coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

فقط 20 روز تا توقف تولید پژو پارس ؛ عضو جدید موزه ایران خودرو

کم کم به روزی نزدیک می‌شویم که قرار است به عنوان روز توقف تولید پژو پارس شناخته شود. 31 خردادماه محبوب‌ترین سدان ایران خودرو راهی موزه این شرکت خواهد شد.

تاکنون بارها موضوع توقف تولید پژو پارس مطرح شده و بارها نیز شکست خورده است. از میانه سال گذشته اعلام شد که سازمان ملی استاندارد تصمیم گرفته است که با توجه به قدیمی بودن پلتفرم پژو پارس، این خودرو جذاب را از خط تولید خارج کند. اما ایران خودرو با رایزنی موفق شد تصمیم این سازمان را برگرداند و مجوز تولید پژو پارس را بگیرد. نخست این مجوز به تولید تا آخر سال 1402 تأکید می‌کرد.

متقاضیان خودرو پژو پارس در سامانه یکپارچه پس از شنیدن این خبر شوکه شده و ایران خودرو راه چاره را بر طرح تبدیل پژو پارس با دیگر محصولات خود دانست. از این رو طرح تبدیل حواله پژو پارس با دیگر محصولات خود را  ابلاغ کرد. اما موضوع به همین سادگی نبود؛ چرا که متقاضیان نمی‌توانستند از پس هزینه بالاتر خودرو جایگزین  برآیند. این هزینه بیش از 100 میلیون تومان بود و ایران خودرو پیشنهاد وام 100 میلیونی بدون سود را به متقاضیان داد.

درنهایت رایزنی‌های ایران خودرو با سازمان استاندارد، به نتیجه بهتر رسیده و قرار شد که پژو پارس تا آخر بهار 1403 تولید شود. حال در ماه پایانی بهار 1403 قرار داریم و تنها 20 روز دیگر تا موعد از رده خارح شدن پژو پارس و تحویل این خودرو به موزه ایران خودرو باقی مانده است، باید دید که آیا این پژو پرشیا سابق به جمع خودروهای کلکسیونی ایران خودرو اضافه خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید کارخانه محصولات سایپا خرداد 1403 ؛ جدول قیمت محصولات زامیاد و پارس خودرو

31 خردادماه روز توقف تولید پژو پارس است

پژو پارس هنوز هم در بازار محبوب است و دلالان منفعت‌طلب به دنبال سودهای بیشتر از خرید و فروش این خودرو هستند. قیمت پژو پارس در کارخانه تا 50 درصد افزایش یافت و در بهای بازار آزاد نیز این عدد تا حدودی برقرار است.

جایگزین‌های پژو پارس آنطور که قبلاً گفته شده، سمند سورن پلاس XU7P و تارا است و این خودروها قیمتی بالاتر از پژو پارس دارند. پژو پارس آخرین عضو پلتفرم محبوب پژو 405 است و احتمالاً به زودی توقف تولید می‌شود. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا دولت برنامه‌ای برای توقف تولید پژو پرشیا دارد یا خبر.

31 خردادماه روز توقف تولید پژو پارس است

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص پایان تولید پژو پارس چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آخه چه مرضی دارید که نمی خواید پژو پارس تولید بشه؟؟؟؟؟؟

    پژو پارس این همه طالب داره؛
    کشور هم که در تحریمه؛ بیشتر لوازم و قطعاتش هم که در ایران تولید میشه.
    تولید پژو پارس هم باعث اشتغال زایی هست و هم اینکه ملت خواهانش هستند.

    آخه این کدوم *** هست که نمیخواد پژو پارس تولید بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ