coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

واردات تمام گوشی های اپل ممنوع شد [+ به‌روزرسانی شد]

درحالی که انتظار می‌رفت گوشی‌های آیفون 14 و 15 رجیستر شده و واردات آنها آزاد شود، حال خبر رسید که قرار است واردات تمام گوشی های اپل ممنوع شود.

مدیرکل دفتر گمرک کشور در نامه‌ای گفته است که واردات تمام گوشی های اپل ممنوع خواهد شد. باید توجه داشته باشید که در متن این نامه اشاره‌ای به آیفون 14، 15 و یا نسل‌های بعدی نشده، بلکه هر گوشی تحت برند اپل حق وارد شدن به ایران را ندارد.

چند روز پیش خیری به دست رسید که طبق آن سود بازرگانی گوشی‌های آیفون را 96 درصد اعلام کرده بود. با این خبر همه احتمال می‌دادند که قانون ممنوعیت واردات و رجیستری گوشی‌های آیفون 14 و آیفون 15 لغو شود. اما با تصمیمات جدید ظاهراً باید با آیفون خداحافظی کنیم و به فکر راهکارهای جانبی برای آنتن‌دهی این پرچمدار باشیم.

شرح به‌روزرسانی خبر: پیگری‌های ایسنا نشان می‌دهد که ممنوعیت ذکر شده در این نامه مربوط به آیفون 14 به بعد است و نسخه‌های پیشین را شامل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت گوشی امروز 9 خرداد 1403 ؛ گوشی های سامسونگ، شیائومی، آیفون و پوکو

واردات تمام گوشی های اپل ممنوع شد

براساس نامه‌ای که تسنیم منتشر کرده، مدیرکل گمرک کشور در آن به واردات تمامی گوشی‌های تحت برند Apple ممنون شده است. در این نامه به ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون 13 و نسل‌های پیشین به دلیل توقف تولید نیز اشاره شده است.

واردات تمام گوشی های اپل ممنوع شد

میلاد نوری، برنامه‌نویس و فعال حوزه تکنولوژی در کانال تلگرامی خود گفت:

فارغ از موضوع اصلی، باید دید امثال موبایل موسوی که تعداد زیادی آیفون ۱۳ با قیمت بسیار عجیب پیش‌فروش کردند و علی‌رغم وعده تحویل ۶۰-۷۰ روزه، هنوز خریدهای مهر و آبان ۱۴۰۲ را پس از گذشت نزدیک به ۸ماه به صورت کامل تحویل نداده‌اند، چطور از پس بدهی خود به خریدارها برخواهد آمد؟!

همانطور که قبلا هم گفته شده، در چنین مواقعی، بهترین و تنها راه، ثبت شکایت رسمی و پیگیری قانونی در اسرع وقت است.

ممنوعیت واردات آیفون شامل مدل‌های 13 به قبل نمی‌شود

ابهاماتی درخصوص واردات گوشی‌های آیفون مطرح شده که مقداری جو را مخشوش کرده است. پس از تصویب‌نامه هیئت وزیران درخصوص سود بازرگانی 96 درصدی واردات گوشی‌های آیفون، امروز نیز مورد عجیبی در رسانه‌ها فاش شد. در تصویب‌نامه گمرک به واردات گوشی با برند اپل اشاره شده است و در آن خبری از نسل‌های قبل آیفون 13 نیست. هردو این خبرها اینگونه در ذهن افراد تداعی می‌کند که همه گوشی‌های آیفون ممنوع‌الورود به ایران شده‌اند. اما ظاهراً چنین نیست و منظور این نامه به آیفون‌ 14 به بعد برمی‌گردد.

واردات تمام گوشی های اپل ممنوع شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما مخاطبین عزیز تکراتو از ممنوع شدن واردات تمامی گوشی های یفون چیست؟ لطفاً نظرات خود را در این خصوص در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر