coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بازیگران سریال فراری [بیوگرافی + عکس]

مجموعه فراری با بازی هدایت هاشمی، حسین رفیعی و بهار نوحیان از شبکه یک پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال فراری با ما همراه شوید.

سریال فراری تازه‌ترین مجموعه شبکه یک است که به نویسندگی و کارگردانی امیر داسارگر، در فضای درام و اجتماعی با هدف معرفی شهدای مدافع حرم ساخته شده است.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های اجتماعی ایرانی هستید، می‌توانید سریال فراری را هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما تماشا کنید. در ادامه، زندگینامه و عکس بازیگران سریال فراری و خلاصه داستان این مجموعه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال فراری

مجموعه «فراری» 30 قسمت دارد که در دو فصل پخش خواهد شد. فصل اول ۲۱ قسمت و فصل دوم ۱۴ قسمت خواهد داشت. امیر پوروزیری و سجاد نصرالهی‌نسب تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارند.

بازیگران سریال فراری
بازیگران سریال فراری

سریال فراری نگاهی آزاد به سبک زندگی یکی از شهیدان مدافع و به طور کلی پیرامون مدافعان حرم است و قصه‌ای اجتماعی خانوادگی را روایت می‌کند.

قهرمان سریال فراری یک نوجوان به‌نام هادی است که بخشی از زندگی او از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۵ به تصویر کشیده شده است. حسین اجاقلو، نقش هادی را ایفا می‌کند، اما تاکنون اطلاعاتی از زندگی شخصی او رسانه‌ای نشده است.

در این مجموعه تلویزیونی، هدایت هاشمی، بهار نوحیان، نسرین بابایی، حسین رفیعی، شهرام قائدی، علی زرمهری، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، شهروز آقایی‌پور، مجید پتکی، افشین آقایی و زین‌العابدین تقی‌پور به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

هدایت هاشمی

 زندگینامه بازیگران سریال فراری

زندگینامه بازیگران سریال فراری را با هدایت هاشمی که یکی از بازیگران پرکار تلویزیون است آغاز می‌کنیم. هاشمی در هفدهم اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در شهر سبزوار به دنیا آمد. او تا زمان سربازی در شهر مشهد زندگی کرد. هاشمی به فوتبال علاقه دارد و در این رشته ورزشی نیز فعالیت داشته است.

هاشمی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کارگردانی بوده و از سال ۱۳۷۷ به‌ طور حرفه‌ای بازی در تئاتر را شروع کرده است. اولین فیلم سینمایی هدایت هاشمی، یک بوس کوچولو به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا است.

هدایت هاشمی در سریال‌های تلویزیونی بسیاری از جمله پروانه، چک برگشتی و گاهی به پشت سر نگاه کن، بازی کرده است؛ اما نقش اوس موسی در سریال پایتخت او را به شهرت رساند.

از جوایز هدایت هاشمی می‌توان به دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم لطفا مزاحم نشوید و دیپلم افتخار دومین جشنواره دانشجویی فجر (خرس) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال آقای قاضی شعبه ۱۲۱ [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های طنز ایرانی

نسرین بابایی

بازیگران سریال فراری
عکس بازیگران سریال فراری

بیوگرافی بازیگران سریال فراری را با نسرین بابایی گیلانی ادامه می‌دهیم، وی در سال 1358 در روستای لیف شاگرد گیلان متولد شد. او دانش‌آموخته‌ای رشته‌ی نقاشی است.

بابایی بازیگری را از دوران دبیرستان با شرکت در تئاتر و جشنواره‌های دانش آموزی آغاز کرد و سپس زیر نظر اساتید همچون آقای رضا حقی، میر معنوی و محمد مهدی یوسفی زاده دوره‌های بازیگری را گذراند و از 18 سالگی به صورت حرفه‌ای به ایفای نقش پرداخته است.

سریال‌های محکومین، ندیمه، گذر رنج‌ها، رویای گنجشک‌ها و فیلم‌های فصل شکار، پایان رویاها، ناهید، فراری، ناردون، پاییز برخی از آثار کارنامه هنری بابایی هستند. وی با نقش‌آفرینی در فیلم ناهید به جشنواره کن راه یافت.

نسرین بابایی ازدواج کرده و یک دختر به‌نام یوهانا دارد.

شهرام قائدی

عکس بازیگران سریال فراری

شهرام قائدی یکم شهریور ماه ۱۳۵۴ در استان فارس به دنیا آمد. او سال ۱۳۷۰ به تهران مهاجرت کرد. وی در سال 1373 در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و از طریق این کلاس در ۲۰ سالگی به گلاب آدینه و قطب‌الدین صادقی، کارگردان‌های تئاتر معرفی شد.

قائدی برای بازی در سریال «تهران ۱۱ – ۵۹۵ ج ۴۸» به کارگردانی مرضیه برومند جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۸۰ با فیلم «ارتفاع پست» به کارگردانی حاتمی کیا وارد سینما شد.

این بازیگر توانمند در سال ۱۳۸۵ با سریال «قرارگاه مسکونی» ساخته‌ی جواد رضویان شناخته شد و سه سال بعد با نقش‌آفرینی در سریال رمضانی «پنجمین خورشید» به شهرت رسید.

قائدی درباره‌ی دغدغه حرفه‌اش می‌گوید: «من با نقش‌‌هایم بسیار صادقانه برخورد می‌کنم، هیچ وقت به نقش‌‌هایی که به من سپرده شده است نارو نزدم. سعی می‌‌کنم با صداقت کامل بازی کنم، این مسئله مهم‌‌ترین دغدغه من در خصوص حرفه‌‌ام است.»

شهرام قائدی متاهل است. او  با دختر دایی خود ازدواج کرده و یک دختر به نام سارینا دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

بهار نوحیان

بازیگران سریال فراری
زندگینامه بازیگران سریال فراری

بیوگرافی بازیگران سریال فراری را با بهار نوحیان ادامه می‌دهیم که در سال ۱۳۵۶ در تهران به دنبا آمده است. او از هجده سالگی با بازی در مجموعه «سیاه سفید خاکستری» ساخته‌ی سیامک شایقی فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در ادامه در فیلم‌های سینمایی دیوار شیشه‌ای، خنده‌های آتوسا، گاو زخمی، مرگ در می‌زند و شوخی نقش‌آفرینی کرد.

بهار نوحیان درباره‌ی نقش‌آفرینی در سینما، تئاتر و تلویزیون می‌گوید: «وقتی نقشی به من محول می‌شود، تمام تمرکزم را می‌گذارم و برای آن تلاش می‌کنم. من تمام جسم، روح و انرژی‌ام را صرف نقشم می‌کند و کار دیگری انجام نمی‌دهم. بازی کردن در نقشی که از من خیلی دور باشد، مورد علاقه‌ام است. متاسقانه امروزه کارگردان‌ها خیلی اعتماد نمی‌کنند نقشی که از بازیگر دور است را به او بسپارند.»

از افتخارات کارنامه هنری بهار نوحیان می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مکمل زن از آکادمى اسکرین اوارد کانادا تورنتو براى فیلم آوا به کارگردانى صدف فروغى اشاره کرد.

حسین رفیعی

بازیگران سریال فراری

حسین رفیعی متولد پانزدهم دی ماه سال 1348 در محله نظام آباد تهران است. او سه خواهر و یک برادر دارد. دانش‌آموخته‌ و عاشق رشته نقاشی است. رفیعی فعالیت هنری‌‌اش را از سال 1372 با برنامه «39» آغاز کرد و با بازی جذابش در نقش «فَ‌فَ» در برنامه‌ی تلویزیونی «نیمرخ» به شهرت رسید.

رفیعی داور سه دوره جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه در بخش استندآپ کمدی و مجریان صحنه بوده است و تندیس ستاره جاودان هنر را برای تلاش و فعالیت چندین ساله‌اش در عرصه مجری گری دریافت کرده است.

از آثار کارنامه هنری حسین رفیعی می‌توان نیمرخ، شبکه سه و نیم، شیر و عسل، عاشق فقیر، افقی رو به بالا، کمکم کن، سرب، نوبر اصفهان، صفرعلی، همه گناهکاریم، پلاک ۱۳، او مثبت و رفیق فابریک، مسابقه این خانواده، مسابقه نیرو به توان دو – شبکه دودست به نقد، شش قهرمان و نصفی، محرمانه، ناخونک، دوقلوها و یکی بود یکی نبود را نام برو.

حسین رفیعی سال‌هاست ازدواج کرده و دو فرزند به نام‌های نارگل و باربد دارد.

رفیعی در مصاحبه‌ای گفته بود: «هیچ‌وقت فکر نمی‌‌کردم بازیگر شوم و عاشق کار پدرم؛ نقاشی بودم. در یازده سالگی اولین گالری نقاشی‌‌ام را به مناسبت دهه فجر در مدرسه برپا کردم، اگر باز هم به گذشته برگردم همان شغل و حرفه‌ پدرم و نقاشی را انتخاب می‌‌کنم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2024

بهترین سریال های HBO در سال 2024

جواد خواجوی

بازیگران سریال فراری
بیوگرافی بازیگران سریال فراری

معرفی بازیگران سریال فراری را با بیوگرافی جواد خواجوی ادامه می‌دهیم. وی متولد بیست‌و‌چهارم خرداد ماه سال 1371 در مشهد است. خواجوی دانشجوی انصرافی رشته سینما بوده که فعالیتش را با نویسندگی و کارگردانی با تئاتر آغاز کرد.

خواجوی یکی از نویسندگان پویانمایی محبوب دیرین دیرین بوده است. وی از سال 1396 کارش را با صداگذاری کلیپ‌های اینستاگرام به طور حرفه‌ای دنبال کرد. سپس با حضور در برنامه‌ی پرطرفدار خندوانه به اوج شهرت خود رسید.

جواد خواجوی در سریال‌های تلویزیونی سرباز، نوروز رنگی، محرمانه، و مجموعه نمایش خانگی یاغی و رئالیتی‌شو شب‌های مافیا به عنوان بازیگر حضور داشته است.

خواجوی درباره‌ی پذیرش نقش گفته است: «ممکن است امروز یک فیلمنامه برایم بفرستند و بخوانم و خوشم بیاید و در ذهن خود آن شخصیت را بسازم. برایم انتخاب نقش محدودیتی ندارد، هر نقشی را که بتواند به بزرگ‌تر شدن من کمک کند، قطعاً بازی می‌کنم.»

جواد خواجوی در بهمن ماه ۱۴۰۲ ازدواج کرد و مراسم عروسی او با حضور چهره‌هایی هنری برگزار شد.

افشین آقایی

بازیگران سریال فراری

افشین آقایی در 15 خرداد ماه 1363 در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر است. آقایی فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم «تعطیلات تابستانی» به کارگردانی فریدون حسن‌پور از سال 1374 آغاز کرد.

آقایی در عرصه‌ی هنر علاوه بر بازیگری به عنوان دستیار کارگردان نیز فعالیت کرده است. او در سریال هیولا از عوامل پشت صحنه بوده و از همکاری با مهران مدیری خاطره و تجربه بسیار ارزشمندی دارد.

آثاری که افشین آقایی در آن‌ها به عنوان بازیگر حضور داشته است عبارتند از فیلم تعطیلات تابستانی در سال 74، فیلم فراری سال 81، سریال مزرعه آفتابگردان در سال 82 و مجموعه صفر بیست و یک در سال 99. همچنین او در اخراجی ها 3، من و زیبا، معراجی ها، دوربین، باورم کن و ساعت 5 عصر به‌عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول 2024

بهترین سریال های 2023

شهین تسلیمی

عکس بازیگران سریال فراری
بازیگران سریال فراری

شهین تسلیمی بازیگر پرکار تلویزیون متولد 1334/6/19 است. او در جوانی در چند تئاتر نقش‌آفرینی کرده بود و نیز در رادیو تست صدا داده و پذیرفته شده بود، اما خانواده‌اش با فعالیت در هر دو کار مخالف بودند، به همین دلیل او کار تئاتر و رادیو را رها کرد.

شهین تسلیمی به همراه خانواده مدتی در هند، ترکیه و کانادا زندگی کرد؛ اما به دلیل علاقه به ایران دوباره به کشور بازگشت و در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند.

الیزابت امینی خانم تسلیمی را برای ایفای نقش در مجموعه‌ی طنز باغ مظفر به مهران مدیری معرفی کرد. بازی در این سریال پرمخاطب، آغاز کار جدی تسلیمی در تلویزیون شد.

شهین تسلیمی در فیلم‌های زن‌ها فرشته‌اند ۲، هزار سال با تو، آپاچی، ژن خوک، اولین امضا برای رعنا، دم سرخ ها، هزارپا، اسب سفید پادشاه، پل خواب، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، فصل فراموشی فریبا، آدم آهنی، یکی می‌خواد باهات حرف بزنه و دایره زنگی نیز نقش‌آفرینی کرده است.

از سریال‌های موفق شهین تسلیمی می‌توان به سریال بزنگاه، ارمغان تاریکی، زن بابا، چهار چرخ، وضعیت سفید، خانه اجاره‌ای و دردسرهای عظیم اشاره کرد.

مجید پتکی

بازیگران سریال فراری

مجید پتکی در بیست و پنجم شهریور ماه سال 1353 در رشت به دنیا آمده است. وی فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان است.

پتکی بازیگری را از تئاتر شروع کرده است. او سال 79 به تلویزیون گیلان دعوت شد و کارش را با بازی در یک تله فیلم ادامه داد. او با ایفای نقش در سریال فردای روشن که علاوه بر شبکه باران از شبکه دو نیز پخش شد، بهتر دیده شد.

او جزو بازیگران سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری بود. پتکی در سال 91 با ایفای نقش در مجموعه گذر از رنج ها به بازیگری در تلویزیون ادامه داد تا این که در سال 97 با نقش‌آفرینی در سریال کوبار به شهرت رسید.

مجید پتکی سال‌هاست ازدواج کرده و یک پسر دارد. او که با خانواده‌اش در رشت زندگی می‌کند، در این باره می‌گوید: «تهران شرایطی برای زندگی کردن ندارد اما تمرکز کاری‌ام آنجاست. دوست ندارم بدون خانواده‌ام در شهر ساکن شوم، با توجه به فاصله کم شهر رشت تا تهران، ترجیح می‌دهم در استان خودم زندگی کنم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی

بهترین سریال های کره ای

شهروز آقایی‌پور

بازیگران سریال فراری
بیوگرافی بازیگران سریال فراری

بیوگرافی بازیگران سریال فراری را با شهروز آقایی‌پور به پایان می‌رسانیم که متولد دهه پنجاه در گیلان است. وی در نمایش‌های اعتراف ها و دروغ ها، بابا آدم، کجایی ابراهیم نقش‌آفرینی کرده و در فیلم‌های کوتاه غیرموجه، حالت تهوع و نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است.

شهروز آقایی‌پور در عرصه‌ی هنر به عنوان بازیگر، کارگردان، نویسنده و تصویربردار مشغول فعالیت است. او فیلمبرداری پشت صحنه فیلم دل‌شکسته ساخته‌ی علی روئین‌تن را برعهده داشته است.

آقایی‌پور فیلم تلویزیونی عشق پول را نیز کارگردانی کرده است. او نویسندگی سریال‌های شاید برای شما اتفاق بیافتد و دریا در غربت و فیلم های تلویزیونی سبز سپید سرخ، قبل از غروب، من کجا خوابم برد، عشق پول و بازنویسی فیلمنامه فیلم چهره در غبار را برعهده داشته است.

شهروز آقایی‌پور فیلم‌های ناگهان درخت، بمب یک عاشقانه، لونه شغال، گشت ارشاد 3، هستی و زمان و سریال‌های کلبه ای در مه‌، محکومین، چایخانه هم زبان، خون سرد و هیولا به ایفای نقش پرداخته است.

شهروز آقایی‌پور درباره اولین نقش‌آفرینی‌اش در سینما، در صفحه‌اش نوشته بود: «بازی در فیلم بمب به کارگردانی پیمان معادی، مثل یه بمب شادی بود که در زندگیم منفجر شد. کنار همه‌ی درجه یک‌ها و خوب‌های سینما، من هم اولین نقش سینمایم را بازی کردم. پیمان جان معادی واقعا بی‌نظیر بود و خیلی به من اعتماد به‌نفس داد و بسیار از من راضی بود.»

خلاصه داستان سریال فراری

پس از پرداختن به زندگینامه بازیگران سریال فراری سراغ قصه‌ی این مجموعه درام اجتماعی می‌رویم که نوجوانی تا بزرگسالی یک شهید مدافع حرم از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۵ را به تصویر می‌کشد.

بازیگران سریال فراری

در خلاصه داستان سریال فراری آمده است: «یک نوجوان به نام هادی، با علاقه رشته‌ی ورزشی کشتی را دنبال می‌کند. او برای قهرمانی در کشتی و موفقیت در زندگی سخت تلاش می‌کند. هادی گاهی با اتفاق‌های غیرمنتظره و چالش‌های سخت روبه‌رو می‌شود که خانواده‌اش او را در این مسیر حمایت می‌کنند.»

تهیه‌کننده سریال «فراری» نیز درباره خط داستان این مجموعه نمایشی، توضیح داده بود: «ما در سریال این اتفاق را داریم که حتی وارد رویای شهید صدرزاده می‌شویم و دلبستگی شهید صدرزاده به شهید ابراهیم هادی را به تصویر می‌کشیم. این قسمت از بخش‌های جذاب سریال است که حتما به شهید صدرزاده مدیون است.»

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی

کارگردان سریال فراری

امیر داسارگر کارگردان سریال فراری در سال 1364 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته‌ی عمران از دانشگاه امام حسین (ع) است.

او فعالیت‌های هنری خود را از سال 1386 آغاز کرده است. فیلم‌های کوتاه «باران»، «نفس به نفس»، «اکسیژن» و فیلم نیمه بلند «یک روز دیرتر»، فیلم داستانی بلند «هنگامه» و سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» ازجمله آثار کارنامه هنری داسارگر هستند.

امیر داسارگر علاوه بر کارگردانی، به عنوان طراح، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده مشغول فعالیت است. وی در دوره ششم جشنواره مردمی فیلم عمار عضو هیئت‌داوران بخش فیلم‌ما بوده است.

امیر داسارگر درباره‌ی داستان سریال «فراری» گفته بود: «مجموعه فراری برداشتی آزاد از زندگی و دوران کودکی شهدای مدافع حرم است؛ اما در روند قصه، اشاره‌ای هم به یکی از شهدای مدافع حرم (شهید مصطفی صدرزاده) می‌شود.»

عوامل ساخت سریال فراری

  • نویسنده و کارگردان: امیر داسارگر
  • تهیه‌کننده: امیرمهدی پوروزیری و سجاد نصرالهی‌نسب
  • سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: سعید نقدزاده
  • مدیر فیلمبرداری: احمد گودرزی
  • مدیر صدابرداری: علی احمدی
  • منشی صحنه: تهمینه مرتضوی
  • طراح گریم: سیدجلال موسوی
  • طراح صحنه: جعفر محمدشاهی
  • طراح لباس: زهره رحمانی
  • عکاس: سید احمد جامه‌دارپور
  • مدیر تولید: افشین رئوفی
  • مدیر تدارکات: بهمن دانایی‌زادگان

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال فراری نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در این سریال هدایت هاشمی، بهار نوحیان، نسرین بابایی، حسین رفیعی، شهرام قائدی، علی زرمهری، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، شهروز آقایی‌پور، مجید پتکی، افشین آقایی و حسین اجاقلو (بازیگر نوجوان) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال فراری چند قسمت است؟

این مجموعه در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی امیر داسارگر ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال فراری چیست؟ آیا از تماشای سریال‌های اجتماعی و درام ایرانی لذت می‌برید؟ نظرات خود را با بخش سینما و تلویزیون تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر