coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پیش بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات ؛ نظرات یک کارشناس بازار مسکن

به تازگی یک کارشناس بازار مسکن به پیش بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات پرداخته است که بد نیست شما هم از جزئیات این پیش‌بینی مطلع شوید.

انتخابات ریاست جمهوری 1403 قراراست در روز جمعه، 8 تیرماه برگزار شود و کارشناسان حوزه‌های مختلف از مسکن گرفته تا خودرو و غیره پیش‌بینی‌های خود را با توجه به دانش و تجربه‌شان از وضعیت بازار اعلام می‌کنند. یکی از دغدغه‌های مردم این است که آیا قیمت مسکن بعد از برگزاری انتخابات و مشخص شدن رئیس جمهور بعدی کشور، افزایش می‌یابد یا خبر؟

در این خصوص یک کارشناس بازار مسکن به نقل پیش بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات پرداخته و توضیحاتی درخصوص این بازار متلاطم ارائه کرده است. در ادامه مطلب با جزئیات صحبت‌های این کارشناس همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان [+ نحوه ثبت درخواست وام]

پیش بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات

مجید گودرزی، کارشناس بازار مسکن درخصوص افزایش قیمت مسکن پس از انتخابات بیان کرد: «کاندیداها اگر قوانینی مانند ساماندهی بازار مسکن و الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را به طور جدی اجرا کنند، می‌توان گفت هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت مسکن در ایران وجود ندارد.»

وی به شرح وضعیت فعلی مسکن پرداخت و گفت:

«اکنون با بازاری مواجه هستیم که در رکود تورمی به سر می‌برد. امسال نیز هیچ‌کدام از مولفه‌هایی که برای تحریک این بازار لازم است، تقویت نشده‌اند. دوره انتظار برای خانه‌دار شدن در ایران به بیش از ۱۰۰ سال رسیده و از سوی دیگر وام‌های بانکی کفاف خرید تنها ۶ تا هفت متر مسکن را می‌دهند.»

گودرزی افزود: «در این شرایط اگر حتی مبلغ وام مسکن هم افزایش یابد، مردم نمی‌توانند اقساط سنگین آن را پرداخت کنند. به عنوان مثال، قسط وام 900 میلیونی مسکن ماهانه 35 میلیون تومان است و پرداخت این وام برای افرادی که مالک خانه نیستند، تقریباً غیرممکن است.»

پیش بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات

این فعال بازار مسکن توضیح می‌دهد:

«از سوی دیگر به دلیل سرکوب شدید دستمزدها و تقاضا، امکان افزایش اعتبارات نیز وجود ندارد و شرایطی فراهم است که بتوان هزینه‌های ساخت را پایین آورد.»

وی درخصوص انتظارات تورمی مسکن اظهار کرد: «موضوع دیگری که بسیار مهم است، انتظارات تورمی مردم کاهش یافته است، اما همه منتظراند که قیمت مسکن کاهش یابد. از سوی دیگر بخش سرمایه‌ای نیز در این بخش به‌شدت کاهش یافته و کسی مایل نیست دیگر در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری و به مدت طولانی سرمایه خود را حبس کند.»

گودرزی درخصوص وضعیت بازار مسکن پس از انتخابات نیز گفت:

«با همه این تفاصیل، می‌توان گفت قرار نیست قیمت مسکن بعد از انتخابات افزایش پیدا کند.» او اضافه کرد: «کاندیداها نیز اگر قوانینی مانند ساماندهی بازار مسکن و الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را به طور جدی اجرا کنند، می‌توان گفت هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت مسکن در ایران وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما چیست؟ آیا قیمت مسکن پس از انتخابات افزایش می‌یابد؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر