coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

مایکروسافت ارائه قابلیت بحث‌برانگیز ریکال را به تعویق انداخت

مایکروسافت رسما اعلام کرد که ارائه قابلیت جنجالی « ریکال » تا مدت نامشخصی به تعویق افتاده است. این شرکت قصد دارد هفته آینده کامپیوترهای جدید کوپایلوت‌پلاس خود را بدون این ویژگی عرضه کند. قابلیت ریکال که از زمان معرفی‌اش بحث‌ها و نگرانی‌های زیادی را به‌وجود آورده، از تمام کارهایی که روی کامپیوتر انجام می‌دهید اسکرین‌شات می‌گیرد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در حال تنظیم مدل انتشار ریکال هستیم تا از تخصص جامعه اینسایدر برای اطمینان از مطابقت این ویژگی با استانداردهای بالای کیفیت و امنیت خود بهره ببریم. هنگام انتشار نسخه پیش‌نمایش Recall برای ویندوز اینسایدر، جزئیات مربوط به نحوه دریافت آن را منتشر خواهیم کرد.»


بیشتر بخوانید:


قابلیت‌ ریکال (Recall)

این بیانیه به این معنی است که خریداران کامپیوترهای کوپایلوت‌پلاس در ابتدا به قابلیت ریکال دسترسی نخواهند داشت و مایکروسافت اذعان کرده که نیاز به زمان بیشتری برای تست بهبودهای امنیتی این ویژگی دارد.

مایکروسافت ماه گذشته برای اولین بار ویژگی ریکال را به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی کامپیوترهای کوپایلوت‌پلاس معرفی کرد. از آن زمان، مدافعان حریم خصوصی و کارشناسان امنیتی هشدار داده‌اند که ریکال می‌تواند برای امنیت سایبری یک «فاجعه» باشد.

هفته گذشته، مایکروسافت متعهد به سه به‌روزرسانی عمده برای ریکال شد که شامل تبدیل این ویژگی به یک تجربه اختیاری، رمزگذاری دیتابیس و تأیید هویت از طریق Windows Hello است. ریکال از هوش مصنوعی برای اسکرین‌شات گرفتن از تقریباً تمام مواردی که روی کامپیوتر مشاهده یا انجام می‌دهید استفاده می‌کند و سپس امکان جست‌وجو و بازیابی موارد مشاهده‌شده را به شما می‌دهد. همه چیز در ریکال به گونه‌ای طراحی شده است که به‌صورت محلی و خصوصی روی دستگاه باقی بماند و از هیچ داده‌ای برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده نمی‌شود.

تصمیم مایکروسافت برای به‌تعویق انداختن انتشار قابلیت ریکال، پس از شهادت برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت. اسمیت در این جلسه اعلام کرد که مایکروسافت به‌عنوان بخشی از ابتکار آینده امن (SFI)، امنیت را در اولویت قرار داده است. به گفته اسمیت، مایکروسافت امنیت را به یک بخش اجباری در فرآیند بررسی دو سالانه برای همه کارمندان تبدیل خواهد کرد و این تغییر به‌گونه‌ای اعمال می‌شود که امنیت سایبری در پاداش و حقوق سالانه هر کارمند لحاظ شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر