coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هواوی با پشت سرگذاشتن سامسونگ پادشاه جدید فروش گوشی‌ های تاشو شد

مؤسسه Counterpoint Research گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد، هواوی در سه‌ماهه اول امسال (از ژانویه تا مارس) بیشترین تعداد گوشی‌ های تاشو را فروخته است. این در حالی‌ست که در سال‌های اخیر و پس از قطع دسترسی هواوی به خدمات گوگل توسط دولت آمریکا، فروش این شرکت در بسیاری از نقاط جهان بسیار ناچیز بوده است.وقتی حرف گوشی‌های تاشو به میان می‌آید، معمولا همه به بهترین گوشی های تاشو از برند سامسونگ فکر می‌کنند. اما به نظر این مقوله باید تغییر کند، چراکه فروش گوشی‌ های تاشو سامسونگ در مقایسه با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۴۲٪ کاهش داشته و در همان بازه زمانی در رتبه دوم قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:


هواوی با فروش گوشی‌ های تاشو تخت آهنین را از سامسونگ ربود

رشد ۲۵۷٪ هواوی به دلیل افزایش فروش در چین بوده است که پس از معرفی گوشی Mate X5 در سال گذشته رخ داد. به‌روزرسانی به شبکه ۵G نقش مهمی در جذب علاقه‌مندی مصرف‌کنندگان چینی به گوشی‌ های تاشو هواوی داشته است.

شرکت Honor با رشد ۴۶۰٪ به رتبه سوم در میزان فروش گوشی‌های تاشو رسید، اما بیشترین رشد مربوط به شرکت موتورولا بود که در سه‌ماهه اول امسال نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۱۴۷۳٪ افزایش فروش داشت. به‌طور کلی، فروش دستگاه‌های تاشو نسبت به سال گذشته ۴۹٪ افزایش یافته است. رشد Honor و موتورولا برخلاف هواوی عمدتاً خارج از چین بوده است.

گوشی‌های

سهم بازار Honor در بخش گوشی‌های تاشو اکنون ۱۲٪ است که نسبت به ۳٪ سال گذشته افزایش یافته است. گوشی Honor Magic V2 پرفروش‌ترین گوشی تاشو در اروپای غربی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ بود. سهم بازار جهانی موتورولا در بخش تاشوها اکنون به ۱۱٪ رسیده است که این موفقیت به دلیل عملکرد قوی سری Razr در آمریکای شمالی است.

در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، گوشی‌های تاشو از نوع “کتابی” ۵۵٪ از کل ارسال‌های جهانی را تشکیل دادند و برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ از نوع “صدفی” پیشی گرفتند. با این حال، ممکن است این وضعیت تغییر کند زیرا سامسونگ قصد دارد گوشی Galaxy Z Flip6 را در اواخر امسال عرضه کند. همچنین، هواوی نیز برنامه دارد تا یک گوشی تاشو ارزان‌تر از نوع صدفی عرضه کند و شرکت‌های شیائومی و Honor نیز اولین گوشی‌های تاشو صدفی خود را روانه بازار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر