coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

آخرین جزئیات از تغییر ساعات‌‌ کار‌ ادارات ؛ کارمندان باید مصرف برق خود را کاهش دهند

هیات وزیران برای کاهش مصرف برق مصوبه جدیدی تصویب کرده اند که بر اساس آن ساعات‌‌ کار‌ ادارات از ١۵ خرداد تا ١۵ شهریور تغییر می‌کند.سخنگوی صنعت برق توضیحاتی را در خصوص جزئیات این طرح ارائه داده است.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق،پیش‌تر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ در خصوص تغییر ساعات‌‌ کار‌ ادارات گفته بود:«بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۱۳۹۹ انجام شد، تغییر نکردن ساعت رسمی کشور می‌تواند تا ۲ هزار مگاوات مصرف را در ساعات اوج مصرف شبانه افزایش دهد.این در حالی‌ست که وقتی ساعت‌ها را به جلو می‌کشیم از خنکی صبح استفاده و در نتیجه از کولرها کمتر استفاده می‌شود. علاوه بر این ساعت کار اداری هم زودتر پایان می‌یابد و وسایل سرمایشی زودتر خاموش می‌شود و این موضوع کمک می‌کند تا ساعت اوج مصرف روزانه را با مصرف کمتری سپری کنیم.»

بیشتر بخوانید:هیات عالی نظارت مجمع تشخیص با تعطیل شدن شنبه ها مخالفت کرد

سال گذشته نیز مصوبه ای از سوی هیات وزیران در رابطه با این موضوع تعیین شده بود،که بر اساس آن ساعات‌‌ کار‌ ادارات به ۶ صبح تا یک بعدازظهر تغییر یافت. این اقدام کاهش ٨۵٠ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ١۴٠٢ را به همراه داشته است اما از سوی دیگر این تغییر نارضایتی‌ها و واکنش‌های رسانه‌ای را از سوی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به همراه داشت. آنها نداشتن خواب کافی، نگرانی از عدم حضور به موقع در محل کار، افزایش استرس و سردرگمی و بر هم خوردن نظم خانواده‌ها را از جمله معایبی عنوان کرده بودند که این طرح به همراه داشته.

اکنون سخنگوی صنعت برق توضیحاتی را در خصوص جزئیات طرح تغییر ساعات‌‌ کار‌ ادارات مطرح کرده است:«بر اساس مصوبه هیات وزیران، ادارات باید در ساعات کاری، مصارف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند که با نصب کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات کنترل‌پذیر می‌شود.»

او ادامه داد:«برای تغییر ساعات‌‌ کار‌ ادارات ، مصوبه هیأت وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می‌شود که براساس آن ساعت کار ادارات از ١۵ خرداد تا ١۵ شهریور تغییر می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ساعات‌‌ کار‌ ادارات چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر