در رشته گرافیک در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال تحصیل کرده‌ است.

اشکان اشتیاق بازیگری را از سنین نوجوانی با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی آغاز کرد. او اولین بار با ایفای نقش کوتاهی به عنوان بازیگر مهمان، در سریال همسران جلوی دوربین رفت و سپس با نقش‌‌آفرینی در دو مجموعه دنیای شیرین و سریال زیر آسمان شهر به شهرت رسید.

اشتیاق با فیلم چپ دست به کارگردانی آرش معیریان وارد سینما شد. وی در تله فیلم‌های گنج خانه سفید، بلور باران، پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند و ما خونه نیستیم، با شاهد احمدلو همکاری کرده‌ است.

اشکان اشتیاق خیلی زود ازدواج کرد و متاهل است. این بازیگر بی حاشیه به ندرت در فضای مجازی فعالیت دارد. او می‌گوید: «بیشتر دوست دارم تو اتاقم باشم، تنهایی‌ را دوست دارم؛ در مورد کم کاریم دوست ندارم زیاد کار کنم، ترجیح می‌‌دهم کم کار کنم اما در یک کار خوب بازی کنم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین سریال های ایرانی 

گیتی معینی

بازیگران سریال بدل
بیوگرافی بازیگران سریال بدل

گیتی معینی در بیست‌و‌نهم دی ۱۳۲۳ در کرمانشاه به دنیا آمد. وی فعالیت هنری‌اش را با گویندگی در رادیو آغاز کرد. معینی وقتی ۲۳ ساله بود به استخدام نیروهای مسلح ارتش شاهنشاهی درآمد اما پس مدت کوتاهی از ارتش جدا شد.

او در سال ۵۷ و ۵۸ کم‌کم به عنوان نویسنده وارد کارهای تصویری هم شد. معینی اولین فعالیت سینمایی خود را به عنوان بازیگر از سال ۱۳۷۳ با فیلم حسرت آغاز کرد. وی با ایفای نقش در سریال پربیننده‌ی آینه عبرت به شهرت رسید. از معروف‌ترین آثار کارنامه هنری گیتی معینی می‌توان به سریال «خانه به دوش» اشاره کرد.

فیلم‌های ابلق، آپاچی، اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند، ثروت خفته، ابلق، قسم، گشت ارشاد و توفیق برخی از آثار کارنامه هنری گیتی معینی هستند.

گیتی معینی در سال 1399 برای بازی درخشانش در فیلم ابلق نامزد بهترین نقش مکمل زن در جشنواره فجر ۳۹ شد.

شهرام قائدی

 زندگینامه بازیگران سریال بدل

شهرام قائدی یکم شهریور ماه ۱۳۵۴ در استان فارس به دنیا آمد. او سال ۱۳۷۰ به تهران مهاجرت کرد. وی در سال 1373 در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و از طریق این کلاس در ۲۰ سالگی به گلاب آدینه و قطب‌الدین صادقی، کارگردان‌های تئاتر معرفی شد.

قائدی برای بازی در سریال «تهران ۱۱ – ۵۹۵ ج ۴۸» به کارگردانی مرضیه برومند جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۸۰ با فیلم «ارتفاع پست» به کارگردانی حاتمی کیا وارد سینما شد.

این بازیگر توانمند در سال ۱۳۸۵ با سریال «قرارگاه مسکونی» ساخته‌ی جواد رضویان شناخته شد و سه سال بعد با نقش‌آفرینی در سریال رمضانی «پنجمین خورشید» به شهرت رسید.

قائدی درباره‌ی دغدغه حرفه‌اش می‌گوید: «من با نقش‌‌هایم بسیار صادقانه برخورد می‌کنم، هیچ وقت به نقش‌‌هایی که به من سپرده شده است نارو نزدم. سعی می‌‌کنم با صداقت کامل بازی کنم، این مسئله مهم‌‌ترین دغدغه من در خصوص حرفه‌‌ام است.»

شهرام قائدی متاهل است. او  با دختر دایی خود ازدواج کرده و یک دختر به نام سارینا دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

فرزانه سهیلی

عکس بازیگران سریال بدل
عکس بازیگران سریال بدل

بیوگرافی بازیگران سریال بدل را فرزانه سهیلی ادامه می‌دهیم که متولد یکم فروردین ماه سال 1365 در اصفهان است. وی فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنر و معماری است. او بازیگری را از سیزده سالگی با اجرای تئاتر آغاز کرد. اولین بازی او مربوط به نمایشی به نام نقل آخر نوشته محمدرضا آریانفر بوده است.

فرزانه سهیلی سال 99 با بازی در فیلم صحنه زنی ساخته‌ی علیرضا صمدی، در کنار بازیگران مطرحی از جمله مهتاب کرامتی، بهرام افشاری و لیندا کیانی، اولین تجربه سینمایی خود را کسب کرد.

او علاوه بر بازیگری، نویسندگی می‌کند و در چند سریال شبکه استانی به عنوان نویسنده حضور داشته است. او درباره آغاز نویسندگی می‌گوید: «اولین اتفاق جدی که در نمایشنامه نویسی برایم رخ داد، نمایشنامه «به مرام مرگ داداش خوش آمدید» بود که خودم جرئت نکردم آن را بنویسم. من طراح، ایده و شخصیت‌های این نمایشنامه را به‌طور کامل نوشتم و به خانم سلما رفیعی دادم تا ایشان متن را بنویسند.»

اسدالله انصاری یکتا

عکس بازیگران سریال بدل

اسدالله انصاری یکتا متولد ۲۳ آذر ماه سال ۱۳۲۶ در تهران است. او در سینمای ایران به عنوان بازیگر کوتاه قامتان شهرت دارد. یکتا تا کنون در بیش از ۹۳ فیلم ایرانی به ایفای نقش پرداخته‌ است.

فیلم‌های عکس پاییزی (۱۳۹۹)، چند می‌گیری گریه کنی ۲ (۱۳۹۹)، نارگیل (۱۳۹۸)، سامورایی در برلین (۱۳۹۷)، زندانی‌ها (۱۳۹۷)، تهران لندن (۱۳۹۷)، شرایط خاص (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۹۷)، چهارراه استانبول (۱۳۹۶)، کویر آرام (۱۳۹۶)، دخمه (۱۳۹۶)، دارکوب (۱۳۹۶)، نهنگ عنبر ۲ (سلکشن رؤیا) (۱۳۹۵)، خفگی (۱۳۹۵) و ماه تی تی (۱۳۹۵) برخی از آثار کارنامه هنری اسدالله یکتا هستند.

اسدالله یکتا سال‌هاست ازدواج کرده و چهار پسر و دو دختر دارد. از این بازیگر توانمند در سال ۱۳۸۹ در جشن «بچه‌های دیروز» با تجلیل از هنرمندان حوزه کودک و نوجوان، تقدیر شد و تندیس قدردانی، توسط داود رشیدی به ایشان اهدا شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی

داریوش سلیمی

عکس بازیگران سریال بدل
زندگینامه بازیگران سریال بدل

داریوش سلیمی در ۲۲ مرداد ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد. وی با ایفای نقش در  آینه عبرت به کارگردانی محسن شاه محمدی وارد دنیای بازیگری شد. سلیمی پس از این مجموعه به کلاس‌های بازیگری استاد سمندریان رفت‌.

وی در سال ۱۳۷۳ با ایفای نقش در فیلم روز واقعه، بازیگری در سینما را تجربه کرد. مجموعه‌های موفق خانه در آتش، او یک فرشته بود، حس سوم و سریال پربیننده مسافری از هند از دیگر کارهای تلویزیونی داریوش سلیمی هستند.

سلیمی درمورد بازی در نقش‌های منفی می‌گوید: «من عاشق نقش‌های منفی هستم، سعی می‌کنم این نقش‌ها را متفاوت اجرا کنم. به طور مثال یک شرخر با یک ساواکی فرق دارد. من از بازی در نقش‌های منفی کاملاً راضی هستم و از ایفای این گونه نقش‌ها لذت می‌برم.»

داریوش سلیمی متاهل است و دو فرزند به نام سیاوش و آرش دارد.

پریسا مقتدی

عکس بازیگران سریال بدل

پریسا مقتدی زاده‌ی سال ۱۳۴۹ در شیراز است. او تحصیل‌کرده‌ی رشته‌ی برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه شیراز و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری است. وی همچنین از فارغ‌التحصیلان دوره یک‌ساله فیلم‌سازی انجمن سینمای جوان ایران و دوره یک‌ساله بازیگری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است.

مقتدی در سریال‌های نوروز رنگی، زیر همکف، فوق لیسانسه‌ها، آچمز، گشت پلیس، لیسانسه‌ها، غیرعلنی، زمین انسانها و آپارتمان نقش‌آفرینی کرده است.

پریسا مقتدی علاوه بر بازیگری، به عنوان کارگردان نیز در تئاتر فعالیت می‌کند. از دیگر مسئولیت‌های وی می‌توان ریاست فرهنگسرای سرو، مدیر هنری فرهنگسرای سرو (بانو) و مسئول انجمن نمایش فرهنگسرا، مدیر هنری تالار هنر، عضو هیئت مؤسس انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، مدیر مجموعه تئاتر شهر و مدیر تماشاخانه سنگلج را نام برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جنایی کره ای

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس

ساعد هدایتی

بازیگران سریال بدل
بازیگران سریال بدل

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال بدل می‌رسیم به ساعد هدایتی که در نوزدهم فروردین ماه سال ۱۳۳۴ در رشت به دنیا آمده است. او فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۴۹ با استودیو پارس فیلم آغاز کرد و در فیلم‌هایی چون آب‌نبات‌چوبی و جنگجویان کوچولو بازی کرد.

هدایتی پس از سال‌ها دوری از فضای هنری، در سال ۱۳۷۸ به طور اتفاقی مهران مدیری را در بیمارستان محل کارش دید و در آنجا از سابقه کار خود در دهه پنجاه گفت، سپس مدیری او را به مشاور اول خود (دانیال شهیدی) معرفی کرد و این آشنایی به همکاری طولانی آن‌ها از جمله نقش‌آفرینی هدایتی در سریال‌های پاورچین، نقطه‌چین، شب‌های برره، مرد هزارچهره، قهوه تلخ و در حاشیه انجامید.

ساعد هدایتی همچنین در فیلم‌هایی از جمله ارثیه فامیلی، پیشی میشی، لازانیا، بازگشت به آینده، آژانس ازدواج، ورود زنده‌ها ممنوع، حلقه‌های ازدواج، لج و لجبازی، شبانه روز، هر چی تو بخوای، سرتو بدزد رفیق، قلقلک و توکیو بدون توقف نقش‌آفرینی کرده است.

هادی عامل هاشمی

عکس بازیگران سریال بدل

سید هادی عامل هاشمی متولد سال ۱۳۵۳ در سبزوار است. وی برادر هدایت هاشمی و علی عامل هاشمی است. هادی هاشمی کارشناسی الهیات و معارف اسلامی با گرایش فلسفه و کلام اسلامی دارد و نیز دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی کارگردانی نمایش است.

هادی عامل هاشمی بازیگری را از سال ۱۳۶۷ با گروه تئاتر هاتف در شهر سبزوار شروع کرد و پس از آن به عنوان دستیار کارگردان با نمایش‌های گوناگون به کارش ادامه داد. وی در سال ۱۳۸۵ کارگردانی و آهنگسازی نمایش بیوه‌های غمگین سالار جنگ را بر عهده گرفت.

هادی عامل هاشمی طراح و کارگردان نمایش‌هایی بسیاری از جمله آخ اگه بارون بزنه!، بدل، افسانه ببر، حساب پرداخت نمیشه، پابرهنه در پارک، مزحکه دزدها، اخککندو، قصه ظهر جمعه و آلفرد بوده است.

هادی عامل هاشمی در فیلم‌های آزمایشگاه، سینما متروپل و سریال‌های بدل و نوروز رنگی نقش‌آفرینی کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای تاریخی

بهترین سریال های کره ای 2023

شهین تسلیمی

عکس بازیگران سریال بدل
عکس بازیگران سریال بدل

شهین تسلیمی در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۳۴به دنیا آمد. او در جوانی در رادیو تست صدا داده و پذیرفته شده بود. همچنین در چند تئاتر نقش‌آفرینی کرد، اما خانواده‌اش با فعالیت در هر دو مخالف بودند، به همین دلیل او کار تئاتر و رادیو را رها کرد.

تسلیمی به همراه خانواده مدتی در هند، ترکیه و کانادا زندگی کرد؛ اما به دلیل علاقه به ایران دوباره به کشور بازگشت و در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند. الیزابت امینی او را برای ایفای نقش در مجموعه‌ی طنز باغ مظفر به مهران مدیری معرفی کرد. بازی در این سریال پرمخاطب، آغاز کار جدی تسلیمی در تلویزیون شد.

از سریال‌های موفق او می‌توان سریال بزنگاه، ارمغان تاریکی، زن بابا، چهار چرخ، وضعیت سفید، خانه اجاره‌ای و دردسرهای عظیم را نام برد.

شهین تسلیمی در فیلم‌های زن‌ها فرشته‌اند ۲، هزار سال با تو، آپاچی، ژن خوک، اولین امضا برای رعنا، دم سرخ ها، هزارپا، اسب سفید پادشاه، پل خواب، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، فصل فراموشی فریبا، آدم آهنی، یکی می‌خواد باهات حرف بزنه و دایره زنگی نیز نقش‌آفرینی کرده است.

یدالله شادمانی

بازیگران سریال بدل

زندگینامه بازیگران سریال بدل را با بیان مختصری از بیوگرافی یدالله شادمانی به پایان می‌رسانیم. یدالله شادمانی متولد یکم دی ماه سال ۱۳۳۷ در کرمان است. او در سال ۱۳۵۳ دیپلم خود را در رشته‌ی بازرگانی گرفت و سال ۱۳۵۵ پس از پایان سربازی به‌عنوان دبیر دبیرستان استخدام شد و به تدریس ماشین‌نویسی فارسی و لاتین پرداخت.

شادمانی بازنشسته آموزش و پرورش است و فعالیت خود را از دبیرستان، با نویسندگی و کارگردانی تئاتر شروع کرد. وی در سال ۱۳۸۵ با تئاتر دو به دل در کرمان شناخته شد. او بهترین بازیگر بیست و دومین جشنواره ی تئاتر جنوب شرق کشور در سال ۱۳۸۹ شد.

گفتنی است یدالله شادمانی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر در چهاردهمین جشنواره پونای هند برای بازی در فیلم ممیرو شده است.

از جمله آثار کارنامه‌ی هنری یدالله شادمانی می‌توان به داوینچیز، گورکن، شیار ۱۴۳، تنگه ابوقریب، تنها در چند دقیقه سکوت، ما همه با هم هستیم، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، پنج تا پنج، سیاوش و قورباغه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی

بهترین سریال های سیتکام

خلاصه داستان سریال بدل

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال بدل سراغ قصه‌ی این مجموعه طنز ایرانی می‌رویم که درباره‌ی شخصی به‌نام رضا عطاران و زندگی افراد ساکن در یک محله است. سریال بدل زندگی خانواده‌ای که از قدیم، نسل‌به‌نسل به شغل عطاری مشغول هستند را نشان می‌دهد. این خانواده با تغییر و تحول در شیوه زندگی مردم در دنیای امروز با چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اند.

بازیگران سریال بدل

رضا نصیری، تهیه کننده سریال بدل درباره‌ی این مجموعه گفت: «داستان سریال مثل کار‌های قبلی آقای مسعودی حول محور یک خانواده و محلی است که در آن زندگی می‌کنند. همچنین ماجرا‌هایی که میان اهالی محل و این خانواده می‌گذرد را نیز در سریال خواهیم دید.حال وهوای کار، حال وهوای کار‌های طنزی است که آقای مسعودی پیش از این نوشته و کارگردانی کرده‌اند؛ مثل بزنگاه، سه در چهار و سه دونگ سه دونگ. نقش خانواده در این سریال برجسته است. همچنین شاهد روابط میان همسایه‌ها و هم محله‌ای‌ها هستیم که این روز‌ها کمی فراموش شده است. به واسطه پرداختن به همین روابط، بدل فضای گرم و شیرینی دارد.»

کارگردان سریال بدل

علیرضا مسعودی کارگردان سریال بدل، متولد سی‌ام شهریور ماه سال ۱۳۵۱ در مشهد است. علیرضا مسعودی که به علی مشهدی شهرت دارد، فعالیت رسمی خود در عرصه‌ی هنر را با نویسندگی چند آیتم طنز در برنامه ساعت خوش در سال ۱۳۷۴ آغاز کرد.

بازیگران سریال بدل

مشهدی طرح اولیه فیلمنامه‌ی مجموعه قرارگاه مسکونی را از خاطرات واقعی خود در دوران سربازی‌اش الهام گرفته و نوشته است. «آخر خط» و «نوروز رنگی» مجموعه‌های تلویزیونی هستند که علی مشهدی کارگردانی آن‌ها بر عهده داشته است.

علیرضا مسعودی به گفته خودش، نویسنده‌ای غریزی است. او به عنوان نویسنده با آثاری همچون ساعت خوش، آشتی کنان، کوچه اقاقیا، یک و نیم هفته، سه در چهار، ارث بابام، راه طولانی، قرارگاه مسکونی، آقا و خانم سنگی و سه دونگ، سه دونگ همکاری داشته است.

برخی از عوامل سریال بدل

  • کارگردان و نویسنده: علیرضا مسعودی (علی مشهدی)
  • تهیه‌کننده: رضا نصیری‌شهرضایی
  • مدیر تولید: علی خلیلی
  • مدیر تصویربرداری: فرزام گل سفیدی و جمال شمس
  • مدیر صدابرداری: بهروز عابدینی
  • مدیربرنامه ریزی: وحید کاشی
  • دستیار اول کارگردان: محمدرضا زاهدیان
  • دستیار کارگردان: محمد امین سلیمی راد
  • طراح صحنه: نیما حسن نیا
  • طراح لباس: پردیس رافعی
  • منشی صحنه: شیما باقری
  • مدیر تدارکات: محمد علی محمدی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال بدل نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در این سریال شهرام قائدی، فرزانه سهیلی، پریسا مقتدی، اشکان اشتیاق، هادی عامل هاشمی، ساعد هدایتی و داریوش سلیمی، گیتی معینی، یدالله شادمانی، ساعد هدایتی، فرحناز منافی ظاهر، اسدالله یکتا، پویا ریحانی، فرزانه سهیلی، شهین تسلیمی، علیرضا مسعودی، عرفان آصفی، مجید علیزاده، شهره اشتری، مرتضی زارع، ماهان عبدی، محمد اسلامی، سینا رازقی، محمد حاجی زاده، ابوالفضل رجبی، امین سلیمی راد و آوا رزازان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال بدل چند قسمت است؟

این مجموعه در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی و نویسندگی علیرضا مسعودی (علی مشهدی) ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال بدل چیست؟ آیا از تماشای سریال‌های طنز ایرانی لذت می‌برید؟ نظرات خود را با بخش سینما و تلویزیون تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر