coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

سازمان نصر: همستر کامبت بازی نیست، اپلیکیشن است!

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در اظهارنظری عجیب بیان کرد که همستر کامبت بازی نیست، اپلیکیشن است که در قالب تلگرام نمود پیدا کرده است.

بازی همستر کامبت یا ربات همستر یا هرچیزی که اسمش را می‌گذارید؛ الان دو هفته است که در سراسر کشور توسط کاربران تلگرام به عنوان یک توکن کلیک می‌شود. به عقیده ایرانیان، همستر می‌تواند در لیست توکن‌های قابل معامله در شبکه بلاکچین لیست شود و در صرافی‌های رمزارزی به فروش گذاشته شود.

پس از آنکه پلیس فتا درخصوص امکان کلاهبرداری از طریق بازی همستر هشدار داد، حالا رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر (سازمان نظام صنفی رایانه‌ای) نیز به ماجرا ورود کرده و می‌گوید که همستر بازی نیست، بلکه یک اپلیکیشن است.

بیشتر بخوانید: همستر کامبت قابل معامله است؟

همستر کامبت یک اپلیکیشن است

ابوالفضل صادقی، درخصوص ربات تلگرامی همستر بیان کرد:

«از نظر بازی‌سازان همستر کامبت در دسته بازی‌ها قرار نمی‌گیرد؛ البته طراحان این بازی سعی کردند همستر تا حدی شبیه به بازی‌های آیدل کلیکر (نوعی بازی ویدیویی که برای گروه خاصی طراحی شده است) باشد اما چون در آن تقریباً هیچ گیم‌پلی به جز ضربه زدن انجام نمی‌شود، نمی‌توان اسم بازی بر آن گذاشت.»

وی تاکید کرد: «می‌تون آن را اپلیکیشنی درنظر گرفت که سعی شده است تا اقتصادِ بازی روی آن اجرا شود. کاربر به واسطه اینکه حس می‌کند دارد چیزی به دست می‌آورد، مجدداً به فضای آن بازمی‌گردد و نرخ بازگشت بازیکنان به بازی از این طریق افزایش می‌یابد. اقتصاد بازی، کاربر را مجاب می‌کند تا به بازی پایبند باشد، همانگونه که در همستر کامبت ضربه زدن یا ارتقای کارتها این فضا را ایجاد کرده است.»

همستر کامبت یک اپلیکیشن است

ویژگی‌های یک بازی موبایل

صادقی توضیحاتی درخصوص ویژگی‌های یک بازی موبایلی داد و گفت:

«یک بازی باید از نظر گیم‌پلی و ژانر در سطح بالایی قرار گیرد و اصولاً این موارد را دارا باشد تا گیمر بتواند در دنیای از پیش تعیین شده بازی غرق شده و با دریافت جوایز مختلف بتواند مراحل گیم را به اتمام برساند.»

وی تاکید کرد: «بازی باید بتواند فرد را سرگرم کند، اما همستر کامبت بیشتر جنبه مالی دارد و حتی اگر قرار باشد اسم بازی روی آن بگذاریم، همستر کامبت در دسته Play to Earnها قرار می‌گیرد؛ یعنی فرد به دنبال سرگرمی نیست و صرفا بازی می‌کند تا درآمدی به دست بیاورد. البته برخی بازی‌های Play to Earn هم هستند که وجود جنبه سرگرمی هم در آنها رعایت شده است.»

جنبه مالی همستر تلگرام چگونه است؟

رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران درباره جنبه مالی همستر کامبت توضیح داد:

«برای عرضه اولیه ارز دیجیتال، باید ارز با قیمت بسیار پایین در اختیار برخی افراد قرار گیرد تا دست به دست شود، اما طراحان همستر کامبت با هوشمندی سعی کردند این ارز اولیه را در قالب یک بازی به مخاطب عرضه کنند تا تلاش کند سکه یا Profit به دست بیاورد تا پس از آن طراحان برنامه ارزش فعالیت در بازی را اعلام کنند. یعنی تلاش فرد بالاخره یک ارزشی پیدا می‌کند. اگر بخواهیم از این نظر همستر کامبت را بررسی کنیم، با توجه میزان مخاطبانی که جذب کرده باید بگوییم که بسیار موفق بوده است.»

همستر کامبت یک اپلیکیشن است

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توضیحات رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران درخصوص همستر تلگرام چیست؟ لطفاً نقطه نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر