coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی کدام است؟

مهاجرت به کشوری که شرایط مطلوبی برای پیشرفت در حوزه مهندسی شیمی را فراهم کند، یکی از موارد مهم و چالش‌برانگیز برای هر مهندس شیمی است. این مقاله به معرفی بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی می‌پردازد. کانادا، آلمان، انگلستان، نیوزلند و سوئیس چند نمونه از بهترین کشور ها برای مهندسی شیمی هستند که ما در این مقاله به بررسی شرایط، فرصت‌های شغلی و مزایای هر کشور برای مهندسین شیمی می‌پردازیم. دانستن این اطلاعات به افرادی که قصد مهاجرت یا تحصیل در زمینه مهندسی شیمی به بهترین کشورها را دارند، برای تصمیم گیری بهتر برای آینده شغلی کمک خواهد کرد.

کانادا؛ یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهندسین شیمی

کانادا با داشتن اقتصاد قوی و منابع طبیعی فراوان، بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی است. کشور کانادا زیرساخت‌های قوی و قوانین مترقی محیطی دارد و مهندسان در آن امکان رشد و ترقی بسیاری دارند. کار در کانادا اغلب مستلزم دریافت مجوز از یک انجمن مهندسی معتبر برای دریافت ویزای کار کانادا است. کشور کانادا کشوری عمدتا انگلیسی زبان است که این موضوع شرایط را برای زندگی و کار مهاجرین به این کشور آسان‌تر می‌کند. بیشترین فرصت‌های شغلی در کانادا در شهرهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور وجود دارند. برای کار در کشور کانادا به‌عنوان یک مهاجر، باید ویزای کانادا داشته باشید و بدون داشتن ویزای کاری، امکان کار به‌صورت قانونی در کشور کانادا برای شما وجود نخواهد داشت.

مهم‌ترین مشاغل مورد‌نیاز کشور کانادا در حوزه مهندسی

برخی از رایج‌ترین مشاغل صنعتی در کشور کانادا شامل مهندسی شیمی، عمران و نفت هستند. از نظر تحصیل نیز شرایط مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی در کشور کانادا فراهم است. دانشگاه‌ تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه‌ بریتیش کلمبیا، دانشگاه‌ واترلو و دانشگاه‌ آلبرتا از برترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی هستند. کشور کانادا شرایط مناسبی را برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا فراهم کرده است تا این افراد بتوانند پس از اتمام تحصیل در کشور کانادا بمانند.

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی کدام است؟

نیوزلند؛ کشوری با کمبود شدید نیروی کار مهندسی در زمینه شیمی

نیوزلند کشوری در حال توسعه با اقتصادی قوی است و با‌توجه‌به روند رو‌به‌رشد خود نیاز مبرمی به نیروی کار متخصص خارجی دارد؛ همچنین، این کمبود نیرو در واحدهای صنعتی و مهندسی بیشتر احساس می‌شود. علی‌رغم وجود تعداد بالایی مهندس متخصص، نیوزلند کماکان از نظر تعداد نیروی متخصص دچار کمبود بوده و فرصت‌های شغلی بسیار باحقوق‌های نسبتا بالا برای مهندسین در این کشور وجود دارد. برخی از موردنیازترین رشته‌های تحصیلی در نیوزلند شامل مهندسی عمران، مکانیک و ژئوتکنیک هستند. اگر قصد تحصیل در نیوزلند را دارید، دانشگاه‌های اوکلند، ماسی، اوتاگو، کانتربری، وایکاتو و لینکلن بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در کشور نیوزلند به شمار می‌روند.

انگلستان؛ یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت مهندسی شیمی

انگلستان به دلیل جایگاهش به‌عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین کشورهای صنعتی جهان، از بهترین کشور ها برای مهاجرت مهندسی شیمی است. از‌آنجایی‌که این کشور انگلیسی زبان است، مانع زبانی مهمی پیش روی شما نخواهد بود و این موضوع به شما امکان استخدام در اکثر شرکت‌ها و مراکز صنعتی در کشور انگلستان را می‌دهد. میزان تقاضا برای استخدام مهندسین در انگلستان قابل‌توجه است؛ بنابراین پیدا کردن فرصت شغلی با دستمزد بالا در این کشور دور از انتظار نیست.

بسیاری از مشاغل مهندسی در برخی از پیشرفته‌ترین و فعال‌ترین شهرهای انگلستان شامل لندن، بیرمنگام، گلاسکو، لیورپول و منچستر برای مهاجرین خارجی در دسترس هستند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی را دارید، این کشور بهترین انتخاب برای شماست. وجود بهترین دانشگاه‌های جهان در کشور انگلستان همراه با کیفیت بالای آموزش در این کشور، انگلستان را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته شیمی بدل کرده است. دانشگاه‌های کمبریج، آکسفورد، امپریال کالج لندن، کالج لندن و منچستر، بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل مهندسی شیمی در انگلستان هستند.

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی کدام است؟

آلمان؛ مهاجرت به کشور دارنده بزرگترین اقتصاد اروپا برای کار و تحصیل

آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان و دارنده بزرگترین اقتصاد اروپا است. این کشور به‌عنوان کشوری پیشرفته از نظر فناوری، در بالای لیست بهترین کشور برای مهاجرت مهندسی شیمی قرار دارد. تعداد قابل‌توجهی از مشاغل پردرآمد در کشور آلمان نیز در اختیار مهندسین خارجی شاغل در این کشور قرار دارد. تقاضای نیروی کار متخصص در حوزه صنعت و برای رشته‌های مهندسی بسیار بالاست؛ بنابراین فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی مانند مهندسی شیمی که به دنبال فرصت‌های شغلی در کشور آلمان هستند، کار دشواری برای پیدا کردن کار در آلمان ندارند.

بیشترین مشاغل حوزه صنعتی در آلمان در شهرهای هامبورگ و مونیخ بوده و در حوزه‌های خودروسازی، مکاترونیک و مهندسی داروسازی هستند. اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی شیمی در کشور آلمان را دارید، امکان تحصیل رایگان به زبان آلمانی و تحصیل با پرداخت شهریه به زبان انگلیسی در کشور آلمان برای شما وجود دارد. دانشگاه‌های RWTH آخن، فنی برلین، موسسه فناوری کارلسروهه (KIT)، فنی مونیخ و فنی درسدن از بهترین دانشگاه‌های برگزار‌کننده رشته شیمی در کشور آلمان هستند.

سوئیس؛ کشوری دارای صنعت مهندسی نوآورانه و پیشرفته

سوئیس اقتصادی غنی دارد و صنعتی قوی و مدرن در بخش‌هایی مانند ماشین آلات، ساعت‌سازی و ابزار دقیق دارد. این کشور گزینه مناسبی برای شغل‌های مهندسی و جزو بهترین کشور‌ ها برای مهندسی شیمی محسوب می‌شود. بسیاری از فرصت‌های مهندسی در کشور سوئیس در شهرهای زوریخ، ژنو و بازل قرار دارند. برخی از مهم‌ترین مشاغل موردنیاز در حوزه صنعتی در سوئیس شامل مهندسی علمی، شیمی و مکانیک می‌شوند.

اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی شیمی در کشور سوئیس را دارید، بد نیست بدانید که برخی از دانشگاه‌های سوئیس بودجه دولتی داشته و برای دانشجویان مستعد خارجی و بین‌المللی بورسیه‌های خوبی را در نظر گرفته‌اند. امکان پیدا کردن کار برای فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شیمی از دانشگاه‌های سوئیس نسبت به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سایر نقاط جهان بیشتر است. چند نمونه از بهترین دانشگاه‌های سوئیس برای تحصیل در رشته مهندسی شامل موسسه فدرال فناوری لوزان، موسسه فدرال فناوری سوئیس زوریخ، دانشگاه بازل، دانشگاه ژنو، دانشگاه زوریخ، دانشگاه برن و دانشگاه فریبورگ می‌باشند.

دانمارک؛ دارنده بیشترین تقاضا در حوزه انرژی برای مهندسین

کشور دانمارک در نوآوری تخصص داشته و بازار کار خوبی در حوزه‌های فناوری و مهندسی دارد که برای مهندسین خارجی بسیار سود‌ده است. میزان تقاضای نیروی کار مهندسی در حوزه انرژی در کشور دانمارک قابل‌توجه است و از این نظر کشور دانمارک در بالای لیست بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی جای دارد. سایر فرصت‌های شغلی برای مهاجرین به کشور دانمارک در بخش‌های دریانوردی و کشتیرانی قرار دارند.

اگر قصد تحصیل مهندسی در دانمارک را دارید، تحصیل در رشته مهندسی شیمی در یکی از دانشگاه‌های برتر دانمارک مانند دانشگاه‌های آرهوس، آلبورگ و جنوب دانمارک انتخاب خوبی برای شماست و شرایط پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی در کشور دانمارک را برای شما آسان‌تر می‌کند. بیشترین تقاضا برای رشته‌های مهندسی مربوط به صنعتی‌ترین شهرهای دانمارک مانند کپنهاگ، آرهوس و اودنسه است. مهندسی تولید، مهندسی برق و مهندسی شیمی سه نمونه از پرتقاضاترین مشاغل مورد‌نیاز در کشور دانمارک هستند.

درآمد و تعداد فرصت‌های شغلی؛ دو فاکتور مهم در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی

با‌توجه‌به بررسی‌های انجام ، باید گفت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی باید براساس دو عامل اصلی، یعنی درآمد و تعداد فرصت‌های شغلی در کشور مورد‌نظر انجام شود. از‌این‌رو، نام کشورهای کانادا، انگلستان، آلمان و سوئیس به‌عنوان مقصدهای جذاب برای مهاجرت مهندسین شیمی مطرح می‌شود. کشورهای نام‌برده شده از منابع غنی و بسترهای صنعتی پیشرفته برخوردارند.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر