coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بوی افزایش قیمت خودرو می‌آید؛ وزرات صمت مجوز صادر کرد؟

قیمت‌های جدید خودروسازان به خصوص ایران خودرو، مشخص می‌کند که برنامه‌هایی برای افزایش قیمت خودرو پی‌ریزی شده و باید خودمان را آماده کنیم.

روز گذشته قیمت کارحانه محصولات ایران خودرو خرداد 1403 منتشر و افزایش قیمت به خوبی در آن مشهود بود. مدتی قبل نیز این شرکت، قیمت خودروهای خانواده هایما را به شدت افزایش و اعلام کرد که در فراخوان‌های فروش، قیمت جدید در فاکتور درج می‌شود. حال در لیست جدید قیمت خودروهای این شرکت، می‌بینیم که قیمت همه محصولات ایران خودرو افزایش یافته است.

حال در طرح سؤالی از عباس علی‌آبادی، وزیر صمت پرسیده است که آیا وزارت صمت مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر کرده است؟ از صحبت‌های وی می‌توان دریافت که قیمت خودرو احتمالاً به زودی افزایش خواهد یافت ولی سرعت فعلی آن کم است. جزئیات کامل صحبت‌های وی را می‌توانید در ادامه نوشته بخوانید.


بیشتر بخوانید:


توضیحات وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤلی درباره صدور مجوز افزایش بهای خودرو توسط وزارت صمت بیان کرد: «اگر به من باشد باید بگویم که ما بابد به سمت اقتصاد بازار حرکت کنیم؛ چرا که در این بازار هیچگونه انحصار و رانتی وجود ندارد.»

وی افزود:

«اگر این کار را نکنیم تولید جاذبه نخواهد داشت و تولیدکننده را اجبار می‌کنیم که به قیمت تمام‌شده کالای تولیدی را بفروشد. این موضوع می‌تواند به تولید لطمه بزند و اگر به تولید لطمه وارد شود، زیان‌ بزرگتری در قیمت بازار خواهیم داشت و از آن طرف ممکن است به بازار صدمه جدی‌تری وارد شود.»

توضیحات وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو

علی‌آبادی ادامه داد: «در زمان کنونی قیمت خودرو و کالاهایی که تابع قیمتگذاری است براساس قوانین و مقررات برعهده شورای رقابت تعیین می‌شود و ما در وزارت صمت تابع این قوانین هستیم.»

از وزیر صمت پرسیده شد که فهرستی از قیمت محصولات ایران‌ خودرو ویژه خرداد منتشر شده که نسبت به آخرین فهرست اعلامی این خودروساز در تیرماه سال گذشته افزایش زیادی داشته است و آیا این خودروساز اجازه افزایش قیمت داشته است؟ وی در این خصوص گفت:

«در رابطه با این موضوع خبری ندارم و باید بررسی کنم.»

بیشتر بخوانید:

آیا به نظر شما با وجود اظهار بی‌اطلاعی وزیر صمت، قیمت خودرو افزایش یافته است؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر