coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هایپرکار برقی Owl SP600 رکورد سریع‌ترین خودروی برقی جهان را شکست [+ویدئو]

هایپرکار برقی Owl ساخت شرکت Aspark ژاپن با سرعت خیره‌کننده 438.7 کیلومتر بر ساعت، رکورد جدیدی در جهان ثبت کرد. این رکورد که 26.7 کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از رکورد قبلی هایپرکار کرواتی Rimac Nevera است که در سال 2022 ثبت شد و حالا افتخار جدیدی برای Aspark محسوب می‌شودماسانوری یوشیدا، مدیرعامل شرکت Aspark که این شرکت را در سال 2005 تأسیس کرده، گفت: «حدود 10 سال است که ما روی هایپرکار Owl کار می‌کنیم. هدف ما ساخت سریع‌ترین خودروی جهان بود و امروز [8 ژوئن] با هایپرکار جدیدمان، Owl SP600، موفق به ثبت رکورد سرعت جهانی شدیم. این توانایی فنی، الهام‌بخش همه‌ی دست‌اندرکاران برای دستیابی به برتری شخصی و چالش و رشد در آینده است.»


بیشتر بخوانید:


هایپرکار برقی Owl حالا سریع‌تری خودرو برقی جهان است

هایپرکار برقی Owl برای اولین بار به صورت نمونه اولیه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 رونمایی شد. این خودرو در فوریه سال بعد توانست در 1.89 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در نوامبر 2019، قیمت این هیولا با قدرت 1480 کیلووات (تقریباً 2000 نیوتن‌متر گشتاور) 3.1 میلیون دلار اعلام شد و توانست در 1.69 ثانیه به سرعت 96.5 کیلومتر بر ساعت برسد.

Aspark با همکاری شرکت Manifattura Automobili Torino تنها 50 دستگاه از این خودرو را در ایتالیا تولید کرد و اولین نمایشگاه رسمی آن در اوساکا ژاپن افتتاح شد. فروش این خودرو در دسامبر 2020 برای آمریکای شمالی و اروپا اعلام شد.

 

مشخصات کلیدی هایپرکار برقی Owl

مشخصات کلیدی مدل تولیدی شامل قدرت خروجی 1456 کیلووات (1953 اسب بخار) از چهار موتور، 4600 نیوتن‌متر گشتاور در هر چرخ عقب و 2120 نیوتن‌متر گشتاور در هر چرخ جلو است که این خودرو را قادر می‌سازد در 1.78 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت 413 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. باطری 69 کیلووات‌ساعتی این خودرو می‌تواند با هر بار شارژ تا 400 کیلومتر را طی کند.

مشخصات ظاهری سریع ترین خودرو برقی جهان

هایپرکار Owl با ارتفاع 910 میلی‌متر از سطح زمین، تایرهای میشلین بزرگ (265/35 ZR20 در جلو و 325/30 ZR21 در عقب)، شارژ سریع 200 کیلوواتی/800 ولتی، سیستم تعلیق دبل ویشبون با کنترل ارتفاع فعال و ترمزهای دیسکی Sicom، مشخصات بسیار برجسته‌ای دارد.

هایپرکار برقی Owl رکورد سریع‌ترین خودروی برقی جهان را شکست [+ویدئو]

ثبت دو رکورد جهانی در گینس

این خودرو در سال گذشته برای ثبت دو رکورد جهانی گینس در Elvington Airfield در یورکشایر انگلستان حضور یافت: سریع‌ترین هشتم مایل و سریع‌ترین ربع مایل با یک خودروی برقی. چند ماه پیش نیز این خودرو در Amelia Concours d’Elegance در آمریکا به نمایش درآمد و سپس در Miami Supercar Rooms برای فروش به نمایش گذاشته شد.

رکورد جدید این ماه توسط نمونه اولیه تولیدی جدیدی به نام SP600 ثبت شده است. شرکت Manifattura Automobili Torino (MAT) دوباره مسئول توسعه و ساخت این خودرو بوده و با شرکت Bridgestone برای تایرهای سفارشی Potenza Race همکاری کرده است. با اینکه جزئیات بیشتری درباره Owl SP600 منتشر نشده، اما این خودرو به عنوان “تکامل نسخه اصلی Owl Aspark که به‌طور خاص برای سرعت بالا توسعه یافته” توصیف شده است.

در این رکوردشکنی، مارک باسنگ، برنده 24 ساعت نوربرگ‌رینگ، در Automotive Testing Papenburg آلمان رانندگی کرده است. این دومین تلاش در همان روز بود که با دستگاه اندازه‌گیری GPS مبتنی بر Racelogic V-Box تأیید شد. با توجه به اشتیاق Rimac برای رکوردشکنی، احتمالاً Mate Rimac به زودی برای ثبت رکورد جدید تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر