coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

لینک ثبت نام متقاضیان زمین رایگان ؛ ارزش زمین ها چقدر است؟

دولت به برخی افراد به داشتن شرایط خاص زمین اهدا می‌کند. متقاضیان زمین رایگان باید در سامانه در نظر گرفته شده برای دریافت این زمین ثبت‌نام کنند. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

قانون طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله طرح‌های حمایتی دولت به منظور افزایش نرخ جمعیت در کشور است که سعی می‌کند با تخصیص بسته‌های حمایتی مختلف ازجمله واگذاری زمین رایگان، اعتبار ویژه خرید خودرو و بسیاری دیگر از طرح‌های حمایتی این قانون را اجرا کند.

یکی از طرح‌های درنظر گرفته شده، تخصیص زمین است که متقاضیان زمین رایگان می‌توانند برای دریافت آن به سامانه ثمن به نشانی https://saman.mrud.ir/ مراجعه کنند. لازم به ذکر است که این طرح ویژه خانواده‌هایی است که دارای فرزند باشند و بیشتر هستند.

ارزش هر زمین نیز طبق اخبار اعلامی، 1 میلیارد تومن است و این زمین‌ها در شهرهایی واگذار می‌شوند که جمعیت آن شهر بیش از 500 هزار نفر نباشد. همچنین بیشترین تعداد زمین واگذاری به خانوارهای سه استان هرمزگان، یزد و خراسان جنوبی بیش از دیگر استان‌ها است. ضمناً در مجموع ارزش‌گذاری همه قطعات زمینی که قرار است به متقاضیان واگذار شود به «70 همت» می‌رسد.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام وام دهه شصتی ها [+ مبلغ و لینک ثبت‌نام]

متقاضیان زمین رایگان به سامانه ثمن مراجعه کنند

وزارت راه و شهرسازی در بند ح تبصره 11 قانون بودجه سال 1402 مکلف شده بود که در راستای اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک واحد مسکونی یا زمین رایگان به مشمولین این طرج که از بین خانوارهای با حداقل 4 فرزند زیر 20 سال هستند، اعطا نماید. البته دو روش واگذاری مطابق زیر درنظر گرفته شده است:

  1. خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها پس از آبان 1400 به بعد متولد شده است.
  2. خانواده‌هایی که دارای 4 فرزند زیر 20 سال باشند. (این قانون سال 1402 به تصویب رسید)

بسیاری از این خانواده‌های هنوز هم از نحوه ثبت‌نام در این طرح اطلاعی ندارند و سردرگم مانده‌اند که از کجا باید ثبت‌نام کنند. در این خصوص ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:

«خانوارهای بالای 4 فرزند زیر 20 سال برای بهره‌مندی از زمین رایگان باید اطلاعات خود را در سامانه ثمن به نشانی https://saman.mrud.ir/ ثبت کنند.

متقاضیان زمین رایگان به سامانه ثمن مراجعه کنند

وی واگذاری زمین رایگان به مشمولان را یکی از ابزارهای تشویقی در اجرای قانون جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت: «برای ایجاد تحولات چشمگیر در کشور نیاز به جمعیت جوان داریم و جمعیت جوان در هر کشور موجبات و مقدمات پیشرفت آن کشور را به ارمغان آورده و ضامن قدرت و اقتدار آن کشور است.»

ارزش هر قطعه زمین چقدر است و کجا واگذار می‌شود؟

تقی رضایی، معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ارزشگذاری این زمان‌ها گفت:

«طبق قانون ماده 4 زمین‌ها در شهرهای با حداکثر جمعیت 500 هزار نفر واگذار می‌شود. طبق بخش‌نامه ابلاغ‌شده، ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت 1میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده، به صورت مشاعی به دو یا سه خانواده واگذار می‌شود.

لازم به ذکر است که اگرچه واگذاری این زمین‌ها رایگان است اما برخی هزینه‌های جانبی از جمله ایجاد شرایط تحصیل فرزندان، آسفالت، جدول‌سازی و غیره برعهده متقاضیان است که پس از 2 سال تنفس می‌توانند در مدت زمان 8 ساله به صورت اقساطی پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص اعطای زمین رایگان به خانواده‌های حداقل 3 فرزند چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر