coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

چیزی جایگزین واحد پولی ما نمی‌شود؛ ریال‌ دیجیتال همان اسکناس است

چند روز پیش مشخص شد که پروژه ریال دیجیتال پس از سه سال در آستانه اجرایی شدن قرار گرفته. اکنون معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه ریال‌ دیجیتال همان اسکناس است توضیحاتی را در این باره ارائه داد.

مهران محرامیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی امروز در مراسم آئین رونمایی اجرای آزمایشی ریال‌ دیجیتال که با حضور مدیران شبکه‌های بانکی برگزار شد، توضیحاتی را در خصوص این پروژه مهم ارائه داد.


بیشتر بخوانید:


ریال‌ دیجیتال عملاً اسکناس است

محرامیان می‌گوید: «ریال دیجیتال پروژه بسیار بزرگی است، در حال حاضر جزو برترین کشورهای دنیا در زمینه بانکداری الکترونیک و شمولیت مالی قرار داریم.۹۳.۵ درصد اشخاص بالای ۱۸ سال ایرانی آن هم در شرایط تحریم به خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک دسترسی دارند. هر ایرانی روزانه به طور متوسط ۵ تراکنش بانکی انجام می‌دهد که با جمعیت ۸۰ میلیونی به ۴۰۰ میلیون تراکنش در روز می‌رسد.»

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی همچنین عنوان کرد: «با حذف اسکناس، مردم برای پرداخت‌های خرد مشکل داشتند، اگر می‌خواستیم برای حل این مشکل، اسکناس چاپ کنیم رسماً به عقب بر می‌گشتیم. به همین دلیل به سمت چاپ واحد پول دیجیتال کشور پیش رفتیم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ریال دیجیتال عملاً اسکناس است؛ هر آنچه برای اسکناس تصور می‌کنیم برای ریال دیجیتال هم شامل می‌شود به جز حالت فیزیکی. در جزیره کیش بانک‌های ملت و تجارت دستگاه‌های پوز را مجهز کردند، در تاکسی‌ها هم به صورت نزدیک کردن موبایل‌ها با هم یا اسکن Qr پرداخت انجام می‌شود. پروژه اعتبارسنجی هم در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد و به تدریج در تمام بانک‌ها اجرایی می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص ریال‌ دیجیتال چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر