coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

از کجا دامنه بخرم؟ بررسی 5 سایت برتر ایران

در این مقاله بهترین انتخاب‌هایی که برای جست‌وجو، ثبت و خرید دامنه می‌توانید داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

بهترین‌های سایت‌های ایران برای جستجو، ثبت و خرید دامنه کدامند؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ روشنی می‌دهیم و البته از شما هم می‌خواهیم که با به اشتراک گذاشتن تجربه‌های خودتان به بهتر شدن این لیست کمک کنید.

ابتدا بیایید معنی دامنه را مرور کنیم و بعد برویم سراغ بررسی 5 سایت خوب برای خرید دامین و پاسخ‌دادن به سوالات احتمالی شما.

دامنه یا Domain چیست؟

«دامنه یا دامین همان آدرس اینترنتی دو جزئی و منحصر‌به‌فرد یک سایت است که از یک نام و پسوند تشکیل شده است. کاربران با جست‌وجوی این آدرس در مرورگر خود می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به حفظ کردن IP سایت، سایت شما را پیدا کنند.»

دامنه یا Domain چیست؟

این خلاصۀ مفهوم دامنه بود؛ اگر اطلاعات بیشتری خواستید، مقالۀ «دامنه چیست» را حتماً بخوانید.

چه زمانی دامنه بخریم؟

فرقی ندارد که بخواهید کسب‌وکار داشته باشید، سایت شخصی راه بیندازید یا از خرید و فروش دامنه درآمد کسب کنید؛ یا حتی بخواهید ایده‌هایتان را ثبت کنید و در آینده از آن‌ها استفاده کنید. در هر صورت، می‌توانید هر زمان که بخواهید، با جستجو در سایت‌های معتبر از آزاد بودن دامنه مطمئن شوید و سپس به ثبت و خرید آن اقدام کنید.

از کجا دامنه بخریم؟

تا اینجای مقاله با معنی دامین یا دامنه آشنا شدیم و فکر می‌کنم یک قدم دیگر به خرید دامنه نزدیکتریم. در این بخش 5 تا از بهترین سایت‌های برای خرید دامین را بررسی می‌کنیم.

لیموهاست

شکل‌گیری لیموهاست، داستان جالبی دارد. جمعی از باتجربه‌ها که مویی در حوزۀ میزبانی وب سپید کرده بودند، احساس کردند که جای یک شرکت خلاق و مسئولیت‌پذیر، در صنعت هاستینگ ایران خالی است. این شد که دست به دست تیمی جوان و جویای نام دادند و لیموهاست را خلق کردند.

خرید دامنه از لیموهاست، به چند دلیل به نفع شماست:

  • هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای می‌پردازید
  • نمایندۀ رسمی رجیسترار جوکر در ایران است
  • بیشتر از 800 تا پسوند دامنه مختلف ارائه می‌کند
  • از طریق پنل کاربری لیموهاست می‌توانید DNS را به‌سادگی تنظیم کنید
  • انتقال دامنه به لیموهاست رایگان است
  • پشتیبانی همیشه آمادۀ پاسخگویی به شماست
  • در بین هاستینگ‌های ایرانی درصد رضایت مشتری بالایی دارد

امیدواریم خرید دامنه از لیموهاست، برای شما هم به تجربۀ خوبی تبدیل شود.

وب رمز

وب رمز هم جزو سایت‌هایی است که دامنه‌های محبوب و پرطرفداری را ارائه می‌کند. تنوع دامنه‌های وب رمز نسبت به لیموهاست کمتر است، اما می‌توانید دامنه‌های قیمت مناسبی را (چه ایرانی و چه بین‌المللی) آنجا پیدا کنید.

در ضمن، در پنل کاربری وب رمز می‌توانید همۀ دامنه‌های خود را یکجا مدیریت کنید.

ایران هاست

این شرکت جزو قدیمی‌های هاستینگ است. بد نیست بدانید که قیمت ثبت دامنه در ایران هاست نسبت به رقبا بالاتر است؛ اما خوبی این شرکت آن است که معتبر است و می‌توان با خیال راحت و بدون نگرانی از خدمات آن استفاده کرد. معمولاً شرکت‌های قدیمی کاری نمی‌کنند که اعتبارشان آسیب ببیند.

از کجا دامنه بخرم؟ بررسی 5 سایت برتر ایران

نت افزار

نت افزار دیگر سایت معتبر در زمینه خرید دامنه است که می‌توانید از آن برای ثبت نام دامنه‌های مختلف استفاده کنید، بدون اینکه نگران از دست دادن نام دامنه خود باشید. مزیت اصلی این شرکت پیگیری تمدید دامنه برای جلوگیری از سلب امتیاز آن است. غیر از آن، پشتیبانی خوب و 24 ساعته شما را هر جا که نیاز به کمک داشتید، راهنمایی می‌کند.

ایران سرور

می‌شود گفت که پیشکسوت حوزۀ هاستینگ ایران‌سرور است. درست است که این شرکت تا حالا فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، اما هنوز هم می‌شود روی آن حساب کرد و به جستجو و ثبت دامنه در آن پرداخت. ایران سرور حدود 400 پسوند دامنه مختلف را به کاربران ارائه می‌کند و از نظر قیمتی کمی گران حساب می‌شود. البته پشتیبانی خوب می‌تواند این گرانی را تا حدی جبران کند.

نکات مهم در ثبت و خرید دامنه

در این بخش می‌خواهیم خیلی خلاصه نکاتی را بگوییم که کمک می‌کند دامنه بهتری بخرید. یادتان باشد که سایت شما باید آدرس واضح و سرراستی داشته باشد تا راحت به خاطر مخاطبان سپرده شود و هویت کسب‌وکار شما، یا زمینه فعالیتتان را نشان دهد. در کل، هرچه ساده‌تر، بهتر!

دیگر نکات:

  • از نام برند استفاده کنید
  • از کلمات کلیدی کسب‌وکارتان استفاده کنید
  • به گزینه‌هایی غیر از ir و com هم فکر کنید
  • نام طولانی استفاده نکنید
  • ترجیحاً از کاراکتر خط تیره یا همان – استفاده نکنید
  • ترجیحاً از عدد استفاده نکنید
  • آینده نگر باشید (مثلاً اگر قرار است بعدها لوازم دیگری به سایتتان اضافه کنید، نام یک محصول را روی دامنه نگذارید)
  • نام‌های تکراری استفاده نکنید
  • هویت کسب‌وکارتان را در نام دامنه بازتاب دهید

اگر هنوز حوصلۀ مطالعه دارید، یک پیشنهاد جذاب خواندنی برایتان داریم: راهنمای انتخاب نام دامنه برای سایت و فروشگاه اینترنتی.

سوالاتی که ممکن است دربارۀ خرید دامنه داشته باشید

  • آیا دامنه‌هایی با پسوندهای غیر معمول (مانند .tech یا .blog) تأثیری بر سئوی سایت دارند؟

پسوند دامنه ذاتاً تأثیر مستقیمی بر سئو ندارند. اما ممکن است برخی پسوندها روی اعتماد کاربران تاثیر بگذارند. مثلاً در سال‌های اخیر دیده شده که تعداد زیادی از سایت‌های کلاهبردار، از پسوند .biz استفاده می‌کنند. همین باعث عدم اعتماد مخاطبان و به تبع آن، افت سئو می‌شود.

  • آیا می‌توانم یک دامین را مادام‌العمر به نام خودم ثبت کنم؟

خیر؛ مدت زمان اجارۀ هر دامنه حداقل یک سال است و باید آن را سالانه تمدید کرد. البته شما می‌توانید دامنه را برای 5 یا 10 سال بعد هم به نام خودتان ثبت کنید.

  • آیا می‌توانم دامنه‌ای که قبلاً ثبت شده را خریداری کنم؟

بستگی دارد کسی که دامنه را قبل از شما خریداری کرده، قصد فروش آن را داشته باشد یا نه! اگر ایشان قصد فروش دامنه را داشتند، می‌توانید با پرداخت مبلغی -که معمولاً خیلی بیشتر از قیمت اصلی دامنه است- پروسۀ «انتقال مالکیت دامنه» را آغاز کنید.

  • آیا می‌توانم دامنه‌ای که برای یک کشور خاص است (مانند .de برای آلمان) را بخرم؟

بله، اما برخی از پسوند دامنه‌های کشوری محدودیت‌هایی برای ثبت دارند. برای مثال، برای ثبت دامنه .de باید یک آدرس معتبر در کشور آلمان داشته باشید.

حرف آخر

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، این مقاله با نظرات شما کامل می‌شود؛ اگر تجربه خرید دامنه از این 5 سایت یا دیگر شرکت‌ها را دارید، حتماً در بخش نظرات مطرح کنید تا به تصمیم‌گیری دیگر دوستان هم کمک کنید. اگر هم سوالی داشتید، راحت باشید و از ما بپرسید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر