coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

امنیت خانه هوشمند چقدر است؟

در دنیای امروز خانه‌های هوشمند به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. این سیستم‌ها با ترکیب دستگاه‌های مختلف مانند تلویزیون‌های هوشمند، دوربین‌های امنیتی، قفل‌های هوشمند، ترموستات‌ها و لوازم خانگی زندگی را برای ما آسان‌تر و راحت‌تر می‌کنند.

با این حال این راحتی با خطرات امنیتی جدیدی همراه است. دستگاه‌های متصل به اینترنت می‌توانند هدف هکرها و مجرمان سایبری قرار بگیرند که می‌توانند به اطلاعات شخصی ما دسترسی پیدا کنند یا کنترل خانه‌هایمان را به دست بگیرند.

این مطلب راهنمایی جامع برای ایمن‌سازی خانه هوشمند(اسمارت هوم) شما ارائه می‌دهد. ما به بررسی خطرات امنیتی رایج، بهترین روش‌ها برای محافظت از دستگاه‌هایتان و اقدامات پیشگیرانه‌ای می‌پردازیم که می‌توانید برای ایمن نگه داشتن خانه هوشمند خود انجام دهید. با آگاهی از این خطرات و اتخاذ گام‌های مناسب برای محافظت از خود، می‌توانید از مزایای خانه هوشمند بدون نگرانی از خطرات امنیتی لذت ببرید.

خانه هوشمند شامل چه مواردی است؟

در حالی که سیستم‌های خانه هوشمند تلاش می‌کنند تا خانه ما را هوشمندتر و کارآمدتر کنند، باید یاد بگیریم که چگونه دستگاه‌های متصل را ایمن نگه داریم و در برخی موارد احتیاط کنیم.

تلویزیون‌های هوشمند، دوربین‌های امنیتی، قفل‌های هوشمند، کنسول‌های بازی، ترموستات‌های هوشمند و … می‌توانند راحتی و آسایش را به زندگی شما اضافه کنند. با این حال این امکان نیز وجود دارد که خانه و دستگاه‌های متصل ما را در معرض خطر قرار دهند. به همین دلیل داشتن برنامه برای امنیت دستگاه‌های خانه هوشمند مهم است. اینترنت و تمام دستگاه‌هایی که در شبکه خانگی ما به هم متصل می‌شوند فرصت‌های جدیدی را برای مجرمان سایبری ایجاد کرده‌اند.

خطرات امنیت خانه هوشمند

یک مجرم سایبری می‌تواند برای درک اینکه آیا ما در خانه هستیم یا خیر، به داده‌های ترموستات هوشمند ما دسترسی پیدا کند.

  • یک هکر می‌تواند از طریق یک دستگاه IOT به شبکه ما نفوذ کند.
  • کسی می‌تواند به اطلاعاتی که با دستیار دیجیتال خود به اشتراک می‌گذاریم دسترسی پیدا کند.

بله همه اینها ممکن است. دستگاه‌هایی که برای هوشمندتر کردن خانه و آسان‌تر کردن زندگی خود استفاده می‌کنیم، می‌توانند علیه ما استفاده شوند.

امنیت خانه هوشمند چقدر است؟

اقدامات پیشگیرانه امنیت خانه هوشمند

در ادامه به اقدامات پیشگیرانه امنیت خانه هوشمند می‌پردازیم که با این موارد می‌توانید به خوبی امنیت خانه هوشمند خود را حفظ کنید:

1. از یک رمز قوی برای Wi-Fi استفاده کنید.

استفاده از یک روش رمزگذاری قوی مانند WPA2 در تنظیمات مودم خود هنگام راه‌اندازی دسترسی به شبکه Wi-Fi، ایده خوبی است. این به ایمن نگه داشتن شبکه و ارتباطات شما کمک می‌کند.

2. یک شبکه مهمان ایجاد کنید.

حساب Wi-Fi خود را خصوصی نگه دارید. میهمانان، دوستان و نزدیکان شما می‌توانند در شبکه جداگانه‌ای که دستگاه‌های هوشمند شما به آن متصل نیستند، وارد شوند.

3. نام کاربری و رمز عبور پیش فرض را تغییر دهید.

مجرمان سایبری احتمالاً از قبل نام‌های کاربری و رمزهای عبور پیش‌فرض که با بسیاری از دستگاه‌های هوشمند ارائه می‌شوند، آگاه هستند. این امر دسترسی آنها به دستگاه‌های هوشمند شما و اطلاعات بالقوه مرتبط با آنها را آسان‌تر می‌کند. اجتناب از دستگاه‌هایی که به شما اجازه تغییر رمز عبور پیش فرض را نمی‌دهند، مفید خواهد بود.

4. از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد برای شبکه‌های Wi-Fi و حساب‌های دستگاه استفاده کنید.

از کلمات و رمزهای عبوری که به راحتی قابل حدس زدن هستند مانند “123456” یا تاریخ تولد خود اجتناب کنید. در عوض از رمزهای عبور منحصر به فرد و پیچیده متشکل از حروف، اعداد و نمادها استفاده کنید.

5. تنظیمات دستگاه خود را بررسی کنید.

دستگاه‌های هوشمند شما ممکن است با تنظیمات پیش‌فرض حریم خصوصی و امنیتی ارائه شوند. از آنجایی که برخی از تنظیمات پیش‌فرض ممکن است به نفع شرکت سازنده باشد تا نفع شما ممکن است بخواهید آنها را تغییر دهید.

6. ویژگی‌هایی را که فکر می‌کنید به آنها نیاز ندارید، غیرفعال کنید.

دستگاه‌های هوشمند معمولاً با طیف وسیعی از خدمات مانند دسترسی از راه دور که به طور پیش فرض فعال هستند، ارائه می‌شوند. اگر به آنها نیازی ندارید، مطمئن شوید که آنها را غیرفعال کرده‌اید.

7. نرم‌افزار خود را به‌روز نگه دارید.

هنگامی که سازنده تلفن هوشمند شما به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای شما ارسال می‌کند نصب آن را به تعویق نیاندازید. ممکن است مشکلی در یک حفره امنیتی وجود داشته باشد. از آنجایی که می‌توانید از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به خانه هوشمند خود متصل شوید، امنیت تلفن همراه مهم است.

سازندگان دستگاه‌های هوشمند شما نیز ممکن است به‌روزرسانی‌هایی را برای شما ارسال کنند یا ممکن است لازم باشد برای بررسی آنها به وب‌سایت‌هایشان مراجعه کنید. برای ایمن نگه داشتن خود مطمئن شوید که به‌روزرسانی‌ها را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید.

8. دستگاه‌های هوشمند خود را بررسی کنید.

ممکن است دستگاه‌های شما از نظر فناوری قدیمی شده باشند. شاید زمان تعویض آنها فرا رسیده باشد. کمی وقت بگذارید و بررسی کنید که آیا مدل‌های جدیدتر امنیت قوی‌تری ارائه می‌دهند یا خیر.

9. احراز هویت دو عاملی را اجرا کنید.

احراز هویت دو عاملی، مانند یک کد یکبار مصرف که به تلفن شما ارسال می‌شود، می‌تواند مجرمان سایبری را از حساب‌های شما دور نگه دارد. اگر برنامه‌های دستگاه هوشمند شما احراز هویت دو عاملی یا 2FA را ارائه می‌دهند، از آن استفاده کنید.

10. از شبکه‌های Wi-Fi عمومی خودداری کنید.

شما ممکن است بخواهید دستگاه‌های هوشمند خود را از طریق تلفن همراه خود که در یک کافه است، مدیریت کنید. اگر به یک Wi-Fi عمومی متصل هستید، این ایده خوبی نخواهد بود و ترجیحاً از آی پی های دیگری استفاده کنید.

11. به خاموشی‌ها توجه کنید.

مطمئن شوید که خاموشی برق باعث ایجاد وضعیت ناامن برای دستگاه‌های هوشمند شما نمی‌شود.

هر روز تعداد بیشتری دستگاه هوشمند وارد زندگی ما می‌شوند و در خانه‌هایمان جای می‌گیرند. اگر زندگی شما را راحت‌تر و حتی شادتر می‌کنند، عالی است. اما فراموش نکنید که از خانه و دستگاه‌های هوشمندتان که هر روز هوشمندتر می‌شوند، محافظت کنید.

نتیجه گیری

با گسترش روزافزون سیستم‌های خانه هوشمند، حفاظت از دستگاه‌های متصل به اینترنت و اطلاعات شخصی‌مان اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. این مطلب به 11 روش عملی برای ایمن‌سازی خانه هوشمند شما می‌پردازد.

با به کارگیری نکات ارائه شده در این مقاله می‌توانید گام‌های بلندی در جهت ایمن‌سازی خانه هوشمند خود بردارید. به یاد داشته باشید که امنیت سایبری یک فرایند مداوم است و به‌روزرسانی مداوم دارد.

در جهان اسمارت ما به شما کمک می‌کنیم تا با ارائه راه‌حل‌های جامع امنیتی، از خانه هوشمند خود در برابر تهدیدات سایبری محافظت کنید. تیم متخصصان ما با بررسی دقیق نیازهای شما، بهترین راهکارهای امنیتی را برای خانه هوشمندتان طراحی و اجرا می‌کنند.

با مراجعه به وب‌سایت جهان اسمارت  می‌توانید از خدمات ما در زمینه امنیت خانه‌های هوشمند، از جمله مشاوره، نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی، پشتیبانی و به‌روزرسانی نرم‌افزار، و آموزش و آگاهی‌رسانی اطلاع کسب کنید و با خیالی آسوده از مزایای خانه هوشمند خود لذت ببرید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر