coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

کلاف سردرگم همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

طی چندوقت گذشته اخبار زیادی مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی منتشر شده است.با این وجود اکنون یکی از بازنشستگان این سازمان از تاخیر واریزی ها ابراز نگرانی کرده است.

پس از اعلام خبر تصویب آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی وعده داد که مبلغ همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی طی چند روز آینده واریز خواهد شد اما اکنون به نظر می‌رسد ارجاع اجرای این قانون به تأمین منابع موجب نگرانی برخی از بازنشستگان این سازمان شده است.


بیشتر بخوانید:واریز مبلغ متناسب سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی


همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟

یکی از بازنشستگان این سازمان ضمن اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ارجاع اجرای این قانون به تأمین منابع ابراز نگرانی کرد و گفت:«منابع همسان‌سازیِ بازنشستگانِ صندوق‌های دیگر را از محل افزایش یک درصد ارزش افزوده تعیین کرده‌اند اما هنوز برای بازنشستگان تأمین اجتماعی تصمیمی نگرفته‌اند.»

 

او ادامه داد:«مالیات بر ارزش افزوده از جیبِ مردم پرداخت می‌شود و دولت برای همسان‌سازیِ حقوق بازنشستگان خود از آن استفاده می‌کند. صندوق تأمین اجتماعی متعلق به ماست و منابع و دارایی‌های آن از دسترنج ما حاصل شده، اما دولت‌ها با سیاستهای غلطِ خود و دست‌اندازیِ دائم به منابع این سازمان، کار را به جایی رسانده‌اند که صندوق تأمین اجتماعی از تأمین منابع متناسب‌سازی برای بازنشستگان ناتوان است.»

وی افزود:«حقوق ما بسیار ناچیز است و اجرای متناسب‌سازی کمترین کاری است که می‌توانند برای ما انجام دهند. تأخیر در اجرای قانون و پرداختِ مابه‌التفاوتِ متناسب‌سازی تنها ارزشِ حداقل افزایشی که قرار است به ما برسد را کاهش می‌دهد.هزینه‌های سنگین درمان در کنار عدم حمایت کافیِ بیمه‌های مادر و تکمیلی مشکلات بازنشستگان را در دوره‌ی میانسالی افزایش داده است. به طوریکه بسیاری از بازنشستگان از مراجعه برای درمان تا زمانی که مجبور نشوند، خودداری می‌کنند.»

او همچنین عنوان کرد:«بازنشستگان از صندوقی که سال‌ها سهم بیمه به آن پرداخت کرده‌اند، حمایتی ندیده‌اند و مجبور شده‌اند در سن بازنشستگی برای تامین هزینه‌های خانواده به شغل دوم روی بیاورند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چیست؟ لطفاً دیدگاه خود را در با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر