coinex
راهنمای خرید تکراتو

بازیگران سریال رخنه [بیوگرافی + عکس]

سریال امنیتی، علمی و خانوادگی رخنه، تازه‌ترین مجموعه تلویزیون است که از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. برای آشنایی با بازیگران سریال رخنه با ما همراه شوید.

سریال رخنه به کارگردانی علی غفاری و حمیدرضا لوافی ساخته شده است. داستان این مجموعه که به قلم مریم امینی به نگارش درآمده است، حول محور هوافضا و نمایش توان علمی و دفاعی کشورمان می‌چرخد.

مهدی شفیعی تهیه‌کنندگی مجموعه سی قسمتی رخنه را برعهده دارد. در این سریال بازیگران مطرحی همچون مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، نادر فلاح و رامتین خداپناهی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

در ادامه، زندگینامه و عکس بازیگران سریال رخنه و بیوگرافی کارگردانان این مجموعه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال رخنه

سریال رخنه از تولیدات مرکز سیما فیلم است و از سه‌شنبه (18 اردیبهشت ماه 1403) هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک پخش می‌شود. این مجموعه در تهران و اطراف تهران از جمله کرج و پردیس، و قسمت‌هایی از آن در استان‌های دیگر کشور و بخشی نیز در ترکیه فیلمبرداری شده است.

بازیگران سریال رخنه
بازیگران سریال رخنه

در این سریال علاوه‌بر بازیگرانی که در ابتدای نوشتار نام بردیم، چهره‌هایی همچون امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی نیز به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

اگر در ساعت پخش این سریال موفق به تماشای آن نشدید، ساعات 1:30 و 11:00 روز بعد که زمان پخش تکرار سریال رخنه از شبکه یک است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

نیلوفر شهیدی

زندگینامه بازیگران سریال رخنه

زندگینامه بازیگران سریال رخنه را با نیلوفر شهیدی آغاز می‌کنیم. وی در سال 1360 در تهران به دنیا آمد. شهیدی دانش‌آموخته‌ی فوق لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر است و دو برادر کوچک‌تر از خود دارد که به گفته‌ی خودش رابطه‌ی بسیار صمیمی با هم دارند.

نیلوفر شهیدی در سال 1387 سر یکی از کارهایی که پدرش مدیر فیلمبرداری آن بود اتفاقی حضور پیدا می‌کند و کارگردان آن کار، صادق کرمیار به او پیشنهاد بازیگری می‌دهد و این آغاز بازیگری وی در تلویزیون می‌شود.

اولین فیلم سینمایی نیلوفر شهیدی با نام سینما سوخته در سال 1389 به کارگردانی مهرشاد کارخانی ساخته شد؛ اما اکران عمومی نشد.

نیلوفر شهیدی پنه‌ لوپه کروز را به عنوان الگوی هنری خود برگزیده است. نقش‌آفرینی وی در سریال گاندو پرحاشیه‌ترین کار شهیدی در عرصه بازیگری بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین سریال های ایرانی 

رامتین خداپناهی

عکس بازیگران سریال رخنه
بیوگرافی بازیگران سریال رخنه

رامتین خداپناهی در سال ۱۳۵۰ در گرگان به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته‌ی نمایش با گرایش کارگردانی است. خانواده‌ی او اهل هنر هستند، پدر او بهمن خداپناهی استاد ویولن و پیانو است.

خداپناهی بازیگری را با اجرای تله تئاتر «کشتی نوح»  آغاز کرد. سپس در فیلم «ارتفاع پست» ساخته ابراهیم حاتمی کیا به ایفای نقش پرداخت.

رامتین خداپناهی علاوه بر بازیگری و اجرا، از سال 1382 مشغول تدریس در دانشگاه‌ بوده و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اراک است.

از جمله آثار کارنامه‌ی هنری او می‌توان فیلم کوتاه گوشه امن (۱۳۸۱) و فیلم‌هایی چون مزرعه پدری (۱۳۸۱)، صبحانه برای دو نفر (۱۳۸۲)، قند تلخ (۱۳۸۶) و سریال‌های معصومیت از دست رفته (۱۳۸۱)، فقط بخاطر تو (۱۳۸۲)، هنگامه (۱۳۸۳)، پیله‌های پرواز (۱۳۸۴)، برای آخرین بار (۱۳۸۴)، خسته دلان (۱۳۸۷) و گیل دخت (۱۳۹۷) را نام برد.

رامتین خداپناهی مصاحبه‌ای درباره‌ی علت کم کاری‌اش گفته است: «در تمام این سال‌ها سعی کردم کارهایی که دوست دارم را انجام بدهم. اما متاسفانه در چند سال اخیر کارها گروهی و تیم ثابت شده و شما باید ارتباطت با گروه‌ها و دفاتر بازیگری را داشته باشی تا بتوانی در یکی دو کار بازی کنی.»

مریم کاویانی

بازیگران سریال رخنه

مریم کاویانی یکی دیگر از باریگران سریال رخنه است که متولد یکم تیر ماه سال 1349 اهواز است. او دارای مدرک فوق‌لیسانس پرستاری است. پدر و مادر او اصالتا مازندرانی هستند. وی اولین فرزند خانواده بوده و تنها یک برادر کوچکتر از خودش دارد.

شغل اصلی مریم کاویانی پرستاری بوده و از سال 1381 به طور کاملا اتفاقی وارد دنیای بازیگری شده است. او با بازی در مجموعه پرببینده‌ی «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی که در رمضان سال 84 از شبکه دو سیما پخش شد به شهرت رسید. وی در این سریال نقش همسر حسن جوهرچی را ایفا کرده بود.

مریم کاویانی دو بار ازدواج کرده و یک پسر دارد که متولد ۱۳۷۶ از ازدواج اولش است. وی در سال ۱۳۹۷ با رامین مهمان‌پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد، اما پس از سه سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.

کاویانی تاکنون در سریال‌های تلویزیونی زیادی همچون، به دنیا بگویید بایستد، روز رفتن، شکرانه، خط شکن، روزگار قریب، پنجمین خورشید، فاصله‌ها و در قصه‌ها زندگی می‌کنند، ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

نادر فلاح

بازیگران سریال رخنه
عکس بازیگران سریال رخنه

نادر فلاح زاده‌ی شهریور ماه سال ۱۳۵۲ در کرمان است. فلاح فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ادبیات نمایشی و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه آزاد است. او از 16 سالگی فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد. وی با نقش‌آفرینی در فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین به طور جدی وارد عرصه سینما شد.

وی تا کنون در فیلم‌های زیادی از جمله گیتا، سد معبر، لانتوری، خانه دختر، طبقه حساس و خط ویژه بازی کرده است.

بازی نادر فلاح با فیلم چند متر مکعب عشق بسیار مورد توجه قرار گرفت و توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما را برای بازی درخشان خود در این سریال دریافت کند و نیز نامزد جایزه جشن حافظ و جشنواره فیلم شهر شود.

نادر فلاح سال‌هاست که ازدواج کرده و حالا دو فرزند دختر دارد. او در موسسه ماهان به مدیریت امیر دژاکام به آموزش بازیگری دوره بداهه‌سازی و خلاقیت مشغول است.

حدیث نیکرو

عکس بازیگران سریال رخنه

حدیث نیکرو زاده‌ی ۱۲ اردیبهشت ماه سال 1358 در لاهیجان است. وی دارای مدرک کاردانی امور فرهنگی و کارشناسی بازیگری (درجه سه هنری معادل لیسانس بازیگری) است.

نیکرو بازیگری را از سال 1374 با نمایش آخرین شب هجرت به نویسندگی و کارگردانی مجید فلاح شجایی آغاز نمود. وی در حال حاضر عضو هیئت مدیره انجمن نمایش استان گیلان و کارگردان تئاتر است.

حدیث نیکرو در آثار بسیاری از جمله فیلم‌های سینمایی وقتی همه خواب بودند، بالاتر از آسمان، ناهید، کاتی و ستاره و سریال‌های تلویزیونی از یاد رفته، گیله وا، خانواده دکتر ماهان، کامیون و رویای گنجشک‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

حدیث نیکرو متاهل است و یک پسر نوجوان به نام باربد دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2023

بهترین سریال های عاشقانه 2023

خسرو شهراز

عکس بازیگران سریال رخنه
زندگینامه بازیگران سریال رخنه

در ادامه‌ی بیوگرافی بازیگران سریال رخنه می‌رسیم به خسرو شهراز که در یکم فروردین ماه سال 1330 در کرمانشاه متولد شده است. شهراز تحصیلات خود را در رشته برق در هنرستان صنعتی کرمانشاه به پایان رساند و سپس با نقل مکان به تهران فعالیت‌های هنری خود را آغاز کرد.

وی بازیگر باتجربه و توانمند عرصه تئاتر بوده که سالیان سال است در نمایش‌های مختلف و نقش‌های متفاوتی بازی کرده و هنر خود را به نمایش گذاشته است. خسرو شهراز عنوان پرکارترین بازیگر جشنواره سی و دوم تئاتر فجر را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

شهراز سال 1378 در فیلم «چریکه هورام» به کارگردانی فرهاد مهران‌فر به ایفای نقش پرداخت و پس از آن در «خیابان هشتم» ساخته علی رضا امینی در کنار بازیگران مطرحی همچون ترانه علیدوستی، حامد بهداد و صابر ابر خوش درخشید.

سپیده خداوردی

عکس بازیگران سریال رخنه

سپیده خداوردی در ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته‌ی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی و دانش‌آموخته‌ی هنرستان موسیقی است. خداوردی علاوه بر بازیگری و نوازندگی شعر می‌سراید و یک کتاب شعر به چاپ رسانده است.

سپیده خداوردی بازیگری را از سال 1382 با سریال بچه‌های خیابان به کارگردانی همایون اسعدیان به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و سال‌های بعد با ایفای نقش در سریال از یاد رفته به کارگردانی فریدون حسن‌پور به شهرت رسید.

خداوردی در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری از جمله ایستگاه بهشت به کارگردانی نادر مقدس، قهوه اسپرسو به کارگردانی رضا بهشتی، یک گوشه پاک و پرنو ساحته‌ی علی موذنی و گیلعاد به کارگردانی حسین سهیلی زاده به نقش‌آفرینی پرداخته است.

خداوردی تجربه نوازندگی در ارکستر ملی را دارد. ساز تخصصی او کنترباس و پیانو است اما در نواختن دف، تنبک و تار نیز مهارت دارد. جالب است بدانید وی چندین تجربه اجرا در گروه شهناز با استاد محمدرضا شجریان در تورهای داخلی و خارجی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین مینی سریال های ترکی

امیرحسین صدیق

عکس بازیگران سریال رخنه
عکس بازیگران سریال رخنه

امیرحسین صدیق متولد ۸ آبان ۱۳۵۱ در نیشابور است. وی دیپلم بازیگری از مدرسه فیلم و هنر ادبیات صدا و سیما دارد و فعالیت هنری خود را از اوایل دهه ۷۰ آغاز کرده است. صدیق برای ایفای نقش در فیلم قافله در سال ۱۳۷۱ جلوی دوربین رفت. امیرحسین صدیق با بازی در نقش آقای پدر در سریال قصه‌های تا‌به‌تا به شهرت رسید.

امیرحسین صدیق علاوه بر بازیگری، مجری و کارگردان است. فیلم در‌به‌درها ساخته‌ی او است.

از آثار کارنامه‌ی هنری او می‌توان فیلم‌های بیداری، میم مثل مادر، شبانه، مربای شیرین، نسل سوخته، دختری به نام تندر، قافله و سریال‌هایی چون دردسرهای عظیم ۲، آب پریا، عصر پاییزی، روزگار قریب، ماجراهای من و آقای اصل تهرونی و این زمینی‌ها را نام برد.

ایوب آقاخانی

زندگینامه بازیگران سریال رخنه

ایوب آقاخانی متولد یکم آبان ماه سال 1354 در تبریز است. او دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس در سال 1381 است.

وی فعالیت خود را از سال 1373، زمانی که 19 سال داشت به عنوان کارآموز از رادیو شروع کرد و نمایش‌های رادیویی زیادی اجرا کرد. او از دوران دانشگاه وارد عرصه تئاتر شد.

در سال 1380 نخستین نمایشنامه خود به نام دوئتی کوتاه برای پاییز را چاپ کرد و پس از آن در سال 84 اولین مجموعه شعر خود بنام واگویه در مسیر وهم و امید را منتشر کرد. وی در ده‌ها جشنواره به عنوان داور حضور داشت.

آقاخانی ازدواج کرده و یک پسر  به نام نیاسان دارد. او استاد دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه سوره و آموزشگاه‌های هنری است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جنایی کره ای

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس

علیرام نورایی

عکس بازیگران سریال رخنه
بیوگرافی بازیگران سریال رخنه

علیرام نورایی در هجدهم فروردین ماه سال 1356 در تهران به دنیا آمد. او کاردانی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر دارد و از 19 سالگی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است. نورایی در سال 1380 با ایفای نقش در سریال شب آفتابی وارد قاب تلویزیون شد و سه سال بعد با فیلم بازنده برای اولین بار بازیگری را در سینما تجربه کرد.

او تجربه‌ی اجرای مسابقه تلویزیونی شهروند و مافیا را دارد. علیرام نورایی در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی نقش‌آفرینی کرده است.

وی برای بازی در یتیم خانه ایران، در چهاردهمین دوره‌ی جشنواره فیلم مقاومت به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد. همچنین در جشنواره عمار نیز از او برای بازی در این فیلم تقدیر شد.

مجموعه‌های آسپرین (سریال شبکه نمایش خانگی)، پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، گاندو، جاده چالوس، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (اپیزودهای شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی) و فیلم‌های سینمایی قلاده‌های طلا، هشتمین روز هفته، گلوگاه شیطان، هرماس و استرداد برخی از آثار کارنامه هنری علیرام نورایی هستند.

علیرام نورایی در 33 سالگی با صبا تاجیک (مدل مطرح) ازدواج کرد و یک پسر به نام نویان دارد. وی علاوه بر بازیگری و اجرا، رزمی کار و مربی پارکور است.

علیرضا مهران

عکس بازیگران سریال رخنه

زندگینامه بازیگران سریال رخنه را با علیرضا مهران ادامه می‌دهیم که در سال 1359 در تهران متولد شد. وی فارغ‌‌التحصیل رشته نقشه کشی ساختمان است. او در این مجموعه نقش رهبر انقلاب را ایفا می‌کند. او پیش از این، در سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی نیز این نقش را بازی کرده بود.

مهران فعالیت هنری خود را از 20 سالگی با حضور در کانون بازیگری استاد حمید سمندریان و اجرای نمایش در تئاتر آغاز کرد. اولین بازی او در نمایش «اتوبوسی به نام هوس» در تالار قشقایی بود. وی پس از بازی در این نمایش، دستیاری کارگردان و طراحی صحنه چندین نمایش را برعهده گرفت.

نقش‌آفرینی در سریال دیوار، زیر هشت و سریال مدینه به کارگردانی سیروس مقدم، و ایفای نقش در سریال «بچه های نسبتا بد»، علیرضا مهران را به شهرت رساند.

علیرضا مهران سال‌هاست با شهره مکری (بازیگر تئاتر) ازدواج کرده و ثمره‌ی زندگی مشترک این زوج هنرمند یک پسر به نام فریاد است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی ترکیه

بهترین سریال های مدرسه ای و دبیرستانی ترکی

بهرام ابراهیمی

عکس بازیگران سریال رخنه
زندگینامه بازیگران رخنه

زندگینامه بازیگران سریال رخنه را با بهرام ابراهیمی به پایان می‌رسانیم. وی زاده‌ی 1334 در قم است، اما اصالتی یزدی دارد. ابراهیمی دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای تهران است.

ابراهیمی بازیگری را از سال 1352، زمانی که 18 سال داشت، با بازی در مجموعه صخره سیاه شروع کرد و پس سال‌ها کار در این عرصه و ایفای نقش در چندین مجموعه تلویزیونی، در سال 1387 با سریال تلویزیونی بی‌گناهان به کارگردانی احمد امینی به شهرت رسید. بهرام ابراهیمی در راز ناتمام نقش مهدی بازرگان را ایفا می‌کند.

ایشان فعالیت حرفه‌ای خود در رادیو را با پیشنهاد احمد آقالو و حضور در نمایش رادیویی رستم و سهراب به کارگردانی خسرو فرخزادی آغاز کرد.

ابراهیمی از بازیگران سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت بود. یاغی از پلتفرم فیلیمو پخش شد و جزو پرطرفدارترین سریال های شبکه نمایش خانگی 1401 است. 

خلاصه داستان سریال رخنه

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال رخنه سراغ قصه‌ی این مجموعه ایرانی امنیتی می‌رویم که علاوه بر پرداختن به قابلیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی، با تاکید بر صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشور در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، خطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن روبه‌رو هستند را به تصویر کشیده است.

بیوگرافی بازیگران سریال رخنه

در خلاصه داستان سریال رخنه آمده است: «یکی از دانشمندان کشورمان که بر روی موشک‌های ماهواره‌بر و فضایی تحقیق می‌کند، در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه‌رو می‌شود. او باید تمام توان خود را برای رسیدن به هدفش به کار بگیرد و با خطرات این مسیر مقابله کند.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس

بهترین سریال های کره ای تاریخی

کارگردانان سریال رخنه

گفتنی است سریال رخنه به کارگردانی علی غفاری کلید خورده بود و پس تولید چند قسمت از این مجموعه، حمیدرضا لوافی کارگردانی ادامه آن را بر عهده گرفت.

علی غفاری

علی غفاری کارگردان سریال رخنه، در بیست‌و‌هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶در تهران به دنیا آمد. وی دیپلم الکترونیک دارد. غفاری فعالیت هنری خود را از سال 1366 با همکاری در طراحی لباس فیلم «هراس» به کارگردانی شهریار بحرانی آغاز کرد.

علی غفاری به عنوان مسئول لباس، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان، مدیر برنامه ریزی، مدیر صحنه، نویسنده، بازیگر، تهیه کننده و طراح صحنه و لباس، به فعالیت هنری‌اش در سینما و تلویزیون ادامه داده است. سریال‌های بچه مهندس، خداداد و سفر به سرزمین ملائک از آثار تلویزیونی این کارگردان باتجربه هستند.

فیلم‌های استرداد، چراغ قرمز، شاهرگ، ابوزینب و تک تیرانداز، از ساخته‌های سینمایی غلی غفاری به شمار می‌روند.

حمیدرضا لوافی

حمیدرضا لوافی کارگردان سریال رخنه، فعالیت حرفه‌ای خود در تلویزیون را از سال 1385 با تدوین سریال جابر بن حیان را آغاز نمود. او سپس به عنوان کارگردان به کار هنری خود ادامه داد.

فلیم‌ها و سریال‌های شهباز (1401)، همدم (1400)، اپاتان (1399)، روزهای بهتر (گذر از مه)، بهمنشیر، شب برفی (1395)، جزیره گنج (1394)، هویت گمشده (1393)، عروس (1393)، زانیار (1390) و بهمنا (1390) برخی از آثار کارنامه‌ی هنری لوافی هستند.

برخی از عوامل سریال رخنه

  • کارگردان: علی غفاری و حمیدرضا لوافی
  • تهیه کننده: مهدی شفیعی
  • نویسنده: مریم امینی
  • مدیر تصویربرداری: شهرام نجاریان
  • مدیر برنامه ریزی: حدیث نیکرو
  • صدابردار: شهرام متولی باشی
  • طراح صحنه: هومن معصومی
  • تدوین: حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی
  • موسیقی: آلبرت آراکلیان

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال رخنه نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در این سریال نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال رخنه چند قسمت است؟

این مجموعه در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی علی غفاری و حمیدرضا لوافی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال رخنه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر