coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

خودروی مفهومی BMW Skytop با طراحی کلاسیک و سقف جداشونده دستی رونمایی شد؛ تماشا کنید

خودروی مفهومی BMW Skytop برای اولین بار در نمایشگاه کلاسیک خودروهای Villa d’Este 2024 که در ساحل دریاچه کومو برگزار شد، به نمایش درآمد.  طراحی بدنه خودروی Skytop دارای خطوط نرم و روانی است که شباهت زیادی به طراحی‌های قدیمی و کلاسیک BMW است. ظرفیت سرنشینان این خودرو را می‌توان از روی تعداد صندلی‌های آن متوجه شد. این خودرو دو صندلی دارد، پس با یک خودروی دو نفره روبرو هستیم. سقف این خودرو قسمت خوب ماجراست؛ چراکه براحتی و بدون ابزار خاصی به صورت دستی برداشته می‌شود. شیشه‌ی عقب هم به مانند دیگر پنجره‌های با یک دکمه برقی بالا و پایین می‌شود.


بیشتر بخوانید:


 خودروی مفهومی BMW Skytop

با Skytop، BMW به طراحی‌های کلاسیک خود مانند مدل‌های Z8 و 503 ادای احترام کرده است. طراحی جلوی این خودرو با نام “بینی کوسه‌ای” بازتولید شده و حس بازگشت به گذشته را به بیننده القا می‌کند. اگرچه این خودرو فعلاً یک خودروی مفهومی است، اما احتمال تولید محدود آن منتفی نیست. اسپویلر کوچکی که روی شانه در نصب شده، خطوط جانبی بدنه را به صورت آیرودینامیک‌تری نشان می‌دهد و این عنصر طراحی ممکن است در مدل‌های تولید انبوه آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 خودروی مفهومی BMW Skytop با طراحی کلاسیک و سقف جداشونده دستی رونمایی شد؛ تماشا کنید

رنگ‌آمیزی سفارشی Skytop نیز بسیار جلب توجه می‌کند. گفته می‌شود این طرح رنگ خاص توسط تیم ویژه‌ای در کارخانه دینگولفینگ ایجاد شده است. آنها به طرز هوشمندانه‌ای سقف قهوه‌ای-قرمز را با بدنه نقره‌ای مات ترکیب کرده و آن را با “اثر سایه کروم”، که یک رنگ گرادیان مخصوص برای Skytop است، تکمیل کرده‌اند.

انتظار می‌رود خودروی Skytop تنها در حد یک کانسپت مفهومی باقی نماند و آغازگر فصل جدیدی در طراحی‌های BMW باشد.

BMW قصد دارد طراحی‌های جدید خود را با استفاده از زبان طراحی جدیدی به نام “Neue Klasse” (به معنای “کلاس جدید”) معرفی کند. در این راستا، جانشین خودروی iX3 که قرار است در سال 2025 عرضه شود و همچنین خودروی سدان i3 که در سال 2026 به بازار خواهد آمد، هر دو با این زبان طراحی جدید ساخته خواهند شد.

 خودروی مفهومی BMW Skytop با طراحی کلاسیک و سقف جداشونده دستی رونمایی شد؛ تماشا کنید

این تغییرات نشان‌دهنده یک تحول هیجان‌انگیز در سبک و طراحی مدل‌های آینده BMW خواهد بود، به طوری که خودروهای تولیدی آینده با طراحی‌های نوآورانه و جدیدی همراه خواهند بود.

 

به طور خلاصه، BMW Skytop به عنوان نقطه شروعی برای تغییرات بزرگ در طراحی خودروهای BMW در نظر گرفته شده و مدل‌های آینده این شرکت با استفاده از زبان طراحی “Neue Klasse” جلوه‌ای تازه و هیجان‌انگیز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: 

منبع: ithome

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر