coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین کارت گرافیک چیست؟ راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک گیمینگ

با خرید بهترین کارت گرافیک گیمینگ می‌توانید جدیدترین بازی‌های روز را با رزولوشن بالا اجرا کنید. برند انویدیا بهترین نمونه‌ها را تولید کرده و آخرین سری محصولات آن مدل‌های 4070 و 4080 نام دارند.یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای اسمبل کامپیوتر گیمینگ انجام دهید، خرید بهترین کارت گرافیک گیمینگ است. باید گفت که یک کارت گرافیک اهمیت بسیار زیادی در سیستم‌های کامپیوتری داشته و وظیفه آن پردازش گرافیک‌های سنگین است. بخش عظیمی از بار بازی‌های گرافیکی توسط این قطعه اجرا می‌شوند. این یعنی، اگر gpu سیستم شما ضعیف باشد، نمی‌توانید عملکرد درستی از آن انتظار داشته باشید.

توجه کنید که مدل‌های مختلفی در هر بازه قیمتی از این محصول وجود دارد. شما باید یک راهنمای کامل برای خرید این محصول مطالعه کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع کارت گرافیک برای سیستم‌های مختلف

بگذارید قبل‌از ارائه نکاتی جهت خرید بهترین کارت گرافیک در هر باز قیمتی، انواع مدل‌های این محصول را باهم بررسی کنیم. انواع کارت گرافیک شامل دسته‌بندی‌های مختلفی هستند که هرکدام کاربردهای خاصی داشته و برای امور متفاوتی استفاده می‌شوند.

به‌طور کلی این محصول شامل 3 دسته اصلی گیمینگ، ماینینگ و مهندسی تقسیم می‌شود. مدل‌های گیمینگ برای اجرای بازی، مدل‌های ماینینگ برای پردازش‌های سخت ریاضی و استخراج رمز ارز و مدل‌های مهندسی برای اجرای برنامه‌های معماری و طراحی گرافیکی به‌کار می‌روند. در مدل‌های گیمینگ معمولا تمرکز روی رزولوشن بالاتر و نرخ تازه‌سازی بیشتر است تا تجربه بهتری از بازی کسب کنید.

برترین برند تولیدکننده پردازنده گرافیکی

درصورتی‌که قصد خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ از تکنولایف را دارید، باید به برند GPU آن توجه داشته باشید. استفاده از بهترین کارت گرافیک از برندهای برتر در این محصولات باعث می‌شود تا بتوانید با بالاترین کیفیت بازی‌های جدید و سنگین را اجرا کنید.

برندهای AMD و Nvidia مدل‌های مختلفی از پردازنده گرافیک گیمینگ را تولید کرده‌اند؛ اما پیشنهاد ما این است که سراغ محصولات انویدیا بروید. تنوع محصولات این برند بیشتر بوده و قدرت پردازشی بهتری را به شما ارائه می‌کند.

از کدام برند کارت گرافیک گیمینگ بخریم؟

توجه کنید که کارت گرافیک با پردازنده گرافیکی متفاوت است. کارت گرافیک محصولی است که از سیستم‌های خنک‌کننده برخوردار بوده و درون خود پردازنده گرافیکی دارد. برندهای مختلفی نیز بهترین کارت گرافیک را برای امور گیمینگ تولید می‌کنند. در راهنمای خرید کارت گرافیک گیمینگ باید به برندهای مختلفی اشاره کنیم.

شرکت‌هایی مانند ایسوس، ام اس آی و آوروس این قطعه را تولید کرده و به بازار ارائه می‌دهند. می‌توانید بسته به بودجه خود ازمیان محصولات ROG یا TUF ایسوس یکی را انتخاب کنید. کارت‌های گرافیک ROG بهترین کیفیت تصویر و بیشترین نرخ تازه‌سازی را ارائه می‌کنند که برای گیمرهای حرفه‌ای عالی هستند.

نکات مهم خرید کارت گرافیک

بهترین کارت گرافیک چیست؟ راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک گیمینگ

درصورتی‌که می‌خواهید بهترین مدل را بخرید، باید نکاتی را برای این کار در نظر داشته باشید. با بررسی این نکات می‌توانید محصولات برتر را نسبت به نیاز خود شناسایی کرده و آن‌ها را بخرید. در این بخش نکاتی را برای خرید بهترین کارت گرافیک به شما ارائه خواهیم داد.

توجه به رزولوشن خروجی کارت گرافیک

یکی از پراهمیت‌ترین نکاتی که باید در خرید بهترین کارت گرافیک به شما ارائه کنیم، رزولوشن تصویری است که در خروجی این محصول وجود دارد. رزولوشن خروجی تصویر از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و هرچه بیشتر باشد، می‌توانید بازی را باکیفیت بالاتری اجرا کنید.

به‌طور کلی رزولوشن بیشتر GPUهای موجود در بازار به 3 دسته 1080p، 1440p و 4K تقسیم می‌شوند. مدل‌های 4K قطعا بیشترین کیفیت را داشته و البته نیازمند یک مانیتور با همین رزولوشن نیز هستند.

انتخاب بیشترین نرخ تازه‌سازی کارت گرافیک

باید هنگام خرید بهترین کارت گرافیک، بیشترین نرخ تازه‌سازی را انتخاب کنید. برای اجرای بازی‌های بروز در نرخ تازه‌سازی بالا باید به موارد مختلفی مانند مانیتور و کارت گرافیک توجه کنید. نرخ تازه‌سازی همان فریم ریت یا FPS بوده و نشان‌دهنده فریم‌ها در یک ثانیه است.

هرچه تعداد فریم‌ها بیشتر باشد، می‌توانید تصاویر را نرم‌تر، دقیق‌تر و با سرعت بیشتری ببینید. رایج‌ترین نرخ تازه‌سازی در کارت گرافیک جدید 144 هرتز است. البته نرخ‌های 240 هرتزی یا 300 هرتز به بالا نیز در مدل‌های فوق‌العاده قدرتمند دیده می‌شود.

حجم بالای VRAM و پهنای باند کارت گرافیک

پهنای باند داده‌های GPU عاملی مهم در عملکرد آن است. VRAM در واقع همان حافظه رم مجازی این قطعه بوده و بهترین کارت گرافیک از بیشترین حجم آن برخوردار است. اگر حجم VRAM کم باشد، نمی‌توانید بازی‌ها را باکیفیت بالا اجرا کنید.

حداقل میزان رم مجازی که باید برای این کار در نظر داشته باشید، رم 6 گیگابایتی است. مدل‌های 8 و 10 گیگی نیز انتخاب‌های خوبی هستند. در راهنمای خرید کارت گرافیک باید بدانید که مدل‌های 12 و حتی 20 گیگ نیز از این رم در بازار وجود دارند.

استفاده از بهترین سیستم خنک‌کننده کارت گرافیک

بهره‌گیری از بهترین سیستم خنک‌کننده، مهم‌ترین نکته‌ای است که در خرید بهترین کارت گرافیک گیمینگ وجود دارد. خود پردازنده‌های گرافیکی تنها یک تراشه بوده و از فن یا قطعات دیگر برخوردار نیستند. شرکت‌هایی مانند ایسوس و ام اس آی این قطعات را خریداری می‌کنند.

سپس آن‌ها را روی یک برد مخصوص قرار داده و قطعاتی مانند فن خنک‌کننده نصب می‌کنند. توجه کنید که استفاده از 3 فن موجب می‌شود خنک شدن قطعه شده و عملکرد آن را سریع‌تر خواهد کرد. پس به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

پشتیبانی از Ray-Tracing در کارت گرافیک

آخرین نکته‌ای که می‌خواهیم در این مطلب به‌عنوان راهنمای خرید کارت گرافیک گیمینگ به شما ارائه دهیم، پشتیبانی از قابلیت Ray-Tracing است. این قابلیت یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است که در محصولات انویدیا وجود داشته و کیفیت تصویر را چندین برابر می‌کند.

با فعال‌ کردن این قابلیت، اشعه‌ها و رد نور با جزئیات و دقت بیشتر رندر می‌شوند. سایه‌ها دقیق‌تر شده و بازتاب تصویر در سرامیک، آب یا حتی آینه باکیفیت و رزولوشن بیشتری انجام خواهد شد. البته باید گفت که تنها مدل‌های جدید و قدرتمند مانند RTX2060 یا 3060 و جدیدتر به این قابلیت مجهز هستند.

بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های کارت گرافیک در بازار

بهتر است برای خرید بهترین کارت گرافیک جهت استفاده در سیستم گیمینگ، با مدل‌های خاص و پرفروش در بازار آشنا شوید. همان‌طور که بررسی کردیم، معیارهای مختلفی برای این انتخاب وجود دارند. مدل‌هایی که در این قسمت باهم بررسی می‌کنیم تمام این معیارها را درون خود داشته و به‌راحتی نیازهای شما را برطرف می‌کنند. پرفروش‌ترین مدل‌ها عبارت‌اند از:

  • AORUS GeForce RTX 4090 Master
  • MSI GeForce RTX™ ۳۰۹۰ GAMING X TRIO 24G
  • ROG Strix GeForce RTX™ ۴۰۸۰ ۱۶GB GDDR6X White OC
  • NVIDIA PNY QUADRO RTX A4500 20GB GDDR6
  • GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR
  • Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition
  • RX6900XT TUF OC 16GB
  • GEFORCE RTX 3060 TI DUAL 8GB
  • ۲۰۷۰ SUPER RTX TM 8GB Auros

آیا می‌توان کارت گرافیک لپ‌تاپ را ارتقا داد؟

بهترین کارت گرافیک چیست؟ راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک گیمینگ

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله؛ درصورتی‌که لپ‌تاپ شما از پورت تایپ سی تادربولت بهره می‌برد، می‌توانید با خرید بهترین کارت گرافیک، GPU آن را ارتقا دهید. توجه کنید که برای این کار نیازمند خرید داک کارت گرافیک اکسترنال هستید. این داک با کابل تاندربولت متصل شده و درون آن یک GPU خارجی قرار می‌گیرد. مزیت این دستگاه این است که منبع تغذیه مخصوص خود را داشته و به مادربورد یا باتری لپ‌تاپ فشار نمی‌آورد.

خرید بهترین کارت گرافیک از تکنولایف

چنانچه به‌دنبال پایین‌ترین قیمت جهت خرید بهترین کارت گرافیک هستید، نیاز نیست حتما به فروشگاه‌های حضوری سر بزنید. برای خرید چنین قطعه‌ای، می‌توانید به‌راحتی از طریق فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خرید خود را به ثبت برسانید. یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی که خیال شما را از بابت کیفیت عملکرد و ارسال کالا و همینطور اعتبار راحت می‌کند، فروشگاه تکنولایف است. شما می‌توانید با مراجعه به تکنولایف، اقدام به انتخاب کارت گرافیک مورد نظر خود نمایید و سفارش خود را در زمان کوتاهی تحویل بگیرید. همچنین، اگر ساکن یکی از شهرهای تهران، کرج، شیراز، اهواز، مشهد، تبریز یا اصفهان باشید، می‌توانید سفارش خود را پیش از ساعت ۱۵ ثبت کنید تا روز بعد، درب منزل تحویل بگیرید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر