coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هلند، اتریش یا ایتالیا؟ کدام یک برای تحصیل مناسب تر است؟

امروزه با افزایش نارضایتی ها از وضعیت اقتصادی، بسیاری از دانشجویان تصمیم به مهاجرت و تحصیل در کشور های دیگر را می گیرند. انتخاب کشور مناسب برای تحصیل یکی از مهم ترین تصمیماتی است که دانشجویان بین المللی باید با تحقیقات درست بگیرند. توجه به عواملی همچون، محیط آموزشی، فرهنگ کشور، شرایط زندگی و از همه مهم تر هزینه های تحصیل و زندگی می تواند از جمله دغدغه های دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی باشد.در این مقاله ما سه گزینه اصلی و محبوب برای تحصیل، یعنی کشور هلند، اتریش و ایتالیا را در مقایسه با یک دیگر به صورت خلاصه توضیح خواهیم داد. تا شما بتوانید آگاهانه تر و منطقی برای آینده تان در یکی از این سه کشور تصمیم بگیرید

کدام کشور برای تحصیل مناسب است؟

در ادامه با یک سوال مهم مواجه می شویم که تحصیل در دانشگاه هلند، ایتالیا و یا اتریش ؟ کدام یک برای یک دانشجو بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال به توضیحات زیر توجه کنید

. کشور هلند: هلند یکی از کشور های محبوب در نزد دانشجویان است. این کشور با داشتن برنامه های آموزشی عالی، محیطی دوستانه و امکانات تحصیلی مناسب، به یکی از مقاصد جذاب برای دانشجویان تبدیل شده است. این کشور دارای دانشگاه های بین المللی و معتبری است که آرزو هر دانشجویی تحصیل در آن دانشگاه ها می باشد. برخی از معتبرترین دانشگاه های هلند عبارت است از:

  1.     دانشگاه محبوب آمستردام
  2.     دانشگاه لایدن
  3.     دانشگاه دلفت
  4.     دانشگاه رادبود
  5.     دانشگاه اوترخت

سایر دانشگاه های این کشور نیز معتبر است و دانشجویان باید با توجه به شرایطی که دارند، نسبت به انتخاب و اپلای دانشگاه اقدام نمایند. زبان اصلی آموزش در دانشگاه های هلند، انگلیسی است که با این وجود زمینه ای برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده تا بتوانند راحت تر تحصیل نمایند. جالب است بدانید که این کشور بورسیه های متنوعی را نیز برای دانشجویان ارائه کرده تا در صورت نداشتن وضعیت مالی مناسب از این بورسیه ها بتوانند استفاده نمایند.

هلند، اتریش یا ایتالیا؟ کدام یک برای تحصیل مناسب تر است؟

کشور اتریش: از دیگر مقاصد جذاب و محبوب برای دانشجویان میتوان به دانشگاه های اتریش اشاره کرد. این کشور نیز با داشتن دانشگاه های معتبر همچنین محیطی زیبا ، فرهنگ غنی و از همه مهم تر خدمات و امکانات آموزشی عالی، توانسته نظر بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کند. البته یکی از معایب تحصیل در این کشور، زبان تحصیل آن است که به زبان آلمانی می باشد. البته برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور زبان انگلیسی را نیز ارائه کرده اند.

برخی از برترین دانشگاه های این کشور عبارت است از:

  1.     دانشگاه وین
  2.     دانشگاه گراتس
  3.     . دانشگاه لینز
  4.     دانشگاه تو وایتن
  5.     دانشگاه سالزبورگ

جالب است بدانید که تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی رایگان است و دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه های سنگین ندارند. علاوه بر آن هزینه های پایین زندگی در این کشور، موجب افزایش محبوبیت آن نزد بسیاری از دانشجویان بین المللی شده است.

کشور ایتالیا: از دیگر کشور های محبوب برای تحصیل، می توان به کشور ایتالیا با فرهنگی غنی اشاره کرد.این کشور با تازیخ بزرگ، مردمی مهربان و زیبایی هایی طبیعی از دیگر کشور های جذاب برای تحصیل است. زبان آموزشی در این کشور، ایتالیایی است اما برخی از برنامه های آموزشی آن به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. همچنین ایتالیا با ارائه بورسیه های مختلف بخصوص بورسیه های استانی نظر بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کرده است. جالب است بدانید که دانشگاه های این کشور رتبه بسیار خوبی را در رنکینگ جهانی کسب کرده است.

برخی از برترین دانشگاه های ایتالیا عبارت اند از:

  1.     دانشگاه بولونیا
  2.     دانشگاه میلان
  3.     دانشگاه روم
  4.     دانشگاه پادوا
  5.     دانشگاه فلورانس

با توجه به موارد گفته شده هر سه کشور ایتالیا ، اتریش و هلند دارای مزایای منحصر به فردی هستند که دانشجویان با توجه به شرایط شان می بایست اقدام به ا‌پلای نمایند.

برخی از مزایای تحصیل در ۳ کشور هلند، ایتالیا و اتریش

مزایای تحصیل در دانشگاه ایتالیا عبارت است از:

1-    تحصیل رایگان با اخذ بورسیه های استانی

2-     هزینه های زندگی پایین برای دانشجویان

3-    فرصت برای تحصیل در رشته های هنر ، معماری، تاریخ و علوم انسانی

4-    وجود فرصت های شغلی متنوع برای دانشجویان برای اشتغال در حین تحصیل

و بعد از آن مزایای تحصیل در دانشگاه اتریش عبارت است از:

1-    سیستم آموزشی با کیفیت و با امکانات به روز

2-    هزینه های پایین تحصیل و زندگی برای یک دانشجو نسبت به سایر کشور های اروپایی

3-    وجود فرصت های شغلی و پژوهشی برای فارغ التحصیلان

4-    وجود فرصت های شغلی پس از تحصیل

مزایای تحصیل در دانشگاه هلند عبارت است از:

1-    وجود سیستم آموزشی بین المللی با ارزش و معتبر در جهان

2-    هزینه های زندگی نسبتا پایین برای دانشجویان

3-    محیط زندگی دوستانه و با امنیت بالا

4-    فرصت های بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان برای دانشجویان

با بررسی دقیق مزایای هر کشور می توانید انتخاب درستی از کشور مقصد تان برای تحصیل داشته باشید. البته معمولا دانشجویان برای کاهش هزینه های شان دانشگاه هایی را انتخاب می کنند که هزینه های تحصیل پایین تری را داراست. علاوه بر آن هزینه های زندگی در آن کشور نیز پایین است تا بتوانند از پس مخارج شان در کشور مقصد بر بیایند.

 سخن پایانی

از آنجایی که تحصیل در دانشگاه های معتبر هلند، ایتالیا و اتریش می تواند فرصت طلایی برای دستیابی به بسیاری از اهداف تحصیلی و شغلی باشد، متقاضیان اقدام برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های این سه کشور نیز بسیار بالاست. توجه داشته باشید که برای اقدام به گرفتن پذیرش از این دانشگاه ها باید به صورت مجزا داکیومنت های منحصر به هر یک از دانشگاه ها را مطالعه نمایید و درخصوص زمان اپلای و مدارک مورد نیاز اطلاعات لازم را کسب نمایید. همچنین هر یک از این سه کشور دارای مزیت های منحصر به فرد و فرصت های شغلی و تحصیلی هستند که نظر بسیاری از دانشجویان و متقاضیان را به خود جلب کرده است. در پایان امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر