coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

سامسونگ سه سنسور دوربین ISOCELL را رونمایی کرد؛ 200 مگاپیکسل و دو سنسور 50 مگاپیکسل

سامسونگ به تازگی سه سنسور دوربین ISOCELL را معرفی کرده است: ISOCELL GNJ، ISOCELL HP9 و ISOCELL JN5. این سنسورها دوربین‌های پرچمدار این شرکت نیستند، اما می‌توانند به عنوان دوربین‌های فرعی (تله‌فوتو و اولترا واید) برای گوشی‌های هوشمند استفاده شوند.احتمال می‌رود که بسیاری از برندهای گوشی‌های هوشمند اندرویدی، در آینده از این سنسورها استفاده کنند. سامسونگ از سنسورهای 50 مگاپیکسلی ISOCELL GNJ و 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP9 و 50 مگاپیکسلی ISOCELL JN5 رونمایی کرد. این دوربین‌ها احتمالاً در دوربین‌های تله‌فوتو و اولترا واید گوشی‌های هوشمند رده‌بالا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید:


آشنایی با مشخصات سه سنسور دوربین ISOCELL

ISOCELL GNJ

یکی از سه سنسور دوربین ISOCELL مدل ISOCELL GNJ بوده که با استفاده از لایه ضد بازتاب بهبود یافته و میکرو لنزهای با شکست بالا، کیفیت جمع‌آوری نور را افزایش داده و بازتاب‌های ناخواسته را کاهش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود مناطق تاریک به طور طبیعی به تصویر کشیده شوند و تصاویر طبیعی‌تری ارائه شود. همچنین با استفاده از ماده‌ای جدید به نام اکسید سیلیکون بین دو پیکسل، نویز و تداخل کاهش می‌یابد.

این سنسور از نظر مصرف انرژی نیز کارآمدتر است و در حالت پیش‌نمایش 29 درصد و در ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه 34 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.

ISOCELL HP9

این سنسور جدید 200 مگاپیکسلی سامسونگ با فرمت نوری 1/1.4 اینچ و پیکسل‌های 0.56 میکرومتر عرضه می‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند که این سنسور 12 درصد حساسیت نوری بیشتر و 10 درصد عملکرد کنتراست فوکوس خودکار بهتری نسبت به ISOCELL HP3 دارد. این سنسور می‌تواند به عنوان دوربین اصلی و تله‌فوتو استفاده شود و در حال حاضر در دوربین تله‌فوتو Vivo X100 Ultra مورد استفاده قرار گرفته است.

این سنسور با استفاده از میکرو لنزهای با شکست بالا و مواد جدید، نور را به طور کارآمدتر جمع‌آوری کرده و به فیلتر رنگ RGB هدایت می‌کند، که دقت رنگ بیشتری، فوکوس خودکار سریع‌تر و حساسیت نوری بهتری فراهم می‌کند. با استفاده از فناوری 4×4 pixel binning، عملکرد خوبی حتی در شرایط نوری کم دارد و همچنین می‌تواند افکت بلور پس‌زمینه طبیعی‌تری ایجاد کند.

ISOCELL HP9 قابلیت زوم 2x و 4x در داخل حسگر را دارد و می‌تواند تا 12x زوم اپتیکال کیفیتی را هنگامی که با لنز زوم 3x اپتیکال ترکیب شود، ارائه دهد.

آشنایی با مشخصات سه سنسور دوربین ISOCELL 
سنسور دوربین ISOCELL

ISOCELL JN5

سنسور دوم 50 مگاپیکسلی سامسونگ با نام ISOCELL JN5 معرفی شده است. این سنسور با فرمت نوری 1/2.76 اینچ عرضه می‌شود و احتمالاً توسط برندهای گوشی‌های هوشمند برای دوربین‌های اولترا واید استفاده خواهد شد و با فوکوس خودکار بهبود یافته و دامنه رنگ گسترده‌تر، تجربه دوربین ثابتی ارائه خواهد داد.

این سنسور از فناوری Dual Vertical Transfer Gate (Dual VTG) برای افزایش انتقال شارژ درون پیکسل‌ها استفاده می‌کند و نویز را در شرایط نوری کم کاهش می‌دهد. همچنین با استفاده از Super Quad Phase Detection (Super QPD) برای فوکوس خودکار، تفاوت‌های فاز افقی و عمودی را مقایسه می‌کند.

برای بهبود دامنه دینامیکی و عملکرد HDR، این سنسور از Dual Slope Gain (DSG) استفاده می‌کند که نور آنالوگ را به دو سیگنال تبدیل کرده و سپس به اطلاعات دیجیتال تبدیل می‌کند تا دامنه رنگ‌ها را گسترش دهد.

سنسور ISOCELL JN5 با استفاده از الگوریتم‌های سخت‌افزاری remosaic، سرعت ثبت تصویر و پیش‌نمایش زوم در زمان واقعی را بهبود می‌بخشد. به دلیل اندازه کوچک آن، می‌تواند به عنوان دوربین جلو، تله‌فوتو یا اولترا واید مورد استفاده قرار گیرد.

جسوک لی، معاون اجرایی و مدیر فناوری تیم کسب و کار سنسورهای سیستم LSI سامسونگ الکترونیکس گفت: «بهبود عملکرد حسگرهای تصویر و کاهش فاصله بین دوربین‌های اصلی و فرعی برای ارائه تجربه عکاسی یکپارچه از تمامی زوایا، جهت جدید صنعت است. ما به تنظیم استانداردهای صنعت و پیشبرد مرزهای تکنولوژی با مجموعه حسگرهای جدید موبایل خود که شامل آخرین پیشرفت‌ها هستند، ادامه خواهیم داد.»

بیشتر بخوانید: 

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر