coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

امضای تفاهم نامه 12 میلیاردی شاتل و دانشگاه امیرکبیر با هدف توسعه هوش مصنوعی

شاتل و دانشگاه امیرکبیر برای توسعه هوش مصنوعی تفاهم نامه 12 میلیارد تومانی امضا کردند.رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر توضیحاتی را در خصوص این همکاری ارائه کرده است.

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص اهداف این تفاهم نامه توضیح داد:«یکی از اهداف اصلی این دانشگاه برای امضای تفاهم‌نامه باشاتل در کنار تولیدات علمی توسعه ارتباط با صنعت است.در این مسیر کارهای زیادی در زمینه‌های مختلف انجام شده و هوش مصنوعی یک محور مهم از فناوری‌های نوظهور در سطح دنیا است و در کشور ما هم با توجه به نیازهای متنوعی که مطرح شده، توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی در ارگان‌ها مختلف می‌شود.»

بیشتر بخوانید:سرویس سفر اشتراکی اسنپ به زودی آزمایش می‌شود؛ Carpooling اسنپ چیست؟

او این تفاهم نامه را یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد و گفت:««ما در طول سال با ارگان‌های مختلف تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم اما اینکه امروز یکی از شرکت‌های مطرح بخش خصوصی وارد این عرصه شود باعث خوشبختی ما است.»

محمدحسن شانه‌ساززاده، رئیس هیات مدیره شرکت شاتل نیز ضمن اشاره به مبلغ قرداد، در این باره توضیح داد:«ین حداقل مبلغی است که ما در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنیم و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، ارزش خیلی بیشتری دارد. فکر می‌کنم به محض اینکه گروه آموزشی هوش مصنوعی فعالیت خودشان را آغاز کنند، پروژه‌های متعددی تعریف می‌شود و ما باید بتوانیم همکاریمان را افزایش دهیم تا بتوانیم یک کار ملی در شان دانشگاه امیرکبیر انجام دهیم.»

او ادامه داد:«یکی از اهداف مهم ما در ارتباط با صنعت و دانشگاه این است که بتوانیم نیازهای بازار را به دانشگاه منتقل کنیم. هدف دوم کاهش خروج نخبه‌های کشور است که سال‌ها برایشان زحمت کشیده شده و در بهترین دانشگاه‌ها انتخاب شده‌اند. متاسفانه با اینکه ۲۵ سال طول کشیده تا این درخت شکوفه دهد، این سرمایه‌های کلان در کوتاه‌ترین زمان از کشور خارج می‌شوند. ما در شاتل امیدوار هستیم که بتوانیم افراد مستعد و با انگیزه را در مقاطع مختلف تحصیلی در مجموعه خود جذب کنیم چون این افراد می‌توانند تحول شگرفی را در صنعت و خدمات سرویس‌دهی کشور ایجاد کنند.»

وی افزود:«بحث هوش مصنوعی تحولات اساسی در صنعت ایجاد می‌کند، قیمت تمام شده را کاهش و سرعت عمل را بالا می‌برد. اهمیت این موضوع آنقدر بالاست که آمریکا شرایط خیلی سختی را برای صادرات ابزار هوش مصنوعی به سایر کشورها حتی کشورهای اروپایی ایجاد کرده است و همه کشورها به دنبال این هستند که تسلط خودشان بر هوش مصنوعی را گسترش دهند. ما به اهمیت این موضوع پی برده‌ایم و با توجه به اینکه شاتل بخش خصوصی است با بهترین دانشگاه‌ها و از نظر خودمان با کمترین ریسک قرارداد بسته‌ایم‌ تا بتوانیم هوش مصنوعی را توسعه دهیم.»

رئیس هیات مدیره شرکت شاتل می‌گوید:«با احتساب شهرستان‌ها، شاتل بیش از ۱۳۰۰ نفر همکار در قسمت پاسخگویی به مشتریان دارد و قرار است از هوش مصنوعی در راستای پاسخگویی سریع‌تر و دقیق‌تر استفاده کند.برای شرکتی که چند میلیون مشترک دارد، ممکن است زمانی چند صد هزار تماس داشته باشیم و هیچ راهی جز هوشمندسازی برای پاسخ‌دهی به این تماس‌ها نیست.»

محمد جواد عامری، معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر نیز توضیحاتی را درباره این همکاری جدید ارائه داد. او اعلام کرد:«ما اساتید را از طریق پروژه‌ها درگیر کرده‌ایم. با فرصت‌های مطالعاتی صنعتی اساتیدی که در داخل کشور از نزدیک درگیر مسائل صنعتی هستند، به خارج از کشور می‌روند و فرصت مطالعاتی پیدا می‌کنند. بعد از آن می‌توانند با دانشجویان مسائل درسی را بهتر مطالعه کنند.ما برای دانشجویان هم برنامه توسعه داشته‌ایم. بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مهارت‌افزایی دانشجویان کشور را راه‌اندازی کرده‌ایم و امیدوارم بقیه صنایع کشور هم این روند را دنبال کنند. یعنی نیازهای صنعتی را از طریق دانشگاه‌های تراز اول دنبال کنند و من از شرکت شاتل هم به این دلیل تشکر می‌کنم.با همکاری شرکت شاتل، این دانشگاه به دنبال ایجاد پژوهشکده هوش مصنوعی برای اساتید است و قرار است فرصتی برای کارآموزی و کارورزی دانشجویان و حمایت از پایان‌نامه آنها ایجاد شود.»

عامری در پایان گفت:«در این عرصه با خیلی از وزارت‌خانه‌ها همکاری خوبی داریم. وزارت دفاع دانشگاه امیرکبیر را به عنوان قطب هوشمندسازی کشور اعلام کرده است. ما به دنبال هوشمندسازی معادن و پروژه‌ها هستیم و با ذوب آهن، فولاد مبارکه و جاهای مختلف پروژه‌های خیلی خوبی برداشته‌ایم. اعتقاد دانشگاه بر این است که باید حتما نسبت به صنعت و ارتباط مناسب با آن حساس باشیم.»

بیشتر بخوانید:

لطفاً نظرات خود را بیان کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر