coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ایلان ماسک در حال برنامه‌ریزی یک ابر رایانه xAI است تا نسخه بهتری از Grok را تامین کند

ایلان ماسک ثروتمند ترین مرد دنیا قصد دارد هوش مصنوعی خود گروک را توسعه دهد اما نه به شکل عادی. گزارش‌ها حاکی از آن است که ابر رایانه xAI با ساختار پیچیده از راه می‌رسد.

ماسک ماه گذشته به سرمایه گذاران خود گفته بود که استارتاپ xAI قصد دارد تا پاییز سال آینده ابررانه ای بسازد که به هوش مصنوعی اش گروک کمک کند. ماسک در گزارش‌ها ابر رایانه xAI را «گیگاکارخانه محاسباتی» عنوان کرد چرا که از قرار معلوم این دستگاه به ده‌ها هزار پردازنده گرافیکی NVIDIA H100 متکی است. همانطور که انتظار می‌رفت این کار برای ماسک میلیاردها دلار هزینه برمی‌دارد.


بیشتر بخوانید:


ابر رایانه xAI یک گیگا کارخانه محاسباتی است

ایلان ماسک در گزارش‌های قبلی خود اعلام کرده بود که نسخه سوم Grok به حداقل 100000 تراشه نیاز خواهد داشت. در این صورت افزایشی 5 برابری نسبت به 20000 GPU که گفته می‌شود برای آموزش Grok 2.0 استفاده خواهد شد.

بر اساس گزارش The Information، ماسک به سرمایه گذارانش اطلاع داد که خوشه GPU برنامه‌ریزی شده حداقل چهار برابر اندازه هر چیزی است که امروزه توسط رقبای xAI استفاده می‌شود. گروک در حال حاضر از نسخه 1.5 که در ماه آوریل منتشر شده، استفاده کرده و قابلیت‌هایی هم چون پردازش اطلاعات بصری مانند عکس، نمودارها و متن را ارائه می‌دهد. ایکس پلتفرم ماسک نیز اوایل این ماه شروع به انتشار خلاصه‌های خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی با پشتیبانی از Grok را برای کاربران اختصاصی شروع کرد.

بیشتر بخوانید: 

منبع:engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر