coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

مالیات خودرو سال 1403 به کجا رسید؛ قانون مالیات برای کدام خودروهاست؟

طبق قوانین مالیاتی جدید، مالیات خودرو سال 1403 در دستور کار است و مالکین برخی وسایل نقلیه باید درصدی از قیمت خودرو خود را به عنوان مالیات سالانه پرداخت کنند.

قانون مالیات در لایحه بودحه 1403 بندهای جدیدی دریافت کرد که براساس آن مالیات خودرو نیز به مجموع شمول مالیات اضافه شده است. در قوانین مالیات خودرو سال 1403 گفته شده که تمامی مالکین وسایل نقلیه که ارزش خودرو آنها از 35 میلیارد ریال بیشتر است، باید سالانه 1 درصد از ارزش اصلی خودرو خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. ضمناً این قانون فقط مختص به مالکین وسایل نقلیه شخصی نیست؛ جزئیات خبر را می‌توانید در ادامه نوشته مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: کالاهای معاف از مالیات ارزش افزوده در 1403 معرفی شدند

مالیات خودرو سال 1403 برای خودروهای لوکس

طبق قانون بودجه سال 1403 مالکین تمامی خودروهای سواری و وانت دوکابین شخصی حقیقی و حقوقی و متعلق به ارگان‌های غیردولتی که قیمت روز خودرو آنان بالاتر از 3 میلیاردو 500 میلیون تومان است، می‌بیست سالانه 1 درصد از ارزش خودرو خودرو را به عنوان مالیات به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

همچنین ماخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود.

براین اساس، سازمان امور مالیاتی نیز موظف شده است که مراتب را با دریافت اطلاعات لازم خودرو و مالکین آنها از پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت و آن را به اطلاع مالک برساند.

مالیات خودرو سال 1403 برای خودروهای لوکس

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکلفل را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت نمایند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم می‌باشند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص مالیات خودروهای لوکس در سال 1403 چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر