coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

همسان سازی حقوق وراث بازنشستگان چگونه محاسبه می‌شود؟

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری توصیحاتی درخصوص همسان سازی حقوق وراث بازنشستگان ارائه کرده است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

براساس قانون برنامه هفتم توسعه، دولت ملکف شد ماهانه 1 میلیون تومان به عنوان مبلغ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به حساب این افراد واریز کند. این قانون مدتها مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا اینکه بالاخره تصویب و آئین‌نامه اجرایی آن ابلاغ شد. اما هنوز ابهاماتی نسب ته به مبلغ و نحوه محاسبه همسان سازی حقوق وراث بازنشستگان وجود دارد که در این خصوص معاون فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داده است.

بیشتر بخوانید: میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی مشخص شد [+ جدول]

نحوه محاسبه همسان سازی حقوق وراث بازنشستگان

ماده 29 برنامه هفتم توسعه به طور خاص بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با 90 درصد حقوق تأکید می‌ورزد. هدف از این متناسب‌سازی، ایجاد عدالت در پرداخت حقوق شاغلین و بازنشستگان عنوان شده است.

ابتدا در سال اول با اجرای 40 درصد از این قانون، صندوق بازنشستگی کشوری مکلف شد که از ابتدای سال 1403 ماهانه 1 میلیون تومان به حساب بازنشستگان واریز کند. البته براساس اعلام نعمت‌الله ایزدی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مقرر شد که مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا آخر روز چهارشنبه، 6 تیرماه به حساب افراد واریز شود.

نحوه محاسبه همسان سازی حقوق وراث بازنشستگان

میزن پرداختی اما ابهاماتی را برای بازماندگان بازنشستگان کشوری به وجود آورد که چرا مبلغ 3 میلیون تومان اعلامی از سمت صندوق بازنشستگی، با معوقه علی‌الحساب همسان‌سازی به طور کامل به حساب آنها واریز نشده است. در این خصوص رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری گفت:

«مبلغ علی‌الحساب ۳ میلیون تومان مربوط به مستخدمینی است که تا پایان سال ۱۴۰۲ بازنشسته یا از کار افتاده شده‌اند لذا در مواردی که شخص بازنشسته فوت کرده باشد، این مبلغ به صورت مساوی بین وراث قانونی وی که تاکنون حقوق وظیفه دریافت می‌کردند تقسیم و پرداخت می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص واریزی کمتر از مبلغ اعلامی به حساب وراث بازنشستگان چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر