coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

شایعه: هواوی هسته‌های تای‌شان کم‌مصرف را برای چیپ‌های Kirin توسعه می‌دهد

به گزارش یک منبع مطلع، هواوی در حال کار بر روی هسته‌های تای‌شان است که عملکرد و کارایی انرژی بالاتری نسبت به هسته‌های کنونی کایرین 9000 دارد. این توسعه می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر در چیپ‌های آینده Kirin شود.کاربری Jasonwhoill در شبکه اجتماعی X (که قبلاً توییتر نام داشت) ادعا کرده که هواوی در حال آزمایش هسته‌های جدید تای‌شان است که از نظر عملکرد از پردازنده کایرین 9000 پیشی می‌گیرند. این هسته‌ها که طراحی مشابهی با هسته‌های کوچک اپل دارند، مصرف انرژی بسیار پایینی دارند.


بیشتر بخوانید:


هسته‌های تای‌شان کم‌مصرف هواوی جایگزین چیپ‌های Kirin پرمصرف می‌شوند

بر اساس این خبر، هسته‌های جدید در تست تک‌هسته‌ای Geekbench 5 نمره 350 را به دست آورده‌اند، در حالی که هسته‌های کایرین 9000 نمره 200 را کسب کرده‌اند. در حال حاضر، کایرین 9000 از هسته‌های کم‌مصرف Cortex-A510 استفاده می‌کند که اولین هسته‌های CPU ARMv9 ‘LITTLE’ هستند و در چیپ Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام در سال 2022  نیز به کار گرفته شده بودند.

همچنین شایعه‌ای وجود دارد که هواوی در حال توسعه چیپ کایرین PC با معماری تای‌شان V130 است که می‌تواند با M3 اپل رقابت کند.

گزارش قبلی نشان داده بود که ممکن است معماری CPU جدیدی در سری آینده Mate 70 به کار گرفته شود که احتمالاً شامل چیپستی قدرتمند با فناوری 5 نانومتری خواهد بود، که نشان‌دهنده یک تحول در فناوری گوشی‌های هوشمند هواوی است.

هسته‌های تای‌شان کم‌مصرف هواوی
هسته‌های تای‌شان کم‌مصرف هواوی عملکرد بهتری نسبت به تراشه Kirin دارند

بحث‌های جاری درباره چیپ‌ست جدید Kirin و معماری CPU آن وجود دارد و ادعا شده که می‌تواند از عملکرد Kirin 9000 بهتر باشد. این شایعات اما با اظهارات قبلی هواوی تناقض دارند.

این شرکت تأکید کرده است که بهبود چیپ‌های ۷ نانومتری موجود را به جای توسعه تکنولوژی‌های کاملاً جدید در اولویت قرار داده است. علاوه بر این، تحریم‌های آمریکا دسترسی هواوی به تجهیزات پیشرفته ساخت چیپ را محدود کرده و توانایی رقابتی این شرکت را به چالش کشیده است.

در حال حاضر، وضعیت این شایعات نامشخص است و امیدواریم در روزهای آینده اطلاعات بیشتری منتشر شود تا این داستان در حال توسعه روشن‌تر گردد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر