coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

واحدهای صنعتی هفته‌ای یک روز برق ندارند

مصرف برق این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.تاکنون برای کنترل مصرف برق در فصل های گرم سال تغییرات زیادی در بخش های مختلف اعمال شده است.اکنون مشخص شد که واحدهای صنعتی هفته‌ای یک روز برق ندارند.

فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست امروز در خصوص برق واحدهای صنعتی توضیح داد:«با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شده، محدودیت‌هایی بر مجموعه شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی تحمیل شده است. امروز بیش از ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌ها تولید و تحویل می‌شود. ۲۴ مگاوات برق نیروگاه‌های خورشیدی به بهره برداری رسیده است. ۶۱۳ مگاوات در شهرک‌های صنعتی در دست ساخت و ساز است.»

بیشتر بخوانید:آخرین جزئیات از تغییر ساعات‌‌ کار‌ ادارات ؛ کارمندان باید مصرف برق خود را کاهش دهند

او ادامه داد:«در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد تولیدی و طرح صنعتی تحت تملک بانک‌ها قرار دارند.در سال ۱۴۰۰، ۱۷ درصد از واحد‌های شهرک‌های صنعتی غیرفعال بود که امروز به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است،در واقع از مجموع ۵۴ هزار واحد صنعتی که در شهرک‌ها مستقر هستند ۶ هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال هستند. البته سالانه بین ۲۸۰۰ تا ۳ هزار واحد به شهرک‌ها افزوده می‌شود.»

وی افزود:«همچنین برای امسال پیش بینی شده که ظرفیت تولید ۳۳۰۰ واحد صنعتی افزایش یابد.هفته‌ای یک روز برق واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قطع می‌شود که البته استان به استان متفاوت است.»

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد:«طبق پیش بینی‌های انجام شده، قرار است امسال ۱۹۰۰ واحد غیرفعال مستقر در شهرک‌های صنعتی، احیا شود.»

او در پایان به ساخت شهرک‌های مشترک با سایر کشور‌ها اشاره کرد گفت:«نشست‌هایی با همتایان خود در کشور عراق داشتیم زمین‌هایی معرفی کردند که با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی این امر به تعویق افتاد. البته در جهت توسعه تعاملات و ارتباطات بین کشورها، زیرساخت ایجاد شهرک‌های صنعتی ایران در کشور‌های مختلف پیش‌بینی شده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص برق واحدهای صنعتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر