coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

افت قیمت وسایل نقلیه مشمول بیمه شخص ثالث شد

رئیس مرکز مدیریت یمه مرکزی از اجرای قانونی خبر داد که می‌تواند هدیه‌ای برای مردم باشد. قرار بر این است که خسارت افت قیمت وسایل نقلیه مشمول بیمه شخص ثالث شود.

حتماً می‌دانید که که وقتی تصادفی رخ می‌دهد، راننده وسیله نقلیه‌ای که توسط پلیس مقصر معرفی شده باید خسارت راننده مقابل و وسیله نقلیه‌اش را بپردازد. این یک قانون کلی در کشور است و این مهم چند وجه دارد. نحست آنکه اگر راننده مقصر بیمه شخص ثالث داشته باشد، می‌تواند خسارت راننده مقابل را بسته به میزان خسارتی که در زمان خرید بیمه تعیین کرده، از شرکت بیمه بستاند. اما در مورد بعدی شرایط سخت‌تر است؛ چنانچه راننده مقصر بیمه شخص ثالث نداشته باشد، باید کل هزینه جانی و مالی راننده مقابل را خود پرداخت کند. در مورد خسارت‌های وارد بر راننده مقصر نیز می‌توان گفت که اگر این راننده بیمه بدنه داشته باشد، می‌تواند تمام خسارت خود را از شرکت بیمه مطالبه کند. (هرنوع تصادفی قطعاً بر قیمت خودرو تصادف کرده اثرگذار است)

تمام موارد بالا را گفتیم که بگوییم با قانون جدیدی که بیمه مرکزی وضع کرده، زین براساس گفته رئیس مرکز مدیریت بیمه مرکزی، افت قیمت وسایل نقلیه مشمول بیمه شخص ثالث خواهد شد. جزئیات بیشتر خبر را در ادامه مطلب دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: نرخ جدید بیمه دهک های 6 تا 9 اعلام شد؛ بیمه رایگان برای 5 دهک اول درآمدی

افت قیمت وسایل نقلیه مشمول بیمه شخص ثالث شد

حسن رضا عباسیاان فرد، رئیس مدیریت یبمه مرکزی افزود بیان کرد: «پیش‌تر دولت زیان مالی را براساس خسارت فیزیکی تعیین کرده بود بطوریکه افت قیمت وسایل نقلیه در آئین‌نامه اجرایی ماده 30 تعریف نشده بود. حال این آئین‌نامه تعیین شده است.»

عباسیان افزود:

«افت قیمت در خسارت باید براساس ضربه شدید به خودرو باشد و این نیست که خسارت جزئی به خودرو وارد شود و بیمه افت قیمت، شامل این خودرو شود، دستورالعمل افت قیمت پیش‌بینی شده است.»

افت قیمت وسایل نقلیه مشمول بیمه شخص ثالث شد

رئیس مرکز مدیریت بیمه مرکزی ادامه داد: «افت قیمت فقط یکبار شامل وسایل نقلیه می شود، گاهی آسیب‌های جزئی و کلی در تصادفات رانندگی باعث کاهش شدید قیمت خودرو می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا اگر خودرو صفر یا گران‌قیمت باشد، صاحب اتومبیل هنگام فروش خودروی خود با ضررچشم‌گیری روبه‌رو شود. بر اساس قانون، مسئول پرداخت خسارت افت قیمت خودرو راننده مسبب حادثه خواهد بود.»

وی بیان کرد:

«خسارت‌ها براساس شدت حادثه و سابقه تصادف تعلق خواهد گرفت، اگر شخصی در خصوص خسارت خود اعتراض دارند می‌توانند از سوی برخی صاحب‌نظران خبره و مستقل عمل کنند و سپس از بعد از تایید بیمه مرکزی خسارت پرداخت خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین عزیز تکراتو از قنون جدید بیمه شخص ثالث چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر