coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403 ؛ مدارک لازم برای درخواست وام خودرو

شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403 اعلام شد. این وام توسط برخی از بانک‌های کشور و با شرایط خاص به متقاضیان پرداخت می‌شود. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.
بانکهای کشور (دولتی و خصوصی) هرساله مبلغی را به عنوان وام خودرو بری افرادی که می‌خواهند خودرو خریداری کنند در نظر می‌گیرند. در سال جاری که همواره با افزایش قیمت خودرو مواجه هستیم، وام خرید خودرو به همه افردی که می‌خواهند این وسیله نقلیه را داشته باشند، پیشنهاد می‌شود. اگرچه گفتن این حرف بسیار ساده به زبان می‌آید، اما دریافت وام خودرو به همین سادگی هم نیست.

برخی از بانکها یا شرایط سختی برای تسهیلات خودرو دارند یا آنقدر مبلغ آن کم است که نمی‌توان حتی یک خودرو کوچک با کارکرد بالا و قدیمی خریداری کرد. به هر حال این وام به همین منظور تعیین شده و افرادی که قصد خرید خودرو دارند می‌توانند از شرایط آن مطلع شده و در صورت نیاز برای دریافت آن اقدام کنند. در ادامه به شرح شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403 می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید:

مبلغ وام نهضت ملی مسکن 800 میلیون شد

متقاضیان وام اشتغال زایی بخوانند؛ چه افرادی می‌توانند تسهیلات اشتغال دریافت کنند؟

 چگونگی پیگیری وضعیت وام فرزندآوری 1403 ؛ مراحل پیگیری تصویری تسهیلات فرزندآوری


شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403

قیمت خودرو امروزه افزایش سرسام‌آوری دارد و خرید خودرو برای خیلی‌ها به آرزویی محال بدل شده است. وام خرید خودرو دقیقاً برای همین موضوع درنظر گرفته شده که بتوان حداقل بخشی از سرمایه مورد نیاز جهت خرید خودرو تأمین شود. البته لازم به ذکر است برخی افراد که مالک خودرو هستند و قصد تعویض خودرو خود را دارند، این وام برای این منظور نیز پرداخت می‌شود.

برای دریافت تسهیلات خرید خودرو بهتراست متقاضیان ابتدا نوع و مدل خودرو مورد نظر را مشخص و بعد بودجه نقدی خود را در اخیتار داشته باشند، سپس برای دریافت وام خرید خودرو اقدام کنند. البته اگر نقدینگی وجود نداشت، بهتر است به بانکی مراجعه کنید که مبلغ وام خودرو آن نسبت به دیگر بانکها بیشتر است. ضمناً در مرحله اول اقدم برای وام خودرو، باید مشخص شود که فرد واقعاً قصد خرید خودرو دارد یا خیر. به عبارتی، این مورد را بانک از فرد مطالبه خواهد خواهد و اولین شرط دریافت وام خرید خودرو است.

شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403
شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403

وام خرید خودرو در حالت کلی به 3 دسته نقسیم می‌شود:

  1. پرداخت وام خودرو توسط بانکهای دولتی
  2. پرداخت وام خودرو توسط بانکهای خصوصی
  3. وام خودرو ویژه مالکین خودروهای فرسوده

* وام خرید خودرو در بانکهای دولتی

بانکهای دولتی ابتدا شرایط فرد متقاضی وام خودرو را بررسی، سپس مبلغی را به عنوان وام خودرو برای وی درنظر می‌گیرد. البته فرد متقاضی ابتدا باید اعتبارسنجی شود و اگر اعتبار وی در شبکه بانکی مناسب نباشد (پایین‌تر از C) وام به وی تعلق نخواهد گرفت. بدیهی است که برای این وام، ضامن مورد نیاز است و شرایط ضامن یا ضامنین هر بانک با بانک دیگر ممکن است تفاوت داشته باشد. لازم به ذکر است که در صورت عدم پرداخت اقساط توسط فرد متقاضی، ضامن وی باید اقساط را پرداخت کند.

* وام خرید خودرو در بانکهای خصوصی

بانکهای خصوصی از یک جهت برای فرد متقاضی مزیت محسوب شده و از طرف دیگر عیبی در آنها نهفته است. مزیت دریافت وام خودرو از بانکهای خصوصی، مبلغ وام خودرو آنهاست که نسبت به بانکهای دولتی بیشتر است؛ اما عیب آنها، سخت بودن مراحل دریافت وام و ضامنین است که متقاضی باید این موضوع را در نظر بگیرد.

بدیهی است که مدارک و شرایط خرید خودرو باید توسط فرد متقاضی به بانک اعلام شود. بانک نیز پس از بررسی و اعتبارسنجی به وی مبلغی به عنوان وام خرید خودرو اعطا خواهد کرد.

* وام خرید خودرو ویژه مالکین خودروهای فرسوده

دارندگان خودروهای فرسوده سومین متقاضیانی هستند که می‌توند کمک هزینه خرید خودرو دریافت کنند. به روایتی، این افراد کمک هزینه تعویض خودرو دریافت می‌کنند. دو طرح بدین منظور است، یکی طرح نقدی و دیگری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است برای دریافت کمک هزینه خودرو است. برای این منظور باید در طرح‌های ارائه شده توسط خودروسازان ثبت‌نام کرد و در موعد مقرر به واحد نوسازی حمل و نقل مراجعه و پس اسقاط خودرو، گواهی اسقاط خودرو را به شرکت تحویل داد.

ازجمله بانکهایی که سابقه طولانی‌مدت در پرداخت وام خرید خودرو دارند، می‌توان به بانک ملت، صادرات، ملی، تجارت، رفاه، سامان، سپه و غیره اشاره کرد. بدیهی است که هرچه مبلغ وام بیشتر باشد، مبلغ اقساط ماهانه وام خودرو نیز بیشتر می‌شود.

شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403
شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403

شرایط دریافت وام خرید خودرو در بانکهای دولتی و خصوصی

در حالت کلی برخی از شرایط دریافت تسهیلات خرید خودرو در بانکهای دولتی و خصوصی مشترک است و می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن فرد نباید کمتر از 18 سال باشد
  • وضعیت نظام وظیفه برای آقایان 50 سال به قبل باید مشخص باشد
  • فرد متقاضی نباید دارای چک برگشتی باشد
  • فرد متقاضی نباید سابقه تسهیلات معوقه داشته باشد
  • معرفی ضامن معتبر (در هر بانک ممکن است شرایط ضامن متفاوت باشد)
  • فرد متقاضی باید مدارک دال بر خرید خودرو دارا باشد
  • ارائه مدارک شغلی برای فرد متقاضی و ضامن – فیش حقوقی، حکم کارگزینی و غیره
  • ضامن در صورت خدمت در دستگاه دولتی باید مدارک گفته شده را ارائه دهد، همچنین ضامن با شغل آزاد باید پروانه کسب داشته باشد
  • دریافت وام خودرو توسط هر بانک مبلغ مشخصی دارد و بیشتر از آن مبلغ مقدور نیست
  • اگر فرد متقاضی پیش‌تر وام خودرو دریافت کرده باشد، ممکن است از پرداخت دوباره این وام به وی جلوگیری شود

لازم به ذکر است که شروط پرداخت وام خودرو در برخی بانکها کمی متفاوت‌تر است و فرد باید ابتدا مبلغی را به صورت سپرده در بانک واریز کرده باشد.

مدارک دریافت وام خرید خودرو در بانکهای دولتی و خصوصی

برای دریافت هر نوع وام از بانکهای کشور می‌بایست فرد درخواست‌کننده، مدارک موردنظر بانک منتخب خود را ارائه دهد. از جمله مدارکی که در بانکهای دولتی و خصوصی برای دریافت تسهیلات خرید خودرو مشترک ستف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل و کپی شناسنامه  کارت ملی فرد متقاضی
  • عکس پرسنلی فرد متقاضی
  • ارائه مدارک نظام وظیفه برای آقایان زیر 50 سال سن (کارت پایان خدمت، گواهی یا کارت معافیت و غیره)
  •  پیش‌فاکتور خرید خودرو اسناد مربوط به خودرو مانند کارت یا برگ سبز خودرو
  • موراد مربوط به سپرده‌گذاری در صورت نیز بانک منتخب
  • ارائه دسته چک صیادی در صورت نیاز بانک
  • احراز هویت محل سکون و گواهی ثنا
  • اصل و کپی گواهی اشتغال ضامن (تحویل آخرین فیش حقوقی یا حکم کارگزینی و غیره برای ضامن با شغل دولتی، همچنین ارائه پروانه کسب برای ضامن با شغل آزاد)
شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403
شرایط دریافت وام خودرو در سال 1403

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص شرایط و مدارک مورد نباز برای دریافت وام خرید خودرو در سال 1403 چیست؟ آیا تاکنون وام خودرو دریافت کرده‌اید؟ آیا از شرایط دریافت تسهیلات خودرو راضی بوده‌اید؟ لطفاً تجریبات خود را در این خصوص با ما و دیگر مخاطبین تکراتو درمیان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر