coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

افزایش مبلغ عوارض خروج از کشور

مبلغ عوارض خروج از کشور 120 هزار تومان افزایش یافت.بر اساس لایحه بودجه سال 1403 عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سفر اول 520 هزار تومان تعیین شده است.

لایحه بودجه سال 1403 عوارض خروج از کشور را برای هر نفر 520 هزار تومان در نظر گرفته است.این در حالی است که سال گذشته عوارض خروج از کشور در سفر اول 400 هزار تومان تعیین شده بود،در واقع عوارض سال جدید 120 هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:سازمان تعزیرات صلاحیت تصمیم گیری در خصوص گزینه عجله دارم تاکسی های اینترنتی را ندارد

بر اساس گزارش های منتشر شده و طبق جدول تعرفه‌های درآمدهای دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال جاری در سفر اول ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده که این مبلغ در سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.شایان ذکر است عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال گذشته در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. بر این اساس عوارض خروج از کشور برای هر نفر نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین پیش بینی شده درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۴۳۶۲ میلیارد تومان باشد که نسبت به رقم ۳۴۳۱ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است. عوارض خروج زائرین حج تمتع، عمره برای هر نفر ۱۷۲ هزار تومان تعیین شده که نسبت به رقم ۱۳۲ هزار تومان در سال گذشته ۴۰ هزار تومان، معادل ۳۰.۳ درصد، بیشتر شده است.

تنها موردی که در این میان تغییر نکرده عوارض خروج هوایی برای زائرین عتبات عالیات است.عوارض در نظر گرفته شده برای آنها به همان نرخ سال گذشته یعنی ۴۵ هزار تومان و عوارض خروج زمینی و دریایی نیز برای این مسافران ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر