coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

خبر جدید از واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

سهامداران بیش از 1 ماه است که منتظر واریز سود سهام عدالت مرحله سوم هستند، اما دولت تاکنون تصمیمی مشخص و واضع در این خصوص نگرفته است. زمان واریز دور سوم سود سهام عدالت کی است؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم که اسفند 1402 به حساب سهامداران واریز شد، بسیار کمتر از حد انتظار بود و دولت تصمیم گرفت مابه‌التفاوت مبلغ سود سهام عدالت را از شرکت‌های سهام عدالتی متخلف بستاند و به حساب مشمولین واریز کند. پس از آن برای اولین بار از واریز سود سهام عدالت مرحله سوم صحبت شد و مطابق آن وزیر اقتصاد گفت که مبلغ سود تا پایان خردادماه واریز خواهد شد.

حال که 9 روز از پایان خردادماه گذشته است، خبری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت نیست. در خبرهای جدید آمده است که احتمالاً واریز مبلغ مابه‌التفاوت سود سهام عدالت مرحله دوم به دولت بعدی کیشده شود.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت وام سهام عدالت 1403 ؛ نحوه دریافت وام سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت مرحله سوم به دولت کشیده می‌شود؟

چندی قبل عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفته بود که واریز سود سهام عدالت سال 1401 حداکثر تا پایان هفته گذشته انجام می‌شود. اما این مهم اتفاق نیفتاد و حالا ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید که برخی شرکت‌ها، سود سهام عدالت سال مالی 1401 را به صورت کامل واریز نکرده‌اند. وی در ادامه گفت:

«4 شرکت ازجمله شرکت فجر انرژی خلیج فارس از برنامه افزایش سرمایه خبر داده و درخواست خود برای افزایش سرمایه را بر روی کانال کُدال ثبت کرده‌اند.»

واریز سود سهام عدالت مرحله سوم به دولت کشیده می‌شود؟

به غیر از این شرکت، دو شرکت دیگر نیز که سود سهام عدالت در مرحله دوم را به طور کامل واریز نکرده، برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارند. بر این اساس به محض اینکه سود مرحله سوم سهام عدالت به شکل کامل از سمت شرکت‌ها واریز شود، مجوزهای لازم از شورای عالی بورس برای واریز اخذ خواهد شد، اما تا زمان تکمیل این وجه نمی‌توانیم برای واریز مرحله سوم زمان دقیق اعلام کنیم.

هم‌اکنون که 8 روز از تیر 1403 می‌گذرد، مشخص نیست که چه زمانی مبلغ سود سهام عدالت مرحله سوم به حساب مشمولین واریز می‌شود. اما چیزی که تاکنون مشهود است، سازمان بورس با همه وعده و وعیدها نتوانسته بر شرکت‌های سهام عدالتی فائق آید و اگر این مسئله ادامه‌دار باشد، شاید واریز سود به کلی منتفی شود. به هر حال چاره‌ای جز انتظار نیست، چر که اگر بنا باشد مبلغی واریز شود، احتمالاً در دولت چهاردهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص واریز سود دور سوم سهام عدالت چیست؟ لطفاً نظران خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    جمع کنید سهام عدالت مال خودتون هر روز مردم سرکار گذاشتن سهام عدالتی امروز واریز میشود سهام عدالت فردا واریز میشود

    پاسخ

    ما که در حال حاضر دولتی نداریم و شما سوء استفاده کردید که بگین این دولت اقای رییسی هست

    پاسخ

    مردم رو مسغره کرین سررهطب که مینویسد هیچ ربطی به خبر نداره
    جمع کنید بابا این بازارو

    پاسخ