coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هاست پایتون چیست و چه کاربردی دارد؟

پایتون (Python) یکی از پویاترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که در طراحی و ساخت انواع سایت‌ها و نرم‌افزارها به کار گرفته می‌شود.

مانند هر سایت و برنامه دیگری، برنامه‌هایی که با زبان پایتون ساخته می‌شوند هم به یک فضای میزبانی نیاز دارند تا به راحتی در دسترس کاربران قرار بگیرند. هاست پایتون، بهترین گزینه موجود برای این نوع اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها است.

با ما همراه باشید تا ببینیم هاست پایتون چیست و برای چه کسانی مناسب است.

آشنایی اولیه با هاست پایتون

شما برای نمایش سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به کاربران در اینترنت، به هاست نیاز خواهید داشت. هاست، در واقع بخشی از یک سرور بزرگ است که تمام داده‌ها، اطلاعات، تصاویر، فایل و محتویات سایت‌ها و نرم‌افزارها روی آن ذخیره و نگهداری می‌شوند.

حالا هاست پایتون چیست؟

هاست پایتون، نوعی فضای میزبانی است که بیشترین سازگاری را با سایت‌ها و برنامه‌های ساخته شده با زبان برنامه‌نویسی پایتون دارد و مخصوص آن‌ها پیکربندی و بهینه‌سازی شده است.

این نوع هاست‌ها، می‌توانند بدون هیچگونه اختلال یا وقفه‌ای، کدهای پایتون را اجرا کنند و برنامه یا سایت شما را در بهترین حالت ممکن به کاربران نمایش دهند. این در حالی است که استفاده از انواع دیگر هاست برای این دسته از سایت‌ها و برنامه‌ها، ممکن است با اختلالات بزرگ و کوچک همراه باشد.

کاربرد هاست پایتون چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، کاربرد اصلی هاست پایتون، میزبانی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که با زبان پایتون برنامه‌نویسی شده باشند.

این هاست، با زبان پایتون و کتابخانه‌های آن کاملا منطبق و مخصوص نصب ماژول‌های پایتون است.

افرادی که از این نوع هاست استفاده می‌کنند، می‌توانند با تمامی نسخه‌های پایتون هماهنگ شوند و با آپدیت نسخه، نیازی به تغییر هاست نخواهند داشت.

در این نوع هاست، توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی به تمام فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌های پایتون دسترسی داشته باشند و به‌راحتی، کار خود را پیش ببرند.

در یک کلام، هر جایی که یک سایت یا برنامه با زبان پایتون توسعه یافته باشد، خرید هاست پایتون منطقی و کاربردی است.

ویژگی‌های یک هاست پایتون خوب

در صورتی که می‌خواهید برای سایت یا اپلیکیشن خود از هاست پایتون استفاده کنید، باید بدانید که یک هاست پایتون خوب باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

۱- پشتیبانی از نسخه‌های مختلف پایتون

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی قدیمی و بسیار رایج است و در حال حاضر، نسخه‌ها و توزیع‌های متنوعی از آن وجود دارد.

هر برنامه و سایتی، ممکن است با یک نسخه از پایتون توسعه یافته باشد؛ این نوع سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به ویژگی‌ها و کتابخانه‌های خاصی وابسته هستند، به همین دلیل هاست پایتون باید با انواع نسخه‌های فعال این زبان هماهنگی داشته باشد.

در حال حاضر، نسخه‌های بعد از ۳.۷ پایتون، فعال و قابل استفاده هستند.

۲- یکپارچه شدن با انواع وب سرورها

وب سرورهای پایتون، روی سرور اصلی نصب می‌شوند و وظیفه دارند برنامه‌ها و سایت‌های ساخته شده با کد پایتون را به کاربران نشان دهند.

وب سرورها، انواع مختلفی دارند؛ مثلا وب سرور Nginx و آپاچی، از مشهورترین انواع آن هستند. متاسفانه برخی هاست‌ها، تنها با تعدادی از این وب سرورها منطبق می‌شوند و این یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می‌آید.

به همین دلیل، اگر به دنبال هاست پایتون خوب هستید، حتما سراغ گزینه‌ای بروید که با انواع وب سرورها هماهنگی داشته باشد.

۳- داشتن Interpreter پیش‌فرض

کدهای دستوری که با زبان‌های برنامه‌نویسی از جمله پایتون نوشته می‌شوند، برای اینکه برای ماشین‌ها قابل فهم باشند، باید کامپایل شوند. Interpreter، ابزاری است که این مسیر را کوتاه‌تر می‌کند و نیاز به کامپایل را از بین می‌برد.

وقتی شما یک سایت یا اپلیکیشن را با استفاده از کدهای دستوری پایتون توسعه می‌دهید، باید هاستی را انتخاب کنید که Interpreter منطبق با آن برنامه را روی خود داشته باشد؛ در غیر این صورت در مرحله اجرا و نمایش به کاربر دچار مشکل خواهید شد.

یکی از ویژگی‌های مهم هاست پایتون، این است که روی سرور اصلی یک Interpreter پیش فرض دارد؛ هنگام خرید هاست پایتون باید به این ابزار توجه کنید و ببینید با برنامه و سایت شما همخوانی دارد یا خیر.

۴- پشتیبانی از کتابخانه‌های پایتون

علت محبوبیت پایتون در دنیای برنامه‌نویسی، این است که کتابخانه‌های مختلفی دارد؛ حال تصور کنید یک هاست پایتون، از این کتابخانه‌ها پشتیبانی نکند؛ آیا شما حاضر هستید برای این فضای میزبانی هزینه‌ای بپردازید؟

هاست پایتون خوب، هاستی است که از کتابخانه‌های مشهور این زبان برنامه‌نویسی، از جمله Seaborn، plotly، pandas، Selenium و موارد مشابه پشتیبانی کند.

بنابراین اگر قصد دارید برای سایت یا برنامه خود از هاست پایتون استفاده کنید، حتما به انطباق و هماهنگی با کتابخانه‌های پایتون، به خصوص کتابخانه‌هایی که از آن‌ها استفاده کرده‌اید، توجه ویژه داشته باشید.

۵- منابع مقیاس‌پذیر و قابل ارتقا

هاست، مانند لباس نیست که به مرور زمان، سایز آن برایمان کوچک شود و آن را دور بیندازیم! یکی از ویژگی‌های هاست پایتون خوب، این است که قابلیت ارتقای منابع در طول زمان را داشته باشد؛ زیرا سایت یا اپلیکیشن شما، همیشه مانند روزهای اول خلوت و محدود نخواهد بود.

یک هاست پایتون خوب، باید قابلیت این را داشته باشد که در صورت نیاز، منابع بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد؛ در صورتی که هاست شما دارای این ویژگی نباشد، با افزایش ترافیک، کاربران در استفاده از سایت و اپلیکیشن، با اختلال جدی مواجه خواهند شد.

۶- امکانات امنیتی قوی

هاست پایتون چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ویژگی‌های مهم هاست پایتون خوب، این است که دارای ویژگی‌های امنیتی کامل باشد. ارائه امکانات امنیتی مانند SSL/TLS، دسترسی امن SSH، محافظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران از جمله ویژگی‌های مهم هاست پایتون باکیفیت است.

۷- مطابقت با فریم‌ورک‌های مختلف

اگر کمی با زبان پایتون آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که برای کدنویسی با این زبان، به فریم‌ورک‌هایی همچون Django، pyramid، Bottle، Falcon، CherryPy و موارد دیگر نیاز خواهید داشت.

با استفاده از این موارد، کدنویسی آسان‌تر می‌شود و دیگر نیازی به توجه به جزئیات دست پایین نخواهد بود. با این حال، اگر هاست شما با این فریم‌ورک‌ها مطابقت نداشته باشد، در فرایند اجرا و نمایش سایت و اپلیکیشن دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل، یکی از معیارهای مهم در انتخاب هاست پایتون، سازگاری با فریم‌ورک‌ها است.

هاست پایتون بهتر است یا سرور مجازی؟

پاسخ به اینکه هاست پایتون بهتر است یا سرور مجازی، بستگی به نیاز شما دارد. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، سایت‌ها و برنامه‌هایی که در کدنویسی آن‌ها، از زبان پایتون استفاده شده باشد، برای اجرای بدون مشکل‌ها کدها، به هاست پایتون نیاز دارند.

اگرچه سرور مجازی در جای خود می‌تواند بسیار مفید و موثر واقع شود، اما در مواردی که کدنویسی آن‌ها به زبان پایتون است به اندازه کافی کارآمد نیست. سرور مجازی، با کتابخانه‌های پایتون و فریم‌ورک‌های آن خیلی سازگار نیست، نمی‌تواند با سرعت کافی داده‌ها را نمایش دهد و گزینه مناسبی برای میزبانی این نوع سایت‌ها و برنامه‌ها نیست.

از کجا هاست پایتون خوب بخریم؟

هاست پایتون نیز مانند انواع دیگر فضای میزبانی، دارای اقسام مختلفی است. انتخاب بهترین هاست پایتون، بستگی به نیازهای شما دارد؛ به عنوان مثال ممکن است برای یک شخص ارزان‌ترین مورد، بهترین گزینه باشد و برای شخصی دیگر، امکانات حرف اول را بزند.

لیموهاست یک گزینه مطمئن و عالی برای تمامی مشتریانی است که به دنبال هاست پایتون خوب هستند. خرید هاست از این هاستینگ چندین مزیت دارد:

  • تنوع پلن‌ها و سرویس‌های میزبانی در این هاستینگ بالاست
  • قیمت‌گذاری سرویس‌های میزبانی بسیار منصفانه و به صرفه است
  • ویژگی‌های امنیت کامل از فایروال و گواهینامه SSL رایگان گرفته تا سیستم‌های آنتی‌دیداس و.. را ارائه می‌دهد
  • ضمانت بازگشت وجه ۳۰ روزه در صورت نارضایتی
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته و حرفه‌ای

اگر قصد خرید هاست پایتون دارید، می‌توانید همین حالا به وب‌سایت لیموهاست مراجعه کرده و پلن موردنظرتان را بهترین قیمت تهیه کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر