coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل: شماره گذاری نیسان آبی متوقف شد

بر اساس اعلام مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان استاندارد شماره گذاری نیسان آبی متوقف شد. دلیل این تضمیم نتایج آزمون‌های استاندارد عنوان شده است.

مهدی انگورج مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد از توقیف شماره گذاری نیسان آبی خبر داد و گفت:«بر اساس نتایج آزمون‌های استاندارد، خودروی وانت نیسان دارای انطباق‌های ایمنی و کیفی نیست و بر همین اساس گواهی تأیید این خودرو تعلیق و شماره گذاری آن متوقف شد. تولید این خودرو ۷۰ سال پیش آغاز شده است و در این سال‌ها بهبودی در حوزه‌های ایمنی و کیفیت خودرو ایجاد نشده است به جز تغییر در موتور که اتفاقاً بخاطر استفاده از یک موتور قدیمی ۸ سوپاپ، میزان مصرف سوخت آن هم بالا رفت.»


بیشتر بخوانید:خبر خوش وزیر صمت ؛ پیش فروش خودرو به زودی آغاز می‌شود [+ ویدئو]


خودروی وانت نیسان دارای انطباق‌های ایمنی و کیفی نیست

انگورج توضیح داد:«شاسی یکپارچه خودرو باعث شده تا در برخوردهای روبرو، انرژی برخورد به سرنشینان منتقل و باعث صدمات جدی به سرنشینان شود. صندلی نیمکتی و ثابت آن باعث شده تا راننده تسلطی هنگام رانندگی نداشته باشد، ترمز دستی، قدرت ترمزها، چراغ‌ها و نشانگرها مطابق استاندادهای لازم نبودند و با این وضعیت تردد خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور بسیار ناایمن است.»

وی همچنین عنوان کرد:«در سال‌های گذشته به دلیل پاس‌کاری مشکلات بین مدیران مختلف در شرکت زامیاد، هیچ اصلاحی در خودرو شکل نگرفت. در ایرادی نظیر نقاط جوش، خودروساز به جای برطرف کردن آن از برچسب‌هایی برای پنهان کردن استفاده کرد.»

بر اساس اعلام مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو باعث وقوع انفجارهای متعدد و تخریب اموال عمومی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص شماره گذاری نیسان آبی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر